Witam
Ja właśnie jestem po "przeszczepie" tylnego mostu od X-TRAILa ;P Trafiłem na to forum poprzez forum mykangoo.de szukając rozwiązania naprawy / przeróbki napędu w moim Kangurze. Ponieważ kupiłem Kangurka zaniedbanego mechanicznie od Pani która nigdy nie zjechała nim z asfaltu musiałem troszkę rzeczy w nim zrobić - a niestety części nie są do niego tak łatwo dostępne - wobec czego w ramach przywitania podpowiem przyszłym / obecnym właścicielom jakie podzespoły do Kangura można włożyć nie udając się do serwisu Renault żeby nie nabawić się zawrotu głowy na skutek zapoznania z dostępnością i ceną części ;P
A więc tak na początek :
:: Sprężyna tył - KAYABA RX6237 - cena około 190 PLN szt.
:: Amortyzator tył - KAYABA 344812 - cena około 190 PLN szt.
:: Tuleja wahacza tył - HUTCHINSON 531550 - cena około 60 PLN szt.
:: Tuleja belki / sanek tył - HUTCHINSON 531552 - cena około 170 PLN szt.
:: Uszczelniacz mostu tył od strony półosi 38/52/8 - CORTECO 12000755 - około 20 PLN szt.
:: Drążek kierowniczy SASIC 3008040 (jest 5 mm krótszy niż oryginał) - około 75 PLN szt.
:: Podpora wału - MEYLE około 100 PLN sztuka (allegro)
:: Krzyżak wału GKN LOBRO - U167 cena około 50 PLN szt.
:: Zestaw naprawczy zacisku tył - AUTOFREN D4340
:: Śruba mimośrodowa / regulacyjna tylnej osi - FORD 6736548 - około 40 PLN szt. - oczywiście w RENAULT niedostępna nawet we Francji
:: Podkładka śruby mimośrodowej FORD 1377451 - około 10 PLN szt.
:: Olej tylnego mostu CASTROL 80W90 - około 25 PLN litr (wchodzi 0,9l)
KAYABA, HUTCHINSON i SASIC to oryginały - zazwyczaj mają wytarte szlifierką logo RENAULT, a cena często to połowa ceny w serwisie
Mam nadzieje, że pomoże to troszkę właścicielom Kangurów 4x4 bo jak widać ceny nie są tragiczne
Wczoraj odbyłem pierwszą jazdę po lesie i jestem mocno zaskoczony tym jak to fajnie jeździ. Narazie mam przełącznik od X-TRAILa 2WD, AUTO i LOCK ale tylko z podłączoną przetwornicą napięcia dla LOCK. Przeczytałem w instrukcji do X-TRAILA T30, że LOCK wyłącza się na zakrętach - czyli steruje tym jakiś komputer - zastanawiam się jak jeździć na LOCK tak, aby czegoś nie uszkodzić ?