Tytuł tematu "Fakty i Mity" kojarzy mi się z innym sednem. ten temat raczej powinien mieć tytuł ' zamienniki, części, numery", no ale nie moja decyzja.
Wracając do faktycznego tytułu, chciałbym zapytać Was, znawców - posiadaczy Kangoo 4x4, jak to jest z tym autkiem. Nie chodzi mi o opinie osób, które słyszały od słyszącego, ale o opinie od tych userów, co pomykali w życiu takim autkiem, ewentualnie użytkują go do dziś.
Zakreślę mój plan; trafia
mi się Renault Kangoo 4x4 silnik 1,6 16V rocznik 2004 z LPG, niestety w całym moim cywilnym życiorysie odrzucałem opcję diesla, może dlatego, że nigdy nie miałem. Ale w pracy dieslami o różnej pojemności i nawet z turbinkami zrobiłem dość aby oddać wkładkę i zasiąść za biurkiem.
Chciałbym znać Wasze "za" i "przeciw", jeśli chodzi o te warunki, na co mam zwrócić uwagę, auto niby nabite 141 tysi, z hakiem, na LPG w PL od stanu około 41 tysięcy śmiga, cena wyjściowa to 8 000 zł. Do naprawy; elektryczna szyba pasażera (już to przerabiałem u siebie, żadna filozofia), niestety prawdopodobnie sprzęgło, bo bierze pod szczytem, za około 2 tyś km olej i filtry, więc zrobię i rozrząd. Do wymiany szwankujący wyświetlacz radia carminat.
Rozumiem też, że będą sprzeczne informacje, jak w przypadku kiedy rozglądałem się w 2010 roku na posiadanym Scenic RX4, oczywiście wszystkie wrony nad moją decyzją latały od kolegów i cóż, zaryzykowałem bo aut mi się podobało. Do dziś z żoną nabiliśmy ponad 80 tysięcy i tylko to co potrzeba, a przepraszam, jeszcze wał wymieniałem i przednie półosie, no i w 2011 LPG instalowałem.
Jeśli post nie jest na miejscu, to przepraszam i proszę o przeniesienie. Sam byłem moderatorem na innym forum spod znaku ROMBa, ale teraz chcę odpocząć. W sumie oczekiwałbym w miarę rozsądnych i rzeczowych określeń, tak podobnych jak ja napisałem na innym forum Renault Scenica dla pożytku niezdecydowanych zakupem Scenic RX4, na kanwie użytkowania go przez ponad 4 lata, czyki za i przeciw, na co zwrócić uwagę przy zakupie, co zrobić po zakupie.
Jeśli natomiast chodzi o jakieś części, to najlepiej dialogys, ewentualnie "u nas" kolega rozkminia to posiadając VIN, nawet rozwala jakie wyposażenie powinno być w aucie. On również zajmuje się naprawami mechanicznymi aut w Krakowie, posiada Clipa. Ja osobiście gnałem do niego na wymianę KZFR, rozrządu i drążków i pojadę też z Kangoorem, głównie dlatego, że jest też druga strona jazdy do kolegi Marka - Kraków jest piękny i jest co zwiedzać.
Mogę pomóc w miarę możliwości, jeśli chodzi o poszukiwania silników czy innych części od zaufanych sprzedawców w Warszawa Wawer, czy Sulejówek, Aleksandrów Łódzki - specjalizują się głównie w Renauarach, sami śmigają takimi.
Wał do Kangoo 4x4 pasuje od RX4, podpory wału o ile wał jest już rozbieralny, pasują od Mietka W124.
Łącznik gumowy - elastyczny wału, jest jeden i ten sam, ale w Poznaniu jest renomowana firma, która naciąga klientów na ten łącznik i sprzedaje całkiem o innych parametrach / wymiarach rozstawu tulei mocujących i otworze centralny, który wtedy wymaga tulei centrującej, a za tym idą koszta kolejne. No i oprócz mojego znam dwa inne przypadki, że ... jak twierdzą kasy nie oddadzą, bo nie było paragonu w środku zwrotnej paczki (ale to inna historia, bo paragon przykleiłem taśmą bezbarwną do ich faktury - naciągacze i tyle).
Więc ja polecam raczej pana z Ropczyc - regeneruje i sprzedaje części do wałów i wały, wyważa.