Strona 2 z 4

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 13:02
przez STraits
Dopisuje do listy :

:: Uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów CORTECO - 12018001
:: Sprzęgło (tarcza + docisk) VALEO - w rzeczywistości tarcza ma 220mm, katalogowo 215mm - 826034
:: Łożysko wyciskowe hydrauliczne - 804510
:: Guma stabilizatora przód - HUTCHINSON - 590022

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: wtorek, 4 listopada 2014, 19:23
przez longluk
Przeguby półosi wymienione (2x150,00pln plus robota mechanika).
Jaki luksus, nie stuka przy skręcie :D
Jest trochę zabawy z koronkami od abs,
których nie miałem przy nowych,
niewiedzieć czemu?

Jest do kupienia oryginalny tłumik drgań wału 165,00pln sklep do francuzów Poznań.
Uważajcie tylko, aby był dobrze wycentrowany (otwory mocujące).
Ja wpakowałem się w wadliwy i podwójną robotę! :mrgreen:

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: wtorek, 3 lutego 2015, 07:32
przez pawellesny
Wymiana wspornika tylnego mostu (wybite tuleje mocujące) dostępny tylko oryginał w Renault - koszt po zniżkach 465 zł, jest możliwość regeneracji 300 zł za tuleje + koszt robocizny. Przy wymianie linek hamulca ręcznego po mierzeniu 5 zamienników poddałem się i kupiłem oryginalne w renault - koszt 165 zł.
Jeszcze tylko 4 x tuleja sanek zawieszenia i auto gotowe!

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: środa, 4 lutego 2015, 19:42
przez kori
Witam
Cena za wspornik i tuleje z kosmosu. Co ciekawe do bliźniaczego mostu z x-triala T30 tuleje są dostępne po 60 zł a cały wspornik poniżej 200zł i nie zdziwiłbym się gdyby te tuleje pasowały do kangoo. Na pewno kiedyś to sprawdzę bo myślę że prędzej czy później będzie i mnie czekała ich wymiana.
Pozdrawiam

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: środa, 11 marca 2015, 18:12
przez longluk
Witam,

Tuleje wózka i dyfra znajdziecie w firmie Olkusz poliuretany całość 375,00pln.

Jakie są objawy zmęczenia tych elementów?

Drgania przenoszące się na kabinę?

Coś u mnie jeszcze nie jest halo!

Wał, podpory, krzyżaki, poduszki silnika, skrzyni ok, wałek atakujący ok.

Może ktoś odpisać, dzięki.

:cry:

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: poniedziałek, 23 marca 2015, 13:33
przez polo668
Witam kolegów
Też mam problem ze wspornikiem tylnego mostu (wybite gumy). Czy w końcu trzeba kupować oryginał i czy wogóle da je się wycisnąć i wcisnąć nowe czy jest to nierozbieralny element?
Zużyte mam też 4 tuleje tylnej belki wiem że są dostępne poliuretany ale czy trzeba całym zawieszeniem wyjeżdżać czy da się je jakoś wyciąć i wcisnąć nowe od spodu ?

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: piątek, 22 maja 2015, 11:37
przez pawellesny
Co do tulei tylnego wózka to niestety trzeba rozebrać całe zawieszenie ( u mnie ukręciła się dodatkowo zapieczona śruba i doszedł demontaż tylnej kanapy :-( ). Wspornik mostu można regenerować ale ja zdecydowałem się na nowy (tylko w renault jest dostępny) a w Olkuszu można kupić tuleję tylnego mostu.

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 19:32
przez KubaM
STraits napisał(a)::: Sprężyna tył - KAYABA RX6237 - cena około 190 PLN szt.
:: Amortyzator tył - KAYABA 344812 - cena około 190 PLN szt.
:: Tuleja wahacza tył - HUTCHINSON 531550 - cena około 60 PLN szt.
:: Tuleja belki / sanek tył - HUTCHINSON 531552 - cena około 170 PLN szt.
:: Uszczelniacz mostu tył od strony półosi 38/52/8 - CORTECO 12000755 - około 20 PLN szt.
:: Drążek kierowniczy SASIC 3008040 (jest 5 mm krótszy niż oryginał) - około 75 PLN szt.
:: Podpora wału - MEYLE około 100 PLN sztuka (allegro)
:: Krzyżak wału GKN LOBRO - U167 cena około 50 PLN szt.
:: Zestaw naprawczy zacisku tył - AUTOFREN D4340
:: Śruba mimośrodowa / regulacyjna tylnej osi - FORD 6736548 - około 40 PLN szt. - oczywiście w RENAULT niedostępna nawet we Francji :(
:: Podkładka śruby mimośrodowej FORD 1377451 - około 10 PLN szt.
:: Olej tylnego mostu CASTROL 80W90 - około 25 PLN litr (wchodzi 0,9l)



z tej listy to mi w kango juz poszly i wymienilem
Amortyzator tył 65zl
Tuleja wahacza tył - HUTCHINSON 531550 w intercars 47zl
Podpora wału 65zl

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 16:28
przez KubaM
łozysko kola w 4x4 jest sporo wieksze niz w zwyklym kangoo
Cena:
99,00 zł
Kod towaru:
CX 789
Numer oryginału:
7701206771
Producent:
CX
http://aktyw.pl/p/71832/CX789/Lozysko-z ... nault.html
Obrazek

Re: FAKTY I MITY KANGOO 4x4

PostNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 23:09
przez ZygaM
Tytuł tematu "Fakty i Mity" kojarzy mi się z innym sednem. ten temat raczej powinien mieć tytuł ' zamienniki, części, numery", no ale nie moja decyzja.
Wracając do faktycznego tytułu, chciałbym zapytać Was, znawców - posiadaczy Kangoo 4x4, jak to jest z tym autkiem. Nie chodzi mi o opinie osób, które słyszały od słyszącego, ale o opinie od tych userów, co pomykali w życiu takim autkiem, ewentualnie użytkują go do dziś.
Zakreślę mój plan; trafia :geek: mi się Renault Kangoo 4x4 silnik 1,6 16V rocznik 2004 z LPG, niestety w całym moim cywilnym życiorysie odrzucałem opcję diesla, może dlatego, że nigdy nie miałem. Ale w pracy dieslami o różnej pojemności i nawet z turbinkami zrobiłem dość aby oddać wkładkę i zasiąść za biurkiem.
Chciałbym znać Wasze "za" i "przeciw", jeśli chodzi o te warunki, na co mam zwrócić uwagę, auto niby nabite 141 tysi, z hakiem, na LPG w PL od stanu około 41 tysięcy śmiga, cena wyjściowa to 8 000 zł. Do naprawy; elektryczna szyba pasażera (już to przerabiałem u siebie, żadna filozofia), niestety prawdopodobnie sprzęgło, bo bierze pod szczytem, za około 2 tyś km olej i filtry, więc zrobię i rozrząd. Do wymiany szwankujący wyświetlacz radia carminat.
Rozumiem też, że będą sprzeczne informacje, jak w przypadku kiedy rozglądałem się w 2010 roku na posiadanym Scenic RX4, oczywiście wszystkie wrony nad moją decyzją latały od kolegów i cóż, zaryzykowałem bo aut mi się podobało. Do dziś z żoną nabiliśmy ponad 80 tysięcy i tylko to co potrzeba, a przepraszam, jeszcze wał wymieniałem i przednie półosie, no i w 2011 LPG instalowałem.

Jeśli post nie jest na miejscu, to przepraszam i proszę o przeniesienie. Sam byłem moderatorem na innym forum spod znaku ROMBa, ale teraz chcę odpocząć. W sumie oczekiwałbym w miarę rozsądnych i rzeczowych określeń, tak podobnych jak ja napisałem na innym forum Renault Scenica dla pożytku niezdecydowanych zakupem Scenic RX4, na kanwie użytkowania go przez ponad 4 lata, czyki za i przeciw, na co zwrócić uwagę przy zakupie, co zrobić po zakupie.

Jeśli natomiast chodzi o jakieś części, to najlepiej dialogys, ewentualnie "u nas" kolega rozkminia to posiadając VIN, nawet rozwala jakie wyposażenie powinno być w aucie. On również zajmuje się naprawami mechanicznymi aut w Krakowie, posiada Clipa. Ja osobiście gnałem do niego na wymianę KZFR, rozrządu i drążków i pojadę też z Kangoorem, głównie dlatego, że jest też druga strona jazdy do kolegi Marka - Kraków jest piękny i jest co zwiedzać.

Mogę pomóc w miarę możliwości, jeśli chodzi o poszukiwania silników czy innych części od zaufanych sprzedawców w Warszawa Wawer, czy Sulejówek, Aleksandrów Łódzki - specjalizują się głównie w Renauarach, sami śmigają takimi.
Wał do Kangoo 4x4 pasuje od RX4, podpory wału o ile wał jest już rozbieralny, pasują od Mietka W124.
Łącznik gumowy - elastyczny wału, jest jeden i ten sam, ale w Poznaniu jest renomowana firma, która naciąga klientów na ten łącznik i sprzedaje całkiem o innych parametrach / wymiarach rozstawu tulei mocujących i otworze centralny, który wtedy wymaga tulei centrującej, a za tym idą koszta kolejne. No i oprócz mojego znam dwa inne przypadki, że ... jak twierdzą kasy nie oddadzą, bo nie było paragonu w środku zwrotnej paczki (ale to inna historia, bo paragon przykleiłem taśmą bezbarwną do ich faktury - naciągacze i tyle).
Więc ja polecam raczej pana z Ropczyc - regeneruje i sprzedaje części do wałów i wały, wyważa.