przez megamiki poniedziałek, 18 sierpnia 2008, 19:47
witam
chcialbym dodac (bo wiele os myli)
ze tak naprawde moc jest odpowiedzialna za predkosc max czyli np 80 Km/4000obr/min
a za przyspieszanie , elastycznosc odpowiedzialny jest moment obr. czyli : 200 Mn / 2100 obr.
wniosek ?
wiekszej predkosci jak powyzej 4000 tys obr./min nie powinismy uzyskac
autko powyzej np.2100 obr nie przyspiesza - sczegolnie odczuwalne przy turbo diesla
wiec oszczedna jazda opiera sie do jak najniszych obrotow przy jak najwyszym biegu -gdzie sie nie "oplaca" krecic powyzej max momentu obr. (i przewidywalna jazda)
i moim zdaniem powinismy sie zaznajomic z wykresem naszego silnika (mocy/obrotow , momentu/obroty)
---------------------------------------------------------
Jescze cos jescze -- test
jedziemy 50 Km/h wrzucamy 5 -piaty bieg auto nie szarpie powoli przyspiesza -
- Wniosek ?
silnik jest elastyczny , brak (duzej) Turbo dziury .
silnik szarpie , nieche przyspieszac, gasnie
- turbo dziura , - zapewne dopiero zaczyna ciagnac mocniej powyzej 2000 obr/min
w moim dci przeprowadzilem test i jest dobrze nie szarpie - silnik nowoczesny brak turbo dziury
kiedys przeprowadzilem ten test na 2.0 D4d 115 Km (toyota) zaczol szarpac - to nieznaczy ze silnik jest cos nie bardzo poprostu tak jest skonstruowany i dostrojony jednak powyzej 2000 obr silnik sie ozywia i ciagnie mocno
jednak gdy robimy to na paru tych samych silnkach i modelach aut (rocznikach)i gdzy widzimy drastyczna roznice+/-
to znaczy ze silnik ma duzo przejechane wiecej niz wskazania licznika lub ze jest uszkodzony (jakis element np Turbina ,wtryski ,poma)
jezeli chodzi zadziwiajac dobrze owiele lepiej niz w inych egzemplazach to byc moze :
- silnik dobrze (prawidlowo) zostal dotarty
- zostal specjalnie wzmocniony (np:chip tuning) przed sprzedaza
- silnik ma bardzo malo przejechane i jest dobrze utrzymany
Pozdr.