jedziemy 50 Km/h wrzucamy 5 -piaty bieg auto nie szarpie powoli przyspiesza -
- Wniosek ?
silnik jest elastyczny , brak (duzej) Turbo dziury .
silnik szarpie , nieche przyspieszac, gasnie
- turbo dziura , - zapewne dopiero zaczyna ciagnac mocniej powyzej 2000 obr/min
w moim dci przeprowadzilem test i jest dobrze nie szarpie - silnik nowoczesny brak turbo dziury
50 km/h na 5 biegu w dCi ?? W mojej 80-tce jak prędkość spadała poniżej 80 to redukowałem bo przeciążenia robiły sie niemiłe a nie wyobrażam już sobie jazdy z tym silnikiem 50 na piątce dCi-iki są bardzooo mało elastyczne ale to kwestia przyzwyczajenia i wyczucia auta . Poza tym jazda z tak niskimi obrotami po pierwsze jest bardzo niezdrowa dla układu przeniesienia napędu (przeguby , skrzynia itp) jak i dołu silnika , a po drugie wcale nie jest taka oszczędna bo zobacz ile gazu musisz wcisnąć aby silnik z tak niskich obrotów wkręcił się do obrotów "normalnej" pracy czyli ponad maks. moment obrotowy ?? Najlepszy przykład (polecam ludziom z komp. pokładowym) : jedziemy pod góre ... 6 bieg , 100 km/h i 2000 obr/min . Chwilowe spalanie w granicach 10-12 l. Redukujemy bieg do 5 , mamy wtedy około 2400 obr/min i spalanie chwilowe około 8-9 litrów i nie zwalniamy ... Sprawdzone nie na Kangoorze ale dotyczy sie każdego silnika zwłaszcza turbo diesla ... Moim zdaniem powyżej 3 biegu powinno sie utrzymywać silnik powyżej obrotów jego maks . momentu obrotowego czyli 1800-2000 obr/min .
Pozdrawiam