Niedawno była rozmowa na temat; jakie gumy itd...
Postanowiłem zrobić małą fotorelację na przykładzie zacisku jak na zdjęciu z widocznym numerem gumek do tłoczka o średnicy 54 mm.
Zacisk chyba każdy wie jak zdjąć popuszczamy przewód, odkręcamy dolną śrubę zacisku, odchylamy do góry i wysuwamy zacisk z górnego ślizgu. Następnie odkręcamy przewód hamulcowy i zatykamy czymś.
Kiedy mamy zacisk na stole musimy wydłubać starą osłonę. Jest to rdzeń metalowy oblany gumą, coś takiego:
A tu nowe:
Następnie czyścimy wszystko. Warto odkręcić odpowietrznik, a jak się nie odkręci to rozwiercanie i gwintowanie
Czyste części smarujemy lekko płynem hamulcowym i nakładamy gumkę na tłoczek:
Tłoczek wciskamy palcami - nie pukamy niczym. Ma wejść sam ładnie pięknie
Teraz paluchami układamy gumkę. Jeśli dobrze złożone to gumka sama wskoczy w rowek na tłoczku. No i mamy o to taki widok:
Podczas zakręcania najpierw wkręcić przewód, lekko dociągnąć kluczem, a potem zacisk na jarzmo, odpowietrzyć i gotowe
Dziękuję, pozdrawiam