Strona 1 z 2

obrotomierz

PostNapisane: środa, 7 grudnia 2005, 13:10
przez Rafal
po licznych "perypetiach" udało mi sie zamontowac obrote.
Jak wiecie ile jest kangoorow tyle jest roznych desek rozdzielczych, nasi szanowni klubowicze kupowali juz rozniste modele i czesto powiekszali kolekcje ozdób choinkowych....
Nasz klubowy expert od deski rozdzileczej - shoem- znalazl mi cos co podobno pasuje do mnie....
zaryzykowalem i kupilem (allegro) no i nic nie dzialalo...
Stan wg opisu bdb, ale okazalo sie ze wyswietlacz LCD nie dzial, cala porysowana i predkosciomierz pokazywal o ok 60km/h za duzo.
Nasz expert odwiedzil mnie osobiscie, wraz ze swoim magicznym srubowkretem i z 2 zrobil 1, ale za to dzialajaca...
Wczoraj jeszcze (zgodnie z instrukcja Shoema) przerżnąłem kabel z komp (pin 48) i podlaczylem ostatecznie obrotek :-)
Podsumowujac : niemozliwe stalo sie mozliwe!
w razie jakby ktos porywal sie z przecinakiem na komp kangoorkowy to z checia udziele wskazowek, jak zrobic to w najmniej inwazyjny sposob...

PS> moj wskaznik paliwa nigdy nie dzialal i denerwowalo mnie ze zawsze wskazywal zero w baku, wiec teraz zawsze wskazuje polowe :-)
ale mnie to lata kolo du...y bo jezdze na LPG....

PostNapisane: środa, 7 grudnia 2005, 13:20
przez darecki
Też bym chciał obrotomierz... tylko wole sam nie ingerować w deske rozdielczą.

PostNapisane: środa, 7 grudnia 2005, 16:26
przez branio
Ja też,Ja też.
Ale bak to bym na fula ustawił,niech mi zazdroszczą :mrgreen:

PostNapisane: środa, 7 grudnia 2005, 18:58
przez AdiK
Gratuluje udanej modyfikacji ,czyżbyś zaczął szykowć Kangoo do przyszłego sezonu rajdowego :wink:

PostNapisane: środa, 7 grudnia 2005, 20:37
przez _ONE_
Czy mogemy prącić i jakiś więciejszy opis lub manualik :?: :P

PostNapisane: czwartek, 8 grudnia 2005, 08:48
przez Rafal
_ONE_ pytasz czy moszna?? Ależ prącie, prącie....

1. jezeli chodzi o sama deske to instrukcja ponoc mowi ze jest ona nierozbieralna, nieprawda jest, trza troche odwagi, i mozna ja calkowicie rozlozyc, ja robilem to pierwszy raz sam po 4 piwach i nic nie popsulem

2.jak to zrobic to nie pisze bo wszystkow widac

3.jakie ktore piny sa od czego to ciezkostwierdzic uniwersalnie, najlepiej zrobic zdjecie tylu deski i pomyslec wspolnie na forum. nie wiem skad ale shoem mial rozpiske do mojej deski - wazne ze to wersja bez abs. na podstawie tego sprawdzilismy wszystko i namierzylismy pusty pin od obrotka,

4. trza tylko wlozyc tam drucik, a druga jego strone (po przeciagnieciu do komory silnika- njagorsze z calej zabawy) zachaczyc gdzies gdzie jest impuls obr. I wbrew pozorom nie jest to cewka, bo jak u mnie sa 2 cewki to podlaczajac do jednej mialem obr/2, podlaczyc do 2 naraz sie balem, bo bym je zwarl....

5. dlatego shoem (kozystajac ze swoich tajemnych kwitow) napisal mi ze obr sa w kompie pin 48.

6. wtyczka w miare latwo sie poddala mojej operacji (zalecam na wszelki odlaczyc aku i zarzyc srodki na rozwolnienie), zdjalem tylko izolacje (bez przecinania) i zachaczylem swoj kabelek, jeszcze lyk piwa, krece kluczykiem i eureka, rabotajet...

7. jest maly problem z wtykaniem wskazowek (acha wyciaga sie je po prostu wyrywajac, nic sie nie odkreca tylko trzeba dobrze zlapac) bo trza je wlozyc ponizej zera, a to niemozliwe bo jest tam patyczek na ktorym sie opieraja wskazowki przy wylaczonej stacyjce.... ale sprawne "grabie" mojego pomocnika (pan Sowa) zalatwily sprawe.
Predkosc mozna sobie wykalibrowac z duza dokladnoscia jedynie podczas prob terenowych. metoda a to tzw ship to ship czyli dwa auta rowno do 80 i pach wskazowke na 8 dych (cb radio, albo komorka), albo jezeli ktos ma GPS to juz wg zrobi to profesjonalnie...ja wykalibruje sobie na 100km/h..(jak pt100) zobaczymy co z tego wyjdzie....

PostNapisane: czwartek, 8 grudnia 2005, 08:51
przez Rafal
aha, cala akcja kosztowala 100pln, ale jeszcze 25 zl zwroci mi gosc z allegor ktory sprzedal zepsuta deske, czyli obrotek za 75pln!!

PostNapisane: czwartek, 8 grudnia 2005, 09:02
przez _ONE_
Gratulacje!
Opisy sygnałów deski są w torbie. Co do kalibracji to prawdopodobnie powinno się to dać zrobić bez jazdy terenowej, tylko trzeba pozbyć się blokady wskazówki i puścić ją swobodnie aby opadła, zaznaczyć to miejsce i ją wyćiągnąć. Po robocie wpinamy ją dokładnie w to samo miejsce, podnosimy i wciskamy blokadę... o ile w łatwy sposób można pozbyć się blokady.
Zrób fotkę tej deski... jestem ciekawy czy to jest stary typ czy nowy.

PostNapisane: czwartek, 8 grudnia 2005, 09:32
przez Rafal
mowisz masz!! (na zdjeciu widac mojego pomocnika pana Sowe, licznik sagema od clio, no i kabelek z kompa)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: czwartek, 8 grudnia 2005, 10:13
przez misiek288
nic tylko pogratulować :!: :!:
podoba mi się ale jakoś nie mam natchnienia na wymiane pancerza linki gazu a gdzie tam mówić o rozkręcaniu deski :wink: