Temperatura silnika zimą

Wiem jak coś zrobić lub mam wiedzę, którą chcę się podzielić z innymi

Jak "zimujesz" skoczka?

Nie zasłaniam chłodnicy, Kangur szybko grzeje
31
66%
Nie zasłaniam chłodnicy, mam rękawiczki
5
11%
Zasłaniam chłodnicę profesjonalną osłonką
0
Brak głosów
Zasłaniam chłodnicę kawałkiem tektury
8
17%
Co to jest chłodnica?
3
6%
 
Liczba głosów : 47

Postprzez branio czwartek, 26 stycznia 2006, 10:41

Temperatura się szybko podnosi... tej dyskusji :)
Termostat zaczyna się otwierać przy około 90*
Nagrzewnica jest na "stałe" zasilana małym obiegiem(nawet w lecie jest gorąca).
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot czwartek, 26 stycznia 2006, 10:58

Faktycznie po włączeniu nagrzewnicy temperatura silnika spada o 2 kreski ale silnik nie dostaje chyba żadnego "szoku termiczneg".
Termostatami bawiłem się już dawno. Jakoś tak się składało, że w moich samochodochach, a miałem ich sporo, zawsze miałem problemy z ogrzewaniem.
Termostat działa bardzo łagodnie i dość dokładnie reaguje na na temperaturę ciczy. Otwiera się i zamyka płynnie. Niektóre tesmostaty posiadają maleńki otworek który powoduje, że możliwy jest stały przepływ cieczy a jednocześnie ułatwia odpowietrzenie układu.
W tymże otworze umieszczona jest "na luźno" przetyczka zabezpieczona obustronnie przed wypadnięciem. Przetyczka zabezpiecza ten mały otworek przed zatkaniem (zarośnięciem kamieniem lub innym osadem).
Termostaty są robione bardzo dokładnie i mają ściśle określone temperatury początku otwierania przepływu.
W Nissanie Sunny 1,7D możliwe były do zastosowania 2 rodzaje termostatów: "na lato" - 86*C lub "na zimę" - 92*C.
Są też termostaty przełączające układy chłodzenia (jeden obieg otwiera a drugi zamyka).
Rodzajów ogrzewania i chłodzenia jest bardzo dużo.
Są proste, dwuukładowe i bardziej skomplikowane z wielopunktowymi pomiarami.
W Suzuki Carry miałem jakby 3-układowy, i w ogóle był bardzo skomplikowany. Najmniejszy obieg (zawsze włączony) przechodził przez gaźnik aby nagrzać jak najszybciej mieszankę paliwową.
W układzie dolotowym powietrza do gaźnika też był termostat ale powietrzny. Przełączał na ciepłe powietrze z obudowy wokół kolektora wydechowego lub na zimne spod samochodu.
Powietrze do wnętrza samochodu zawsze przechodziło przez nagrzewnicę. Żeby mieć chłodzenie trzeba było dźwignią zamknąć zawór dopływu cieczy do nagrzewnicy.
Ciekawe są też układy chłodzenia-ogrzewania powietrzne stosowane w: 126p, Trabantach lub Zaporożcach. (Miałem te autka).
W Audi 100 miałem jeszcze chłodnicę oleju.

O ile dobrze pamiętam w naszych Kangoorkach, w zależności od typu silnika stosowane są 3 rodzaje układów chłodzenia-ogrzewania od 2 producentów BEHR i VALEO.

W moim Kangoorku jest podstawowy, prosty układ.
Jedyne co mnie w nim zaskoczyło to to, że konstrukcja nagrzewniczki nie pozwala na przepłukanie jej aby usunąć zalegający ją syf.
Analizowałem powód tego zapchania i doszedłem do wniosku, że nawiększym niebezpieczeństwem dla nagrzwniczki jest pękniecie uszczelki pod głowicą.
Miałem taką sytuację. Od tego czasu zaczeło się źle dziać z ogrzwaniem.
Wtedy musiał się dostać do układu chłodzenia olej z silnika, który osadził się w nagrzewnicy a później to już wszytko się do tego przyklejało.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik czwartek, 26 stycznia 2006, 11:02

MK napisał(a):Masz rację, oczywiście termostat puszcza do chłodnicy gdy płyn w małym obiegu osiągnie odpow. temp. (89*C), mnie chodziło o to (ach ten skót myślowy), że po otwarciu d.ukladu w całym dużym obiegu plyn ma te umowne 40*C :D
Dalej będę trzymał się swego :) Przy 89 termostat puszcza ciutkę, obieg jest wolny i do silnika wpadają małe ilości tego zimnego płynu, które szybko się nagrzewają. Gdyby otwarło się na maxa i cały ciepły płyn wypłynął do chłodnicy, a cały zimny przypłynął z chłodnicy (te Twoje 40 :P ) termostat znów by się zamknął. A w tym czasie wystygło by to, co z silnika wyleciało i w koło Macieju bez sensu. Ta stopniowość otwierania termozaworu pozwala na utrzymanie stałej temperatury w małym obiegu do czasu, aż temperatura płynu chłodzącego w obu obiegach się nie zrównoważy (nie mylić z wyrówna). Inaczej mieli byśmy cykl otwarć i zamknięć do... no właśnie, chyba do lata. Ale sytuacja, że w małym obiegu znajdzie się płyn o temp. 40 i będzie nagrzewał się przy otwartym dużym obiegu jest niemożliwa z idei działania termostatu. A jeśli jest tak jak piszesz, to ja lecę do urzędu patentowego, zarobię miliony i kupię każdemu 4x4 :D
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez MK czwartek, 26 stycznia 2006, 12:09

O,o,o,o,o,trafiłeś tym razem z jasnością i szczegółowością wytłumaczenia :D :D :D :!:
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Poprzednia strona

Powrót do Wiem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość