Uszczelka? Pompa?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Uszczelka? Pompa?

Postprzez L-irek niedziela, 24 października 2010, 20:05

Może to być istotne .
Jeszcze odnośnie połączeń masy - Ecu steruje przekaźniki poprzez podanie na nie masy ( - ) , a na przekaźnikach jest stały plus i to z dwóch różnych bezpieczników .
Myślę , że należało by sprawdzić przełącznik zapłonu i połączenia mas . Można spróbować wyciągnąć kostkę z przełącznika zapłonu , albo bezpiecznik F11(60A) w skrzynce bezp. w komorze silnika (zasila stacyjkę ) i sprawdzić , czy pompa przestała działać . Ogólnie jeśli była by to stacyjka , to wtedy gdy działa pompa non-stop powinny ewentualnie działać inne odbiornika zasilane przez stacyjkę (stale biorę pod uwagę fakt , że sprawa dotyczy zarówno układu chłodzenia - ten jakby nie miał sygnału i pompy wspomagania - ta jakby miała stały sygnał , a oba wysyła ECU - jeśli go wyłączyć pompa powinna przestać działać , a to mogło by sugerować dobrą wiązkę )
Wydaje mi się , że na odległość nic więcej nie da się zrobić i jest to usterka , którą po prostu trzeba namacalnie znaleźć poprzez szereg prób :? .
Avatar użytkownika
L-irek
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 184
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2007, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Uszczelka? Pompa?

Postprzez erictrax niedziela, 24 października 2010, 20:30

Jeśli mam być szczery to gubie się powoli w tych wiązkach i przekaźnikach. Nie uważam się za speca w tej dziedzinie ale coś tam wiem.

Co do braku masz jakieś 2 miesiące temu tylne światła zgubiły masę, podłączyłem ją bezpośrednio z karoserii pod lampami. Wiem wiem mało profesjonalne. Miała to być naprawa tymczasowa a okazało się, że zostało ze zwyczajnego braku czasu i czasem lenistwa. Obawiam się, że takie zaniedbania doprowadziły mojego kangoora do takiego stanu :(
1.9d ICE (chłooooodnoooooo :D )


jest 65 kucy jest lans :D
Avatar użytkownika
erictrax
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): wtorek, 25 maja 2010, 19:25
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uszczelka? Pompa?

Postprzez erictrax czwartek, 28 października 2010, 08:27

Ok uporałem się z pompą. Wyszło na to, że z przekaźnikiem jest coś nie tak.


Z racji tego, że mój elektryk wraca z urlopu w przyszłym tyg a ja jestem niecierpliwy powiedzcie mi proszę jak sprawdzić czujniki w obudowie termostatu. Na forum wyczytałem, że są dwie opcje:

-Odłączenie czujników (komputer traktuje to jako błąd czujnika i załącza wentylator na stałe)
-Na spinacz (połączenie styków czujnika dając bardzo małą rezystancję tak jak w przypadku wysokiej temperatury)

I teraz tak. które z tych twierdzeń są mitami których mogę spróbować by sprawdzić czy to czujniki są uszkodzone czy też nie. Sprawa numer dwa. tyczy się klimy. Latem przestała działać (wiosną była nabijana), czy to wina czujnika temp który o ile dobrze wyczytałem znajduje się gdzieś nad nogami pasażera? Czy można zastosować opcję taką jak w dwóch wymienionych wyżej punktach? (o ile są prawdziwe)

No kilka rzeczy się wyjaśniło przy okazji wizyty u mechanikologa.

Mechanik stwierdził że najpierw warto wymienić chłodniczkę oleju gdyż najprawdopodobniej ona odpowiada za przecieki oleju. Cóż, chciałem kupić nową ale niestety renault polska nie dysponuje ową ale za to może mi sprowadzić w atrakcyjnej cenie 659zł. Dzisiaj jadę po używaną za 80zł..

Wentylator jak się okazuje działa. wyższa temperatura silnika spowodowana jest olejem pływającym w układzie chłodzenia, prawdopodobnie zmniejszył światło w kanalikach. Licze, że po wyczyszczeniu wszystko wróci do normy. Jednak tak czy tak martwi mnie późno włączający się wentylator.

Dalsze informacje z frontu zmagań w piątek :)

P.S admin sory za te posty jeden pod drugim ale nie mogę edytować a myślę, że przydadzą się informacje o takiej dość nietypowej awarii.

Wszelkie odpowiedzi sa mile widziane, a jak dopiszesz (post po poscie) po czasie to zj[e]bki nie dostaniesz :) / MOD
1.9d ICE (chłooooodnoooooo :D )


jest 65 kucy jest lans :D
Avatar użytkownika
erictrax
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): wtorek, 25 maja 2010, 19:25
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uszczelka? Pompa?

Postprzez erictrax sobota, 4 grudnia 2010, 21:42

Z prawdziwą ulgą mogę wreszcie napisać. Padła chłodniczka oleju. Uszczelka w 100% sprawna :D po wymianie i wyczyszczeniu układu chłodzenia z oleju wszystko wróciło do normalności :)

- chłodniczka (używana) - 80zł
- płyn, olej, filtr oleju - 140zł
- filtr kabiny - 80zł
- preparat do czyszczenia układu - 19zł
- robocizna - 200zł

No i to by było na tyle. Takie trochę pocieszenie i cień szansy dla wszystkich z podobnymi objawami na to, że to nie uszczelka pod głowicą :)

pozdrawiam :)
1.9d ICE (chłooooodnoooooo :D )


jest 65 kucy jest lans :D
Avatar użytkownika
erictrax
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): wtorek, 25 maja 2010, 19:25
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uszczelka? Pompa?

Postprzez tato wtorek, 21 lutego 2012, 12:18

Erictrax, mam chyba ten sam problem - chłodniczka oleju.
Kupiłem używaną ale gdzie kupić nową uszczelkę pod tę chłodniczkę ?
Może ktoś wie? :?
Avatar użytkownika
tato
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 180
Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2007, 00:00
Lokalizacja: Trzcianka

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron