Obniżyć zawieszenie torbacza

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez Lucass wtorek, 1 grudnia 2015, 09:04

Aaa... dobra. Myślałem, że chodzi o totalną modyfikację zawiasu.
Z tymi poduchami to nie jest zły pomysł. Ale zaworki w amorach niczego nie zmienią, bo amor jest elementem tłumiącym drgania, a nie sprężynującym. Jednym słowem nie miało by to wpływu na przysiad samochodu pod obciążeniem.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez Podmiejski wtorek, 1 grudnia 2015, 11:10

Ej...chyba nie masz racji.
Gazówki sa wstępnie sprężone i stawiają opór i to spory.
Są amortyzatorami i sprężynami gazowymi!
Są też dokładnie zamknięte jeśli chodzi o obecność gazu w środku!
Więc po wsadzeniu zaworka mozna by zwiekszyć ciśnienie tak by zmniejszyć skok.
Powinny to wytrzymać - nalezałoby tylko eksperymentalnie dobrac wartość ciśnienia
Zaworki samouszczelniajaące; przewody; trójniki - wszytsko do kupienia niedrogo
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez Szumak wtorek, 1 grudnia 2015, 12:09

Mariusz, amortyzator działa na zasadzie naczyń połączonych - więc istotą jego pracy jest utrzymanie zerowej różnicy ciśnień w obu naczyniach rozdzielonych tłokiem. To, ile atmosfer nadmuchasz mu do środka nie ma tu znaczenia. Amortyzatory gazowe są "gazowe" tylko po to, by zmniejszyć do minimum efekt powstawania piany w oleju co wpływa na zmianę charakterystyki pracy.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez Podmiejski wtorek, 1 grudnia 2015, 15:25

ale w amortyzatorze gaziowym jest ciśnienie którego nie ma w zwykłym?
Jest również w pewnym sensie sprężyną gazową?
Zeby było jaśniej OCB: jak kupujesz olejowe sa ściśnięte
jak kupujesz gazowe - są rozciągnięte na maxa bo same są rozciągane ciśnieniem panującym w amortyzatorze
i jak je ścisasz musisz użyc siły
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez Szumak środa, 2 grudnia 2015, 08:35

No raczej nie...
Obrazek
... to czy tam będzie 1 atmosfera czy 100 w widoczny sposób nie wpłynie na objętość oleju, ciśnienie wywierane na olej nie ma wpływu na opory przesuwu tłoka oraz nie wywiera na ten tłok żadnej siły.
Gaz w tym układzie oddzielony jest od oleju uszczelką co uniemożliwia kontakt oleju z gazem, dodatkowo wyższe ciśnienie gazu zapobiega powstawania zjawiska kawitacji - jedno i drugie zostało wprowadzone po to by maksymalnie ograniczyć zjawisko powstawania piany w oleju.
Oczywiście gaz jest płynem ściśliwym i w pewnym małym zakresie będzie to działało jak poduszka powietrzna lecz zakłóca to główne założenia przedstawione powyżej i nie jest pożądane - stąd wyższe ciśnienie gazu w tym układzie redukuje to niekorzystne zjawisko.

W tradycyjnym układzie olej nie jest oddzielony od gazu oraz nie jest na niego wywierane dodatkowe ciśnienie więc w trakcie pracy powstaje piana, która w zasadniczy sposób pogarsza charakterystykę pracy amortyzatora.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez krol1988 piątek, 25 marca 2016, 12:12

znam pojazd z "napompowanym" amorem gazowym. porażka.. zero komfortu jazdy. i na pusto i na pełno trzeba jeździć w szczęce bokserskiej.
Generalnie sprawa tylnego zawieszenia jest prosta bardzo. Podniesienie belki o 2 zęby załatwi sprawę, mam kogoś, kto się tym zajmie.

Teraz zagadka- co z przodem? Będzie chyba rzeźba, bo zawias z trafica/vivaro / primastara - nie ma szans- większe modele tym bardziej.
Kiedyś wyczytałem że może podejść z któregoś Mercedesa typu V (Vito /viano/ pozostale wersje użytkowe) . nie wiem ile w tym prawdy- pomożecie?
wszelkie pomysły mile widziane
krol1988
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 50
Dołączył(a): poniedziałek, 27 lipca 2015, 07:16

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez skawina piątek, 25 marca 2016, 12:22

Obniżyć? Z clio coś powinno się dołapać tylko trzeba zmierzyć odległość otworów dolnego mocowania amora do zwrotnicy.
1.4 99r
Paweł
Avatar użytkownika
skawina
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1689
Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 21:20
Lokalizacja: Skawina-Kraków

Re: Obniżyć zawieszenie torbacza

Postprzez Podmiejski sobota, 26 marca 2016, 18:49

krol1988 napisał(a):znam pojazd z "napompowanym" amorem gazowym. porażka.. zero komfortu jazdy. i na pusto i na pełno trzeba jeździć w szczęce bokserskiej.

czyli co.... amortyzator daje się pompować i to ma wpływ na sztywność?
To może kwestia dobranego ciśnienia?..
Podłączyć mini kompresorek i sobie regulować z kabiny?
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron