No raczej nie...

... to czy tam będzie 1 atmosfera czy 100 w widoczny sposób nie wpłynie na objętość oleju, ciśnienie wywierane na olej nie ma wpływu na opory przesuwu tłoka oraz nie wywiera na ten tłok żadnej siły.
Gaz w tym układzie oddzielony jest od oleju uszczelką co uniemożliwia kontakt oleju z gazem, dodatkowo wyższe ciśnienie gazu zapobiega powstawania zjawiska kawitacji - jedno i drugie zostało wprowadzone po to by maksymalnie ograniczyć zjawisko powstawania piany w oleju.
Oczywiście gaz jest płynem ściśliwym i w pewnym małym zakresie będzie to działało jak poduszka powietrzna lecz zakłóca to główne założenia przedstawione powyżej i nie jest pożądane - stąd wyższe ciśnienie gazu w tym układzie redukuje to niekorzystne zjawisko.
W tradycyjnym układzie olej nie jest oddzielony od gazu oraz nie jest na niego wywierane dodatkowe ciśnienie więc w trakcie pracy powstaje piana, która w zasadniczy sposób pogarsza charakterystykę pracy amortyzatora.
Suzuki Marauder [2001]:

Suzuki Burdelmam C50 [2006]

Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:

Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
