Kangoo 1.4 + LPG (duże spalanie, temperatura silnika)

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Kangoo 1.4 + LPG (duże spalanie, temperatura silnika)

Postprzez kiniolx niedziela, 30 października 2016, 13:10

Witam wszystkich,
W listopadzie 2015 kupiłem kangura (model jak w podpisie). Po mieście palił 9-10 l benzyny na 100km. Jako, że dużo jeżdżę postanowiłem przed wakacjami założyć instalację gazową. Wybór padł na warsztat w Łodzi – Gaz-Kos (http://www.gazkos.pl/). Instalacja na sterowniku KME Nevo. Poruszając się po mieście nie udało mi się osiągnąć spalania mniejszego niż 13 litrów LPG/100km. Często jednak spalanie wynosi nawet 14-15 litrów. W trasie najmniej udało mi się osiągnąć około 10 litrów LPG na 100km, jednak jechałem sam, bez bagażu z prędkością 90-100 km/h. Przed założeniem instalacji wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia oraz filtr powietrza. Na przeglądzie mechanik powiedział mi, że jest jakaś nieszczelność w układzie wydechowym zaraz za kolektorem wydechowym, co może przekłamywać odczyty z sondy lambda. Wydech załatany, wczoraj w drodze do Kalisza średnie spalania – 12,5 l LPG/100km. Gazownik (ten który zakładał instalację), który również sugerował nieszczelny wydech zauważył ponadto niską temperaturę parownika. Gdy do niego dojechałem (przejechane ~10 km, silnik rozgrzany) temperatura parownika wynosiła tylko 35 stopni (odczyt z zegarów, połowa skali między 2 i 3, wentylator chłodnicy zaczął pracować) . Po przytrzymaniu samochodu na obrotach na postoju przez minutę, temperatura wzrosła do 60 stopni. Zasugerował również, że ciągle niedogrzany parownik może skutkować zwiększonym spalaniem.
Podczas jazdy miejskiej wskazanie temperatury silnika często wynosi między 1 a 2, rzadko uzyskuje stabilne 2, natomiast czasami (szczególnie latem) dochodzi między 2 i 3 co powoduje włączenie się wentylatora.
I teraz moje pytanie: skąd biorą się takie duże rozbieżności w temperaturze silnika podczas takich samych warunków oraz rozbieżność między temperaturą silnika (między 2 a 3, pewnie około 90 stopni) a niską temperaturą parownika w tym samym czasie (35 stopni)? Czy efektem tego może być wysokie spalanie oraz czy może być uszkodzony termostat?
Z góry dzięki za pomoc
Andrzej
Załączniki
5e6b50f141cba9a9ce8dfec9c991.jpg
5e6b50f141cba9a9ce8dfec9c991.jpg (13.48 KiB) Przeglądane 1169 razy
Kangoo 1.4 RN 75 KM 1998 r. + LPG
kiniolx
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:31

Re: Kangoo 1.4 + LPG (duże spalanie, temperatura silnika)

Postprzez docent161 niedziela, 30 października 2016, 21:16

Zobacz do termostatu może go w ogóle nie ma lub jest otwarty może też tracisz płyn w związku z walniętą uszczelką ? Albo masz za duży skład w mapie gazu ? Mnie pali 9- 10 lit gazu z przyczepką ten sam silnik
Avatar użytkownika
docent161
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 175
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: 1,4 benz 2000 E7J 634

Re: Kangoo 1.4 + LPG (duże spalanie, temperatura silnika)

Postprzez Lucass wtorek, 1 listopada 2016, 17:22

Spalanie zdecydowanie za duże, ale jeżeli temperatura jest tak niska, to może to być przyczyną. Sprawdź termostat, ale zanim to zrobisz odpowietrz porządnie układ chłodzenia. Skoki temperatury to częsty objaw zapowietrzenia.
Poszukaj na forum instrukcji jak odpowietrzać. Temat był wałkowany.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron