EGR - recyrkulacja spalin ????? !!!!!!!!!!

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

EGR - recyrkulacja spalin ????? !!!!!!!!!!

Postprzez Gość piątek, 20 lutego 2004, 19:49

czy to prawda ze nasz " kangor" zasysa w³asne spaliny i jest duszony ?! :!: :?:
http://www.renault.triger.com.pl/artykuly.html - temat jest tutaj opisany , jezeli ktos zrobil tak jak to jest tam odpisane i jego kangorek juz sie nie dusi niech podzieli sie opiniemi.
Gość
 

Postprzez sw sobota, 21 lutego 2004, 08:24

Niezbyt jasno to jest tam opisane.
wiem, ze w ciezszych dieselkach (mam tu na mysli TIRy i autobusy) stosowane są tzw. hamulce górskie, ktore polegaja na tloczeniu spalin do silnika, co polepsza hamowanie silnikiem. Efekty stosowania tego są niezłe (przynajmniej z tego co obserwowalem w autobusach. Natomiast nie spotkalem sie z tym co jest opisane na stronie.
Nie bardzo jest tez napisane jak to przetestowac, bo silnik na rysunkach to raczej nie renault.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez Bullitt sobota, 21 lutego 2004, 11:04

Owszem, ma zawór recyrkulacji , jak i większość poruszających sie po drogach samochodów. To po prostu wymagania ekologii.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Bullitt sobota, 21 lutego 2004, 11:08

sw napisał(a):Niezbyt jasno to jest tam opisane.
wiem, ze w ciezszych dieselkach (mam tu na mysli TIRy i autobusy) stosowane są tzw. hamulce górskie, ktore polegaja na tloczeniu spalin do silnika, co polepsza hamowanie silnikiem

Tu nie chodzi o hamulec silnikowy, tylko o recyrkulacje spalin. Podawane są one w niewielkich ilościach do silnika w zakresie niepełnego obciążenia.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez RAPczyn poniedziałek, 23 lutego 2004, 13:31

sw napisał(a):Niezbyt jasno to jest tam opisane.
wiem, ze w ciezszych dieselkach (mam tu na mysli TIRy i autobusy) stosowane są tzw. hamulce górskie, ktore polegaja na tloczeniu spalin do silnika, co polepsza hamowanie silnikiem. Efekty stosowania tego są niezłe (przynajmniej z tego co obserwowalem w autobusach. Natomiast nie spotkalem sie z tym co jest opisane na stronie.
Nie bardzo jest tez napisane jak to przetestowac, bo silnik na rysunkach to raczej nie renault.


W samochodach ktorymi jezdzilem zawsze wypinalem EGR`a (F8Q eco - Kangoo/ LublinIII). silniki ktore sa na obrazkach to siniki Renaulta sa nawet opisane C3J/F3N - Marky raczej sie natym zna. mozna odczuc niewielkoa poprawe momentu obrotowego po zamknieciu Egr`a - zreszta pisalem na ten temat w dziale "Tuning".

pozdro.
Clio F8Q
Lublin 3 4CT90-1
Ex Fiat 126p
Ex Kangoo F8Q eco

http://www.duel.com.pl <-- Ekologiczne Systemy Grzewcze
RAPczyn
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin

Postprzez sw wtorek, 24 lutego 2004, 08:49

RAPczyn napisał(a): natym zna. mozna odczuc niewielkoa poprawe momentu obrotowego po zamknieciu Egr`a - zreszta pisalem na ten temat w dziale "Tuning".

pozdro.


W takim razie jak wylaczyc to to w 1.5dci? Gdzie szukac?
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez RAPczyn wtorek, 24 lutego 2004, 10:46

sw napisał(a):
W takim razie jak wylaczyc to to w 1.5dci? Gdzie szukac?


Co do 1.5dCi to moze byc problem. Moze (nie musi) sie okazac, ze jak wypniesz "recznie" EGR to moga sie pojawic bledy w ECU. Najwiecej na ten temat powinni wiedziec SPECJALISCI od Chiptuningu (V-tech, Master/s itd.). Niepamietam jak dokladnie wyglada K9K ale EGR powinien znajdowac sie gdzies z tylu silnika (przy przegrodzie), jak zdejmiesz plastiki z silnika to napewno znajdziesz (okoloce kolektora wydechowego i dolotowego). Nie wiem czy przypatkiem w technikaliach/schematy serwisowe tego niema.

Pozdro.
Clio F8Q
Lublin 3 4CT90-1
Ex Fiat 126p
Ex Kangoo F8Q eco

http://www.duel.com.pl <-- Ekologiczne Systemy Grzewcze
RAPczyn
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 30
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin

Postprzez sw wtorek, 24 lutego 2004, 11:32

Dzieki, bede szukal. Jakby co to Vtech mam 5km od domu. :)
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez siwy261976 środa, 3 października 2007, 21:19

hamulec silnikowy nie tłoczy spalin do silnika, najprosciej zasadę działania tego hamulca można porównac do tego jak byście podczas zjazdu z górki przytykali wylot rury wydechowej jednak nie na tyle mocno by zgasic silnik to jest najprostszy hamulec silnikowy, bardzo skutecznie działa ale dopiero w zakresie wysokich obrotów (często konieczna przed zjazdem redukcja biegu by zwiekszyc oborty silnika i skutecznie wykorzystac hamulec silnikowy) o czym czasem zapominają kierowcy a potem sa tragedie bo hamulec zasadniczy idzie z dymem bo nie potrafiło sie skrzystac ze zwalniacza
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez shoti środa, 3 października 2007, 22:31

uuuu...ale wykopaliska tu mamy. A podobno sezon ogórkowy sie skończył :D
Kangoorek Alize 1.2 16V a'la 4x4 - rodzi się... Shadow Kangoo v3.46
Avatar użytkownika
shoti
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Racibórz

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron