Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez AvioMarines piątek, 26 czerwca 2009, 22:39

Witam, auto jak w temacie, kupione przez firme w tym roku , w ktorej pracuje od tegoz roku:).Moze po kolei historii po kupnie z tego co mi wiadomo:
1. Zrobiony przeglad silnika ogolny
2.Wymiana calego rozrzadu z rolkami, napinaczem i paskiem
3.Ustawienie zaworow na zero,wymiana pompy wody,
4.zawieszenie, sprężyny z tyłu wymiana, gałki sworznie wahacze przód,
5.hamulce przód nowe tarcz nowe klocki tył regeneracja, bębny nowe okładziny
6.wymiana drążka reakcyjnego, nowe połączenia,
7.wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów, wymiana plynu hamulcowego

Powyzsze informacje sa od moich chlebodawcow.Nie wiem jak je sprawdzic ale skoro tak mowia, to pewnie tak jest.
To co bylo robione przy mnie i z moim udzialem:
1.Wymiana chlodnicy, (zdarzyla mi sie jazda w korkach, ze zaczelo sie kopcic spod maski, po otwarciu i dotarciu do celu wszystko sie gotowalo),
Po wymianie chlodnicy wskazowka temperatury ustawia mi sie dosc szybko, srednio po 5 minutach jazdy przed przedostatnia duza kreska i ile bym nie jezdzil to tak tkwi, ewentualnie posunie sie bezposrednio na przedostatnia duza kreske.Jezdze dosc ostroznie(firmowe auto-lepiej zeby z roboty nie zwolnili:))))).100 km/h nie uswiadczylem jeszcze, na prostych trasach 80-90 gdy nie mam drabiny a z reguly trzymam sie 60-70 i 4 biegu:)))).5 wiec niemal nieuzywana.....Czasami sa sytuacje na drodze, ze trzeba przygazowac i dac w d....e kangurowi ale to sie zdarza sporadycznie o ile wymaga tego sytuacja.Musze powiedziec, po doswiadczeniach ze swoimi prywatnymi autami czyli MB 190 benzyna(kupilem
uzywke),ford probe 2,5(tez uzywka), yaris nowy(po 2 latach mialem powazny wypadek-sprzedalem wraka), to kangur zwazywszy na wiek i przebieg ok 150 tys km to sprawia sie calkiem niezle
jesli chodzi o silnik(zwawy jak na 1.2), hamulce, kulture pracy.....jako auto przeznaczone do jazd serwisowych.

Zaczalem sie przyzwyczajac do jazd tym autem.Obliczylem srednio(srednio!-jezdze tym chyba z m-c lub ciut wiecej sam), ze spala mi okolo 7 l pod warunkiem, ze bak ma 45 litrow(wstyd ale piszac tego posta nie sprawdzilem tego a w manualu chyba tego nie podaja o ile dobrze "przekopalem" manual.Sugerowalem sie kontrolka, gdy sie zaczynala swiecic.Po zatankowaniu do pelna wskaznik pokazuje o wiele wiecej niz full........
Generalnie kontrolka swieci mi sie i raz zatankowalem 44,5 litra, teraz 42 litry.Cala moja wiedza dotyczaca aut (jest uboga-przy swoich niewiele sam robilem), tutaj padam na kolana.......

Prosze o podpowiedzi szczegolnie na te pogrubione partie co moge sprawdzic.Jestem elektryk/elektronik jesli to cos moze pomoc.....Najbardziej frapuje mnie ta sprawa z wskaznikiem temperatury.W innych autach jest czujnik w chlodnicy a tutaj nie ma.....montowalem nowa chlodnice....

Inne:
swiatlo cofania jest do bani....., myslalem, ze nie dziala:)())))
nawiew naprawilem, przepalone styki w kostce, klakson tez,zle styki przy syrenie,
ostatnio mialem klopot z zamknieciem szyby od kierowcy, byl deszcz....lubie miec powietrze w aucie i pale.....

Pozdrawiam serdecznie......i mam nadzieje, ze ktos mi pomoze.......:))))
AvioMarines
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 20:46

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez kucanty piątek, 26 czerwca 2009, 22:47

Jezus!...Maria... przecież tylko wspominałeś, ale to lekka przesada ( w WITAJ - to było tylko zagajenie)! :D
Pali w normie, mniej się bym nie spoziewał( u mnie to samo). Tankuj na jednej stacji i to tej gdzie najmniej wchodziło :D
...i na bogów - nie mów o Kangoosiu "to auto" - bo dopiero ci się obrazi :oops:
kucanty
...Óć ...(miasto w remoncie)
kangoo I 1.2 98 r. ...bardziej czerwony i większy jest tylko tramwaj...chyba!
...i nikt nie traktuje mnie poważnie...może i dobrze!
kucanty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 644
Dołączył(a): czwartek, 29 stycznia 2009, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez AvioMarines piątek, 26 czerwca 2009, 23:21

dzkiekuje za szybka odpowiedz @kucanty, prosze o wyjasnienie tego:

Po wymianie chlodnicy wskazowka temperatury ustawia mi sie dosc szybko, srednio po 5 minutach jazdy przed przedostatnia duza kreska i ile bym nie jezdzil to tak tkwi, ewentualnie posunie sie bezposrednio na przedostatnia duza kreske a wiatraka, zeby dzialal nie uswiadczylem jeszcze po miesiacu jazd......za wolno i za spokojnie jezdze?W chlodnicy bodajze borygo, wskaznik plynu na minimum......


wiem wiem, ze elaborat z tego wyszedl ale chcialem jak najbardziej opisowo przedstawic sytuacje, porobilem fotki wnetrza silnika ale patrzacv na manual za bardzo nie moge dojsc ktory to jest termistor/termostat od temperatury(ktory wlacza duzy obieg, moge sie mylic w okresleniach, naczytalem sie troche tego forum.....
AvioMarines
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 20:46

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez Masaccio piątek, 26 czerwca 2009, 23:26

Bak ma ok 50 litrów, 1.2 pali mało pod warunkiem, że się nie przekracza 3000 obr./min (tak, wiem że nie masz obrotomierza ;) ). Po przekroczeniu tej magicznej granicy pali jak smok.

Co do temperatury, wskazówka powinna być w okolicach połowy skali. Wentylator chyba się nie załącza? Na początek musisz sprawdzić kostki, czy wszystko podłączone.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez AvioMarines piątek, 26 czerwca 2009, 23:31

zebym tylko wiedzial, ktore to kostki, bylbym wniebowziety i jak mam sprawdzic, silnik D7F chyba mam w manualu ale jakby roznice sa w rzeczywistosci......sam wentylator sprawdzilem, po podaniu napiecia dziala.....Obrotomierz mi specjalnie niepotrzebny, wszak pisalem, ze w miare spokojnie jezdze a obroty na sluch, nie za wolne by drzen nie bylo i niezbyt duze by kangus wyl.....(plynna jazda mi pasuje z odrobina zadziornosci....niewielka....).....choc jak pisalem, ze czasem sie zdarza i takie sytuacje ale to marginalne tematy, zeby przygazowac nim...
AvioMarines
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 20:46

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez branio sobota, 27 czerwca 2009, 07:32

Z chłodzeniem raczej ok
Jak się ustawia zawory na zero?? :evil: Jak się sprężyny z tyłu wymiana?? :evil:
:lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez kucanty sobota, 27 czerwca 2009, 09:35

...myślę, że jak już przestanie mówić o kangoosiu "to" to będzie czas na sprawdzenie gdzie ma sprężyny :lol:
kucanty
...Óć ...(miasto w remoncie)
kangoo I 1.2 98 r. ...bardziej czerwony i większy jest tylko tramwaj...chyba!
...i nikt nie traktuje mnie poważnie...może i dobrze!
kucanty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 644
Dołączył(a): czwartek, 29 stycznia 2009, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez Masaccio sobota, 27 czerwca 2009, 11:05

branio napisał(a): Jak się sprężyny z tyłu wymiana?? :evil:
:lol:

Już jeden na forum jest ze sprężynami z tyłu i silnikiem 1.6 16V 110HP z przodu ;) :lol:
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez AvioMarines sobota, 27 czerwca 2009, 18:40

Te sprezyny i informacje w punktach to informacje przekazane od moich chlebodawcow:)))ale temat tego wskaznika temperatury mnie niepokoi....
AvioMarines
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 20:46

Re: Kangoo 1,2, 98r,150 tys km wskaznik temperatury

Postprzez AvioMarines czwartek, 19 listopada 2009, 00:36

Uffff....witam po dlugiej przerwie.Nie wiem czy tak mozna ale dopisuje sie do tego tematu, ktory zalozylem, min. dla wlasnej kontroli danych mi przekazanych i rzeczywistosci obecnej:))).Wiec dalej tulam sie po drogach Gliwic....:))).W miedzyczasie:

1. Pare dni temu MUSIALEM juz wymienic lozysko tylne prawe, bo zakrety z wyciem heh nie byly komfortem:).Mechanik wymienil...Zalecil mi model lozyska(zejde do wozu specjalnie po pudelko)- wiec VKBA 976, ponoc najlepsze, mimo, ze ponoc i tak w kangurach czesto padaja... Bylo cos tez z bebnem, zacisniety czy jakos tak....w kazdym razie krecac kolem, gdy kangurek wisial na "windzie" wykazywalo o wiele wiekszy opor niz pozostale....kola...
Kosztowalo mnie to 130 PLN....samo lozysko i to po dlugiej znajomosci......
2. Mniej wiecej w tym samym czasie padly amortyzatory klapy tylnej, po prostu przygrzmocila mnie solidnie w "makowke":)))).Byl dzien niskich temperatur, teraz podstawiam jakas drabinke albo rure1,5m:)))).Zostaly zamowione, 38 PLN szt, http://allegro.pl/item789876072_renault_kangoo_98_02_amortyzator_bagaznika_klapy.html

3. Zwrocilem uwage mechanikowi na wyciek smaru/oleju od spodu silnika(jakies 2 m-ce wstecz kladlem sie pod kangurkiem:)))).Stwierdzil, ze to od skrzyni biegow i pewnie mam problem z wrzucaniem biegow.Strzelil w 10!Faktycznie mialem klopot od "zawsze" z 5:)).Generalnie wchodzi stanowczym pchnieciem.Z trojka przewaznie bywa ok, czasem klopot.Sporadycznie tez z wstecznym, przy wrzucaniu, mimo, ze sprzeglo docisniete do oporu to albo nie wchodzi albo jest zgrzyt.......

Diagnoza mechanika:wymiana simeringu prawej polosi/uszczelnienie+wymiana oleju.Koszt calosciowy od 100 do 150 PLN.pONOC TYLKO 1 litr oleju kosztuje ok 45 PLN.oLEJ PONOC MA BYC TYLKO I WYLACZNIE ELF o oznaczeniu 75W80, sam simering to ponoc koszt ok 30 PLN.sTWIERDZIL, ZE NATYCHMIAST TO TRZEBA ZROBIC....wiec na dniach pewnie zostanie to dokonane:)))

4. Z tego, co wyczytalem zapowietrzyl mi sie bak(zapomnialem wspomniec mechanikowi o tym).Tankuje wiec jak TIR-a(dlugo), pod "korek", bo inaczej po srednio 12-13 litrach pistolet odstrzela, gdy niemal pusty bak.Nie wiem czy jest mozliwosc samodzielnego rozwiazania tego problemu....?

5. Spalanie......Gdy bylo cieplo na trasie(autostrada) palil 6l/100, jezdzac mieszana jazda po miescie ok 7 l.Ostatnio spalanie zauwazylem, ze wzroslo, moze dlatego, ze glownie po miescie sie borykam ale mechanik stwierdzil, ze powodem wyzszego spalania sa nizsze temperatury otoczenia(zima idzie?:)))).W kazdym razie robilem na baku srednio ok 700 km w skrajnych warunkach z "hakiem" a teraz 600 i nie wiem czy z "hakiem"........

6. Szyba od kierowcy juz przestala sie odsuwac....."tikniecie slysze, gdy zamknieta probuje zasunac ale tikniecia brak, gdy chce otworzyc....pewnie styk w takiej kostce pod przyciskiem, mam nadzieje, ze nie bede musial kupowac calej kostki (moze uda mi sie cos z nia zrobic:)

7. W czasie jazdy katem oka zauwazam, ze dzwignia zmiany biegow "pracuje(przy zmianach predkosci i to nie gwaltownych.......(tak ma byc...?????).Poczytalem sobie i chyba moge "wydedukowac, ze jakies "gabki/poduszki moga byc zuzyte przy zawieszeniu (silnika...?) .Tu sie gubie i tez zapomnialem wspomniec mechanikowi o tym.......

Pozdrawiam wszystkich serdecznie, licze jak zwykle na pomoc:)))
Acha 8. Wycieraczki przedniej szyby wymienilem tez, bo zgrzytaly niemilosiernie, za komplet zaplacilem 11 PLN w markecie chyba w M1, dlugosc 51cm, oszukalem sie tego....
Wiecej grzechow nie pamietam:)))))

9. A jednak przypomnialem sobie....przejezdzajac przez kaluze wody dalo sie slyszec taki gwizd, cos w rodzaju slizgajacego sie paska.Rzeczywiscie to byl pasek od alternatora, wydawalo mi sie, ze slychac go z tylu...:)))), jednak mechanik odkrecil alternator lekko, jakims "lomem" podwazyl alternator i dokrecil srube i faktycznie nie ma teraz pisku przy przejezdzaniu przez kaluze....
AvioMarines
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 20:46

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron