Witam. Aż się zarejestrowałem aby ci odpisać bo mam/miałem podobny problem z kangoo z 2004.
Czerwona dioda to immo, mryga sobie co chwile jak system jest 'uzbrojony', odczyt zaczyna się dopiero jak przekręcisz kluczyk do pozycji 2. Jak zadziała ok to gaśnie, a jak coś nie halo to wtedy mryga szybciej, ale to już masz rozgryzione.
U mnie czasem immo nie gasło, kręciłem kluczykiem x-razy i pomagało. Auto było u czarodzieja ale nic nie znalazł. M.in. z tego powodu mam inne radio niż fabryczne, na tym co było jak kupiłem auto, nie było naklejek i po odpięciu aku nie mam jak wygenerować kodu. Kupiłem jakieś inne z naklejkami, ale czarodziej powiedział, że to drugie radio może powodować błędy w komputerze i dlatego czasem immo nie gasło. Więc mam jakieś sony i też czasem immo nie gasło (na szczęście gdzieś od roku albo lepiej jest cisza). Troche szkoda radia fabrycznego bo nie działa sterowanie przy kierownicy i godzina na wyświetlaczu pod szybą jest niepoprawna. No i nie ma nawigacji
Jak już nie chciało zgasnąć to często pomagało poszarpanie trzema grubymi kablami pod maską co idą do kompa. Zdarzało się, że w trakcie jazdy opadała część wskazówek na liczniku. Obrotomierz, temperatura silnika. To już wiedziałem, że jak zgasze dziada to nie odpali hehe. W międzyczasie wszystkie kostki, bezpieczniki i przekaźniki do jakich udało mi się dostać potraktowałem kontakt-sprayem. Na razie jest OK. Immo gaśnie zawsze. Teraz czasem nie odpala za pierwszym ale z tego co znalazłem w necie to wina czujnika wałka rozrządu. Ten już zamówiony i sobie wymienie.
Co do kluczyka. Dorobiłem sobie sam zamykając się w kwocie ok 150zł. Zestawem z aliexpress (kluczyk i moduł obd), tylko grot obrobił mi lokalny dorabiacz kluczy.
Procedura trwała z 5 minut, więcej zajęło instalowanie na starym laptopie win XP 32bit aby program zadziałał.