wyciek - co to jest ?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez dempsej środa, 19 marca 2008, 13:54

reno napisał(a):
dempsej napisał(a):Jak dla mnie, to to też jest dolot z turbiny, czyli nic sie nie zmienia.

No raczej, moim zdaniem, się zmienia, bo na pierwszych zdjęciach był pokazany dukt dolotowy powietrza do turbiny
a nowe zdjęcie pokazuje odlot powietrza, już "sprężonego," z kompresora do kolektora ssącego,
chyba że ja coś źle widzę ;)
Tak czy siak również nic dobrego :cry:


Skrót myślowy - nic się nie zmienia = dalej sprawa ma związek z turbo ;) :|
Pisząc dolot miałem na myśli do cylindrów ;]
ObrazekObrazek
Był sobie zielony Kangur 1.5 dCi 80 KM + cośtam jeszcze, Privilege, klapa , ale pojechał w dobre ręce.
http://dempsej.deviantart.com, http://www.flickr.com/photos/dempsej/ - moje zdjęcia
Avatar użytkownika
dempsej
II Vice Kangoomistrz 2009
II Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 789
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Okolice Wawy

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez jackwys środa, 19 marca 2008, 15:56

Czyli problem pozostaje, jest tylko kwestia jego rozmiaru. Z tego co wyczytałem to pewne ilości oleju w dolocie są dopuszczalne. Narazie zdjąłęm opaskę, wypiąłem ten przewód, oczyściłem i mocno skręciłem - zobaczymy czy szybko zacznie wypływać na nowo. Tragedii chyba nie ma, strumieniami sie nie leje, ale spód rury był mokry a komora w linii prostej od tego miejsca zasłana licznymi kroplami oleum. Bardzo mam się martwić ? :roll:
Avatar użytkownika
jackwys
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 20
Dołączył(a): środa, 11 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez reno środa, 19 marca 2008, 17:49

Zwróć uwagę czy nie kopcisz białym dymem, ale chyba nie skoro nic nie piszesz. Sprawdź szczelność całego systemu łącznie z dolotem powietrza do turbo.
Na małych to sie może nie znam ale miałem do czynienia przez 17 lat z trochę większymi (zasada działania identico) ;)
z tym że chłodzenie wodą a nie olejem a obiegu smarowania silnika.
Na zdjęciu "wybebeszona" strona kompresora z wyjętym wirnikiem :)
Po lewej tuleja cylindra, powyżej kolektor wydechowy ("to" srebrne) :shock:
Załączniki
turbosprezarka_SG.jpg
turbosprezarka_SG.jpg (79.57 KiB) Przeglądane 496 razy
Ostatnio edytowano środa, 19 marca 2008, 18:01 przez reno, łącznie edytowano 1 raz
"Nowy" Helios, dCi 105 KM 2008, kobitka - już u nowego pana
Jeep GC 5,7 HEMI, 330 KM, '05
MB ML 350, '07 - prezent od żonki :)
Fiat Panda 1,3 JTD, '06
Wypoczynek nad morzem: http://www.marine24.pl"
Avatar użytkownika
reno
Pierwszy Kangoo 2 w rodzinie ;)
Pierwszy Kangoo 2 w rodzinie ;)
 
Posty: 332
Dołączył(a): piątek, 14 marca 2008, 00:45
Lokalizacja: Mielno

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez Downunder środa, 19 marca 2008, 17:52

reno napisał(a):Zwróć uwagę czy nie kopcisz białym dymem, ale chyba nie skoro nic nie piszesz. Sprawdź szczelność całego systemu łącznie z dolotem powietrza do turbo.
Na małych to sie może nie znam ale miałem do czynienia przez 17 lat z trochę większymi (zasada działania identico) ;)
Na zdjęciu "wybebeszona" strona kompresora z wyjętym wirnikiem :)
Po lewej tuleja cylindra, powyżej kolektor wydechowy ("to" srebrne) :shock:



Panowie , a czym wy jeżdzicie ,, czy pływacie hyba ?!) :P :lol: ;)
Renault Kangoo 1.2 RNA 2000r 8V D7F 60KM żółty dziewczynka

Down under

Obrazek
Avatar użytkownika
Downunder
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1116
Dołączył(a): czwartek, 26 października 2006, 23:00
Lokalizacja: Warszawa /Wrocław/?

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez Bullitt czwartek, 20 marca 2008, 09:06

jackwys napisał(a):Czyli problem pozostaje, jest tylko kwestia jego rozmiaru. Z tego co wyczytałem to pewne ilości oleju w dolocie są dopuszczalne. Narazie zdjąłęm opaskę, wypiąłem ten przewód, oczyściłem i mocno skręciłem - zobaczymy czy szybko zacznie wypływać na nowo. Tragedii chyba nie ma, strumieniami sie nie leje, ale spód rury był mokry a komora w linii prostej od tego miejsca zasłana licznymi kroplami oleum. Bardzo mam się martwić ? :roll:



Dużo było oleju w rurze? Samochód kopci? Jeśli tak to na jaki kolor?
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez reno czwartek, 20 marca 2008, 15:53

bullitt napisał(a): Dużo było oleju w rurze? Samochód kopci? Jeśli tak to na jaki kolor?

Może na zielono, czyli ekologicznie :lol:
Wybaczcie ten żart bo sprawa poważna....
"Nowy" Helios, dCi 105 KM 2008, kobitka - już u nowego pana
Jeep GC 5,7 HEMI, 330 KM, '05
MB ML 350, '07 - prezent od żonki :)
Fiat Panda 1,3 JTD, '06
Wypoczynek nad morzem: http://www.marine24.pl"
Avatar użytkownika
reno
Pierwszy Kangoo 2 w rodzinie ;)
Pierwszy Kangoo 2 w rodzinie ;)
 
Posty: 332
Dołączył(a): piątek, 14 marca 2008, 00:45
Lokalizacja: Mielno

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez jackwys czwartek, 20 marca 2008, 16:50

Na codzień jeżdżę nieprędko i rzadko przekraczam 2tyś obrotów, ale dzisiaj dałem w palnik żeby sprawdzić na ile pluje. No i przy solidnej przygazówce widać rozbryzgujący olej na tym połączeniu, a mocniej ścisnąć opaski już się nie da. Co więcej zauważyłem że przy intensywnym przyśpieszaniu słychać nasrastający szum (jak z czajnika) czego wcześniej chyba nie było, normalnie ciągnął bez dodatkowych słyszalnych efektów. Czarnego dymu z wydechu nie widać, ale po kilku chwilach deptania w pedał gazu na postoju na asfalcie zrobiła się ciemna sucha plama (sadza?) Pierwszy lepszy napotkany mechanik powiedział że plucie olejem w dolot to może być też objaw zapchanej odmy. Prawda to? , i jak to sprawdzić ?
Avatar użytkownika
jackwys
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 20
Dołączył(a): środa, 11 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez Wiz czwartek, 20 marca 2008, 20:27

jackwys napisał(a):Na codzień jeżdżę nieprędko i rzadko przekraczam 2tyś obrotów....


Bullitt czy ten sposob jazdy kogos Ci nie przypomina :?: Usterka tez jakas dziwnie znajoma.

Jak dla mnie zajechana turbina.
Tak jak ktos pisal, lepiej nie jezdzic i szybko naprawic.
Moj osobisty werdykt: zajechana turbina wlasnie przez za niskie obroty (zarzniety przez nierzniecie).

Tak w formie przypomnienia turbina zaczyna pompowac od 1750 obr/min a ty juz przy 2000 (albo i szybciej ) zmieniasz bieg na wyzszy. Organ nieuzywany ulega zanikowi - w tym wypadku usterce. Uzywajac Twojego zakresu obrotow robisz kuku turbinie i silnikowi bo pracuje on w zakresie ktory jest nieefektywny i niewydajny oraz jak widac usterkogenny. Jesli przesuniesz sie z zakresem od 2000 do 2500 uzyskasz wieksza dynamike, spalanie powinno byc takie same jak wczesniej i unikniesz na przyszlosc problemow z turbina (jesli oczywiscie bedziesz o nia dbal czyli grzanie i studzenie)

Oczywiscie moge sie mylic. Niemniej pozdrawiam.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez Bullitt sobota, 22 marca 2008, 11:00

jackwys napisał(a):Na codzień jeżdżę nieprędko i rzadko przekraczam 2tyś obrotów, ale dzisiaj dałem w palnik żeby sprawdzić na ile pluje. No i przy solidnej przygazówce widać rozbryzgujący olej na tym połączeniu, a mocniej ścisnąć opaski już się nie da. Co więcej zauważyłem że przy intensywnym przyśpieszaniu słychać nasrastający szum (jak z czajnika) czego wcześniej chyba nie było, normalnie ciągnął bez dodatkowych słyszalnych efektów.


Wygląda na to, ze oprócz wycieku (mniejszego lub wiekszego) masz po prostu nieszczelny dolot. Sprawdź dokładnie rurę, czy nie jest pęknięta.

jackwys napisał(a):Czarnego dymu z wydechu nie widać, ale po kilku chwilach deptania w pedał gazu na postoju na asfalcie zrobiła się ciemna sucha plama (sadza?)


To całkiem normalne

jackwys napisał(a):Pierwszy lepszy napotkany mechanik powiedział że plucie olejem w dolot to może być też objaw zapchanej odmy. Prawda to? , i jak to sprawdzić ?


Moze, bardziej prawdopodobne przy tych pierwszych fotkach. Odkręć rurę i sprawdź ile tam naprawdę jest oleju, prawdopodobnie nie ma powodu do paniki.


Wiz napisał(a):Bullitt czy ten sposob jazdy kogos Ci nie przypomina :?: Usterka tez jakas dziwnie znajoma.


Nie znam sie, zarobiony jestem, wolna sobota jest :mrgreen:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Re: wyciek - co to jest ?

Postprzez adamm niedziela, 18 maja 2008, 10:39

Witam jestem nowy
mam 1,9dTI 2001r 200000km i podobny problem założyłem nową opaskę i wyciek ustał dalej nie szukałem dlaczego wycieka olej ale chyba muszę zajrzeć
silnik nie dymi czano ani biało ,średnia na 500km .250km po trasie reszta po mieście to 5,3l/100km.
Jedynym problemem jest odpalanie zimnego silnika musi kilka razy kręcić póżniej pali super.
Ogólnie jestem z nigo zadowolony
1,9dTi F9Q 782 privilege 2001r 5-osobowy,klima,ABS,4 jaśki,schowki lotnicze,zielony,CB,CD.
adamm
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 18 maja 2008, 09:08
Lokalizacja: LKR

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron