kontrolka przegrzania płynu lub awarii układu wtrysku

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: kontrolka przegrzania płynu lub awarii układu wtrysku

Postprzez leon85 sobota, 12 września 2009, 15:28

Zapaliła się dotychczas dwa razy podczas jednej i tej samej jazdy na wysokich obrotach przy przewożeniu ładunku ale takiego ze 150 kg a więc bez przesady . Przed tym zanim się zapaliła przejechałem z 10 km. Stanąłem na poboczu wyłączyłem silnik . Nie zauważyłem jakichś zmian w mocy czy obrotach. Po kilku minutach ruszyłem i do domu następne 10 km dojechałem normalnie bez "kontrolkowej" iluminacji. Jakieś pół roku temu walczyłem z zapalającą się kontrolką "pomarańczowy silnik" czego dawałem wyraz na tym forum. Okazała się awaria cewki zapłonowej ( nb.kuriozalna zespolona cewka z kablami w tym silniku !). Co ciekawe komp ( a prędzej zawinili ludzie! ) za pierwszym razem tego nie wychwycił i zrobiłem na słabo palącym cylindrze z 500 km . W związku z tym podejrzewam od nieprawidłowego składu spalin urwał się kat i wymieniałem go wraz z cewką i dwoma sondami. Świece też przy okazji wymieniłem. Wszystko po tym wróciło o jak najlepszego porządku. Rozrząd i pompa wodna wymieniona jakieś niecałe 20 kkm temu Trochę klekoczą zawory . Z forum się dowiedziałem ,że nie ma ich hydraulicznej regulacji . ( A tak twierdzili rok temu w serwisie w Poznaniu -mam to na piśmie!!! ). Zakupiłem już gumowe 4 uszczelki pod kolektor i pod kapę i mam to do zrobienia ale tu z pół silnika trzeba rozebrać .Tak to wygląda.
leon85
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 5 sierpnia 2008, 19:56

Re: kontrolka przegrzania płynu lub awarii układu wtrysku

Postprzez branio sobota, 12 września 2009, 18:37

Po co wymieniałeś sondy :?:
Regulacja zaworów to 1,5h
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: kontrolka przegrzania płynu lub awarii układu wtrysku

Postprzez leon85 sobota, 12 września 2009, 19:10

Źle się wyraziłem z tymi sondami .Wymieniłem je w tym sensie że zakupiłem kata z rozbitka z wkręconymi gotowymi sondami. I tu właśnie problem bo 10 min temu byłem na kompie i NIC nie pokazało oprócz oxygen sensor error .Czyli może jednak trzeba było przełożyć sondy ze starego kata ? Mam je jeszcze ale nie wiem czy to zrobić , oraz czy to ma jakikolwiek związek z paleniem się kontrolki o której mowa. Przecież jeśli to coś z sonda to palić powinna się ta druga kontr (inny wizerunek silnika lub serw ) ?
leon85
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 5 sierpnia 2008, 19:56

Re: kontrolka przegrzania płynu lub awarii układu wtrysku

Postprzez leon85 niedziela, 13 września 2009, 12:37

Albo pewnie skasować poprzednio pokazywany błąd trochę pojeździć i zobaczyć co komp pokaże ? Czy się mylę? Ale nadal nie widzę związku z tematem postu !
leon85
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): wtorek, 5 sierpnia 2008, 19:56

Re: kontrolka przegrzania płynu lub awarii układu wtrysku

Postprzez Lucass niedziela, 13 września 2009, 14:24

No właśnie, błąd mógł pozostać z przed wymiany kata. Jeśli nie został wtedy skasowany.
Trzeba skasować i pojeździć jakiś czas. Jeśli sytuacja z kontrolką się powtórzy kopać dalej... :roll:
Też myślę, że ten błąd to nie ta kontrolka :)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron