skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez Balbinoss piątek, 18 grudnia 2009, 00:24

Trochę to przypomina zabawę w "głuchy telefon" ;)
Rodzinny 1,9D '01
Balbinoss
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 64
Dołączył(a): niedziela, 25 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez Lucass piątek, 18 grudnia 2009, 09:32

Skrzynia biegów nie ma żadnego połączenia z silnikiem oprócz kilku śrub i sprzęgła rzecz jasna. Jedynym elementem elektrycznym w skrzyni jest czujnik prędkości.
Więc jaki u licha wpływ może mieć jakakolwiek uszczelka skrzyni biegów na problemy, które opisywałeś???
Na mój (pewnie nie tylko) rozum panowie w warsztacie poprawili styk w kostce potencjometru przepustnicy (czas 1 minuta, nakłady 0 zł) po czym odstawili samochód na parking. A zapłaciliście za wymianę czegoś co najprawdopodobniej albo nie zostało wymienione albo nie było takiej potrzeby ale zostało wymienione w celu podniesienia "rentowności" naprawy.
Oczywiście teoretycznie jest możliwe, że była konieczność wymiany tego czegoś ale na pewno nie było to źródłem problemów, które opisywałeś.
Tyle.
:)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez ArturOln piątek, 18 grudnia 2009, 19:54

nie wiem skąd ten człowiek wziął tą skrzynię biegów... aż tak się na tym nie znam i dla mnie i silnik i skrzynia biegów powinny być smarowane więc jakiś związek to dla mnie miało :)
a co woda w oleju? potencjometr to jedna bajka. ale wymienione zostało: uszczelka pokrywy zaworów, kolektora ssącego, filtr oleju, filtr powietrza, podkładka spustu oleju i jeszcze jakieś uszczelki.do tego olej od nowa zalany. tyle na podstawie faktury. więcej nie jestem w stanie powiedzieć, bo to ten "głuchy telefon". chciałem pojechać z ojcem po samochód, ale dowiedziałem się że go odebrał, jak kangoor stał już pod blokiem.
KangooR 1,2 16V 75 dzikich koni mechanicznych:) Helios z 2003r. Hyundai I30 1.4 109 KM- Błękitna Laleczka.
"Długie proste są dla dobrych samochodów, zakręty są dla dobrych kierowców".
ArturOln
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 28 kwietnia 2009, 16:59
Lokalizacja: Olsztyn

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez Wiz sobota, 19 grudnia 2009, 00:43

Moge zostac twoim mechanikiem :?: :?: :?: Tez wystawie fakture VAT :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez Lucass sobota, 19 grudnia 2009, 14:09

Jeżeli byłaby "woda" w oleju silnikowym, to te wszystkie wymiany byłyby co prawda nieszkodliwe ale za to i nieskuteczne. Jeżeli (podkreślam - JEŻELI) był by to płyn chłodzący w oleju to pomogłyby tak jak gripex. Usunęłyby objawy na jakieś 10-20 km. Główną, o ile nie jedyna przyczyną dostawania się płynu do oleju silnikowego jest walnięta uszczelka pod głowicą lub (co nie daj...) pęknięta głowica lub blok silnika.
Zatem wymieniając filtry i uszczelki krzywdy mu pewnie nie zrobili (zakładając, że podokręcali wszystkie śruby) ale naciągnęli Was na niepotrzebne zapewne wydatki.
Filtr powietrza i oleju wymienia się standardowo przy wymianie oleju. Podobnie uszczelkę korka spustowego. To mu na pewno nie zaszkodziło, jeżeli zalali właściwy olej. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ma uzasadnienie tylko jeżeli z pod niej wycieka olej. Powiązanie z wodą - żadne. Podobnie jak uszczelka pod kolektorem ssącym... :evil:

Dla spokojności odkręć obudowę filtra powietrza i sprawdź czy filtr jest rzeczywiście nowy. Rzuć też okiem na filtr ojeju, czy jest "na oko" świeży, czy zakurzony i zaolejony.
Magicy są naprawdę niezrównani...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez ArturOln środa, 13 stycznia 2010, 16:07

filtry są nowe, sprawdzałem jak próbowałem odpalić kangoora po dwutygodniowym okresie nieużywania bo... znowu jest woda w oleju i padł akumulator. najprawdopodobniej jutro kangoor zawita do serwisu, w którym robili go poprzednio. jak znam życie to wrócę ze szkoły a samochodu nie będzie, więc pewnie znowu coś będzie nie tak.
KangooR 1,2 16V 75 dzikich koni mechanicznych:) Helios z 2003r. Hyundai I30 1.4 109 KM- Błękitna Laleczka.
"Długie proste są dla dobrych samochodów, zakręty są dla dobrych kierowców".
ArturOln
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 28 kwietnia 2009, 16:59
Lokalizacja: Olsztyn

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez Lucass środa, 13 stycznia 2010, 16:18

Co Ty znowu z tą wodą...???
Widziałeś ją w tym oleju??? Ubyło ze zbiorniczka wyrównawczego???
TO MA BYĆ WODA W OLEJU NAPĘDOWYM! W PALIWIE ZNACZY! W DIESLU! NIE W BENZYNIE!
Odstosunkuj się od tej wody i od tego oleju.
Potencjometr przepustnicy sprawdź i jego połączenia elektryczne. W tym kostkę nad pedałami. Popraw styk.
:)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez ArturOln czwartek, 14 stycznia 2010, 18:39

problem z pedałem gazu przestał istnieć. samochód jak na razie stoi bo świeci się kontrolka sygnalizująca: "usterkę elektroniczną i obecność wody w oleju napędowym (w wersjach z silnikiem benzynowym i diesel) (...) Lampka kontrolna usterki elektronicznej( w wersjach z silnikiem beznynowym i diesel). Jeżeli zaświeci się w trakcie jazdy , oznacza usterkę elektryczną lub elektroniczną, albo obecność wody w oleju napędowym. <- za instrukcją obsługi.
nie mam pojęcia skąd w instrukcji olej napędowy w benzynie, ale olej "do smarowania", który został wymieniony wyglądał jak "gnój", co moim zdaniem wskazywałoby na wodę, dzięki której olej się zważył.
już stwierdziliście, że to może być uszczelka pod głowicą, głowica, a bloku nawet nie biorę pod uwagę... tak dla zdrowia ojca :)
KangooR 1,2 16V 75 dzikich koni mechanicznych:) Helios z 2003r. Hyundai I30 1.4 109 KM- Błękitna Laleczka.
"Długie proste są dla dobrych samochodów, zakręty są dla dobrych kierowców".
ArturOln
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 28 kwietnia 2009, 16:59
Lokalizacja: Olsztyn

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez Lucass piątek, 15 stycznia 2010, 09:24

Prawda jest taka, że ta kontrolka może wskazywać wiele różnych usterek, bo "awaria elektroniki" to potencjalne nieprawidłowe działanie jednego (lub kilku) z wielu czujników itp badziewia, którego w skoczku trochę jest. Bez podpięcia do komputera diagnostycznego będzie to wróżenie z fusów. Ale usterka potencjometru pedału gazu lub jego połączeń to częsta przypadłość w skoczkach, tak właśnie sygnalizowana, stąd sugestia by od tego zacząć. Zwłaszcza, że pierwsze objawy tzn brak reakcji na pedał gazu, to potwierdzają.

Twoja interpretacja faktu "świeci kontrolka :arrow: woda w oleju napędowym = woda w oleju silnikowym = pęknięty blok (głowica, uszczelka)" jest całkowicie błędna w założeniach.
Woda w oleju napędowym dotyczy diesla. Pamiętaj, że instrukcję pisałi Francuzi, a potem była tłumaczona. Instrukcja zazwyczaj kończy się stwierdzeniem "udaj się do serwisu" lub "natychmiast udaj się do serwisu". Nie ma Ci pomóc w zdiagnozowaniu usterki, tylko skierować do serwisu (domyślnie ASO) w trybie pilnym lub bardzo pilnym. Stąd informacje w niej zawarte są tylko hasłowe a przekłamania mogą wynikać z np błędów w tłumaczeniu.
Nie ma możliwości, by ta kontrolka wskazała obecność "wody" w oleju silnikowym, bo nie ma czujnika, który by to umożliwił.
Jednym słowem - woda w układzie smarowania jest do zdiagnozowania tylko "objawowo" :arrow: znaczne ubytki w zbiorniku wyrównawczym, emulsja pod korkiem oleju lub krople płynu widoczne na dnie po spuszczeniu oleju do przezroczystego naczynia.
Jeżeli dodatkowo przy uruchomionym silniku węże wody twardnieją (puchną) to może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Można też przeprowadzić test szczelności układu chłodzenia lub kompresję cylindrów.

Ale nie dorabiaj teorii do praktyki, bo to, że świeci się ta nieszczęsna kontrolka NIE OZNACZA WCALE, że masz wodę w oleju silnikowym.
Oczywiście jest możliwe, że wodę w tym oleju masz, zwłaszcza jeżeli opisane wyże objawy występują, ale nie będzie tego wskazywała żadna kontrolka

Jaśniej już nie umiem... :|
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: skąd woda w oleju? - pierwsza awaria kangoora "w trasie".

Postprzez ArturOln wtorek, 19 stycznia 2010, 15:57

dzięki za odpowiedź i wytłumaczenie :)
co do kontrolki i "możliwości sygnalizowania wszystkiego" otóż ma ona drugą opcję pracy: sygnalizowanie niczego. paliła się tak po prostu. echanicy podpięli komputer pod samochód i... usunięcie jakiegoś błędu wyłączyło kontrolkę. cały czas jednak gryzie mnie problem: dlaczego olej wyglądał i miał konsystencję "gnoju"?
KangooR 1,2 16V 75 dzikich koni mechanicznych:) Helios z 2003r. Hyundai I30 1.4 109 KM- Błękitna Laleczka.
"Długie proste są dla dobrych samochodów, zakręty są dla dobrych kierowców".
ArturOln
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 28 kwietnia 2009, 16:59
Lokalizacja: Olsztyn

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron