Prawda jest taka, że ta kontrolka może wskazywać wiele różnych usterek, bo "awaria elektroniki" to potencjalne nieprawidłowe działanie jednego (lub kilku) z wielu czujników itp badziewia, którego w skoczku trochę jest. Bez podpięcia do komputera diagnostycznego będzie to wróżenie z fusów. Ale usterka potencjometru pedału gazu lub jego połączeń to częsta przypadłość w skoczkach, tak właśnie sygnalizowana, stąd sugestia by od tego zacząć. Zwłaszcza, że pierwsze objawy tzn brak reakcji na pedał gazu, to potwierdzają.
Twoja interpretacja faktu
"świeci kontrolka
woda w oleju napędowym = woda w oleju silnikowym = pęknięty blok (głowica, uszczelka)" jest całkowicie błędna w założeniach.
Woda w oleju napędowym dotyczy diesla. Pamiętaj, że instrukcję pisałi Francuzi, a potem była tłumaczona. Instrukcja zazwyczaj kończy się stwierdzeniem "udaj się do serwisu" lub "natychmiast udaj się do serwisu". Nie ma Ci pomóc w zdiagnozowaniu usterki, tylko skierować do serwisu (domyślnie ASO) w trybie pilnym lub bardzo pilnym. Stąd informacje w niej zawarte są tylko hasłowe a przekłamania mogą wynikać z np błędów w tłumaczeniu.
Nie ma możliwości, by ta kontrolka wskazała obecność "wody" w oleju silnikowym, bo nie ma czujnika, który by to umożliwił.
Jednym słowem - woda w układzie smarowania jest do zdiagnozowania tylko "objawowo"

znaczne ubytki w zbiorniku wyrównawczym, emulsja pod korkiem oleju lub krople płynu widoczne na dnie po spuszczeniu oleju do przezroczystego naczynia.
Jeżeli dodatkowo przy uruchomionym silniku węże wody twardnieją (puchną) to może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Można też przeprowadzić test szczelności układu chłodzenia lub kompresję cylindrów.
Ale nie dorabiaj teorii do praktyki, bo to, że świeci się ta nieszczęsna kontrolka NIE OZNACZA WCALE, że masz wodę w oleju silnikowym.
Oczywiście jest możliwe, że wodę w tym oleju masz, zwłaszcza jeżeli opisane wyże objawy występują, ale
nie będzie tego wskazywała żadna kontrolkaJaśniej już nie umiem...
