Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez xczabajx niedziela, 27 grudnia 2009, 13:54

Jutro zawiozę go do warsztatu. Nie mam jak w domowych warunkach zmierzyć ciśnienie oleju. Zauważyłem taką zależność, że jak coś się psuje to albo w święta albo za granicą :)
xczabajx
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa, 18 listopada 2009, 16:53
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez Marek_Bielsko niedziela, 27 grudnia 2009, 13:56

xczabajx napisał(a): Zauważyłem taką zależność, że jak coś się psuje to albo w święta albo za granicą :)


U mnie w weekend, albo jak ojciec ma urlop :)
Marek_Bielsko
Antykangoorowicz
Antykangoorowicz
 
Posty: 2018
Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2008, 13:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez Lucass niedziela, 27 grudnia 2009, 20:41

Typowy objaw za rzadkiego oleju lub luzów na panewkach. O ile olej raczej za rzadki nie jest bo świeżo wymieniony o tyle druga możliwość... :?
Na zimno olej jest gęsty, to trzyma ciśnienie. Jak się rozgrzeje - pupa...
Zalanie nawet pełnym minerałem może nie pomóc bo syntetyk wypłukał nagary i dopóki stary się nie "wypracuje" nagarów nie zostawi i silnika nie uszczelni. A do tego czasu panewki będą R.I.P.
Wersja optymistyczna to awaria pompy oleju.
Szczerze życzę :mrgreen:
Czujnik oleju...hmmm... może ale to ogólnie mało awaryjny element i raczej jak nawala to na całego.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez xczabajx poniedziałek, 28 grudnia 2009, 12:51

Ciśnienie na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku - 0,6ATM
Ciśnienie przy 4000 obrotów przy rozgrzanym silniku - 2,7ATM

Trochę za nisko ale z drugiej strony nie tak nisko, żeby się zapalała kontrolka więc może jednak czujnik?
xczabajx
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa, 18 listopada 2009, 16:53
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez Lucass poniedziałek, 28 grudnia 2009, 15:31

Trochę??? :?
O 1/3 mniej niż minimum.

minimalne ciśnienia przy 80*C to:
na biegu jałowym - 0,10 MPa = 0,99 atm
przy 4000 rpm - 0,40 MPa = 3,9 atm

Więc nie dziwne, że świeci.
Oby to pompa...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez branio poniedziałek, 28 grudnia 2009, 20:34

Sprawdź zawór pompy
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez xczabajx wtorek, 29 grudnia 2009, 13:21

Dziś byłem w 2 warsztatach i w każdym ta sama diagnoza - Panewki. Koszt panewek i robocizna to już jakieś 700-800zł :(
Nie wiem ile kosztuje szlif/wymiana wału (mam nadzieje, że nie będzie to potrzebne) ale koszt robocizny też pewnie nieźle wzrasta. Podejrzewam, że panewki można by wymienić od dołu przez miskę ale wał? Ktoś się może orientuje? Tak się zastanawiam czy nie korzystniej było by kupić używany silnik na allegro choć jest spore ryzyko, że wpadnę z deszczu pod rynnę. Strasznie nietrafiony prezent dostałem na święta...
xczabajx
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa, 18 listopada 2009, 16:53
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez adam2 sobota, 16 stycznia 2010, 13:57

Witam mam to samo w 1.5dci tzn: swieca mi kontrolki oleju i stop tylko ze swieca roznie raz na zimnym raz na cieplym raz mrugaja a raz gasna powyzej 3tys. obrotow ale to nie jest regula przy odpalaniu albo nie odpali za pierwszym, drugim razem albo odpali i ma 500 obrotow za pare sekund przechodzi na 800 ale nie reaguje na pedal gazu. Pomocy jestem teraz za granica i nie bardzo chcialbym jechac do serwisu €€€ ;) Dzieki z gory Adam
adam2
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota, 16 stycznia 2010, 13:41

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez skarb sobota, 16 stycznia 2010, 15:35

SZUKAJCIE NOWYCH SILNIKÓW !!!
NIE RÓBCIE REMONTÓW !!!

bo potem okaże się, że oprócz panewek jeszcze coś i jeszcze coś i koszt będzie razy dwa albo razy

Jedyną osobą robiącą na tym dobry interes będzie pan mechanik.

Kiedyś robiłem remont silnika i wiem jak to jest.

NIGDY WIĘCEJ !!!
2008 Kangoo II Privielege 1.5 dci 105 km - wszystkomający z cennika z wyjątkiem dachu szklanego.
2004 Kangoo I Helios 1.5 dci - 102 km
Avatar użytkownika
skarb
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 852
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kontrolki CIŚNIENIE OLEJU i STOP

Postprzez xczabajx poniedziałek, 18 stycznia 2010, 14:09

U mnie wystarczyło wymienić sfatygowane panewki wału i tyle. Nie widzę sensu w kupowaniu nowego silnika kiedy można zrobić naprawę za 400zł. No z wymianą oleju i filtra 500. Po naprawie zrobiłem już około 2000km i stwierdzam, że problem zniknął. Silnik to koszt rzędu 2000zł, na tańsze nie ma co patrzeć bo można dostać tylko gorszy.
xczabajx
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa, 18 listopada 2009, 16:53
Lokalizacja: Szczyrk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron