Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez Lucass czwartek, 2 września 2010, 18:53

profit napisał(a):A te samoregulatory to o co Ci chodzi??? ...to chyba w bębnach już są :?:
Dokładnie.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez mdhlodz piątek, 3 września 2010, 09:39

No powiem jestem pod wrażeniem. Walić w kangoo 1000kg... Na jakie dystanse wozisz towar? Ja wczoraj 2 razy wiozłem 650kg + moje 80kg, razem 730 i auto cholernie siedziało. Z tym, że na dystans 5km. Mam 1.5dci z 2004 z ład. 620kg. Bardzo by mi się przydało auto o 1000kg ładowności. Wkurza mnie kangoo z ta małą ładownością ale za to jest małe, dużym nie wjedzie się w bramę w kamienicy. Podpowiadali mi, żeby poduszki podkładać żeby nie siadał, inny żeby amory wzmocnione, inni te amory wyśmiali, że to nic nie da i tak zostałem z małą ładownością. No pewnie można zmienic auto ale szkoda, dużo zainwestowałem w nie. Nie chciałbym zmieniać na jakiegoś busa trupa z 1995r z przebiegiem 350tyś km. MOże jest jakiś sposób na zwiększenie ładowności w kangoo? MOże jednak te poduszki, amory i chyba drążnki skrętne, nie wiem co jeszcze żeby sie nie zniszczył. No jak drążki walną to lowrider gleba i trup.
Kangoo 1.5 Dci 84KM 2004 express.

Brykiet Opałowy Łódź
Avatar użytkownika
mdhlodz
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 90
Dołączył(a): niedziela, 29 listopada 2009, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez profit piątek, 3 września 2010, 17:26

He , he zawsze mówiłem , że Kangoo to taki mały Traffic. :P Przynajmniej jeśli chodzi o ładowność. No wspomnę tylko ( przypomnę) , że mój rekord to 1250 kg + moje 80kg na odcinku Oława - Wrocław. No cóż, lekko nie było ale przy spokojnej jeździe nie jest źle. A zważywszy na to , że to auto jeździ zarobkowo a nie hobbystycznie no to trzeba się liczyć ze stratami. Kangoo ma jeździć i zarabiać i na ogół też nie walę więcej jak 600-800kg. Ale są nieprzewidziane sytuacje i trzeba im sprostać :D Sęk w tym , że głównie śmigam po Wrocku i okolicach i też cenię sobie mobilność małego autka a na pusto to już w ogóle jak osobówką prawie się jedzie. Autko mam od początku i wiem co mam dlatego też szkoda mi sprzedawać puki jeździ i wystarcza do codziennej pracy. Czasem trochę brakuje mocy no ale nie można mieć wszystkiego. Co do tylnej belki , to poprostu jak strzeli to dam do regeneracji i tyle. A większe auto też nie do końca jest mi potrzebne bo wożę towar ciężki ale mało objętościowy.Towar o masie 1000kg zajmuje mi połowę długości paki i do lini okien, także w busie woziłbym tylko powietrze. A i koszty serwisowania i części do busów są już dużo wyższe. Może w przyszłym roku nowe Doblo będzie (1 tona ładowności w serii) lub Scudo. Ale do używanych busów mam awersję i dużą niepewność. (słyszałem historię , że jeden gościu na lawecie Merc sprinter w dwa lata zrobił ze zmiennikiem 180 tyś km a autko w sumie jeszcze świerzo wyglądało. Przyjechał koleś z laptopem i zrobił 60 tyś km , co na dwu latka to i tak się wydaje duzo. A gościu następnego , nówkę w leasing brał i tak dalej.) Także jak widzę busa/dostawczaka 5-cio, 7-mio latka z przebiegiem 90 lub 130kkm to się śmieję w głos choć nie obrażając nikogo , są wyjątki.
A żadnych patentów w zawieszeniu nie stosuję bo jak za bardzo utwardzisz to auto będzie skakać na pusto. W sumie ryzyko jest też takie , że nie tylko drążek może pęknąć ale w sytuacji kiedy autko opiera się już na odbojach ( tak było u mnie) , (a konkretnie to wahacz wzdłużny ,tylny dotyka do odboju) to może nawet ten wahacz pęknąć i wtedy to już klops zupełny. Bo na walniętym drązku to jeszcze do domu zajedziesz a bez wahacza to już nie za bardzo.
Ale ogólnie jak już mam 300 kg na pace to jadę jak emeryt bo ani wyprzedzić już nie ma jak a i hamowanie jest już gorsze (szczególnie , że ABS-u niemam).
Jednym słowem - powoli ale do celu :)
Kangoo 1,4 2000r 161kkm , zaczepny.
Kangoo 1,6 16V 2008r 30kkm , zaczepny.
profit
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 35
Dołączył(a): poniedziałek, 9 czerwca 2008, 21:25

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez mdhlodz wtorek, 14 września 2010, 23:04

Po czym poznać, że auto opiera się na tych odbojach?
Kangoo 1.5 Dci 84KM 2004 express.

Brykiet Opałowy Łódź
Avatar użytkownika
mdhlodz
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 90
Dołączył(a): niedziela, 29 listopada 2009, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez Lucass środa, 15 września 2010, 09:03

Jeżeli chcesz poznawać od wewnątrz, to kompletny brak amortyzacji. Jednym słowem tył jest twardy jak deska.
Wizualnie z zewnątrz: tył siedzi jak w opuszczonym maksymalnie Citroenie XM ;) i koło chowa się w nadkolu.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez profit środa, 15 września 2010, 18:35

Lucass ma rację ,widać chyba już testował możliwości swojego zwierzaka :D A z zewnątrz to jak się dobrze nachylisz i zaglądniesz pod autko z tyłu to wahacz wzdłużny tylny ma takie jakby szersze spłaszczone miejsce na którym spoczywa odbój przy maksymalnym obciążeniu. Inaczej mówiąc , uginający się wahacz w pewnym momęcie natrafia na opór (odbój gumowy , który jest przykręcony do podłużnicy ) aby koło nie weszło do środka paki razem z nadkolem :lol: Jeśli ładujesz stopniowo autko balastem to możesz zaglądać i sprawdzać ile Ci jeszcze zostało do odboju pamiętając o tym aby zostawić jeszcze miejsce na ugięcie wahacza na wybojach lub nierównościach drogi. Ale ja się tym ogólnie nie przejmuję. 3,2 atmosfery w koła i pakuję aż zwierzak puchnie. Byle się tylne drzwi zazmknęły :P A nawiasem mówiąc to Kangoo ma niezłą sztywność nadwozia bo pamiętam jak się do Poloneza Trucka naładowało to drzwi się od kierowcy niedomykały bo karoserię krzywiło mimo, iż konstrukcyjnie auto wydawało się solidniejsze w budowie. Ale widocznie projektanci się nie przyłożyli.
Kangoo 1,4 2000r 161kkm , zaczepny.
Kangoo 1,6 16V 2008r 30kkm , zaczepny.
profit
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 35
Dołączył(a): poniedziałek, 9 czerwca 2008, 21:25

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez xtackix poniedziałek, 20 września 2010, 22:45

a ja mam takie pytanie (moze troche glupie) - czy ta ladownosc to jest juz wlaczajac pasazerow czy np kierowca+4 pasazerow i te 500 kg dodatkowo?
Kangoo 1.4 RN 1998
xtackix
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 5
Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 09:48
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez Lucass wtorek, 21 września 2010, 08:52

Ładowność to DMC (dop. masa całkowita) minus MW (masa własna)
Czyli pasażerowie mieszczą się w ładowności. :)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez mdhlodz poniedziałek, 27 września 2010, 21:29

No to da się stunningować kangoo tak by wozić nim ok 1000kg aby nie siadał i się nie zarwał? Co by trzeba było zmienić. Ma ktoś jakąś wiedze?
Kangoo 1.5 Dci 84KM 2004 express.

Brykiet Opałowy Łódź
Avatar użytkownika
mdhlodz
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 90
Dołączył(a): niedziela, 29 listopada 2009, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowność a rodzaj amortyzatorów?

Postprzez Szumak wtorek, 28 września 2010, 07:01

Zrobić da się wszystko tylko jakim kosztem?
Nie prościej pociągnąć przyczepkę towarową?
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron