Problem z silnikiem 1.5 DCI

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez Mlody231090 środa, 10 października 2012, 06:21

Chyba że np któryś z tłoków pęk w pół i dopiero po rozgrzaniu się metal rozszerza i nie można przekręcić silnikiem jak jest samochód ciepły bo jak go kręcisz na ciepłym silniku to masz takie wrażenie jakby go coś trzymało... No ale wydaje mi się że jakby był pęknięty tłok to silnik miałby tą jakąś kompresje a nie że ona wynosi 0 a silnik jak zimny to chodzi równiutko jakby mu nic nigdy nic nie było....
Mlody231090
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2012, 11:34

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez Lucass środa, 10 października 2012, 08:14

A rzeczywiście na gorącym silniku nie można nim w ogóle przekręcić, a na ciepłym czuć opór? To trochę zmienia postać rzeczy, ale w dalszym ciągu uważam, że z tą zerową kompresją nijak nie współgra normalna praca zimnego silnika i jego bezproblemowe uruchamianie.

Pęknięty tłok? Raczej mało prawdopodobne. Wyszedłby już dołem.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez Mlody231090 środa, 10 października 2012, 08:21

No jak auto jest ciepłe to tak jakby coś go blokowało w silniku a na zimnym zero problemów z odpalaniem nie wiem sam co robić powiem im żeby ściągnęli głowice to dodatkowe koszty jak się okaże że to nie to....
Mlody231090
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2012, 11:34

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez Lucass czwartek, 11 października 2012, 10:27

Zacząłbym od podpięcia komputera diagnostycznego. Jeżeli to coś z elektroniką, to powinny wyjść błędy.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez cyberhuman czwartek, 18 października 2012, 09:42

Młody, i jak tam?
Co z silnikiem?
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez Mlody231090 wtorek, 23 października 2012, 20:24

Sorki że długo nie pisałem ale jakoś brak czasu. Wczoraj odebrałem Kangurka z nowym słupkiem oraz nowym turbo ale niestety to nie jest koniec problemów bo podczas podłączania pod komputer wyświetliły się dwa komunikat: błąd 4 wtryskiwacza i błąd przekaźnika świec żarowych. Magik zwany mechanikiem stwierdził co do pierwszego błędu: "że to może być jakieś wypadanie zapłonów czy coś, mówił żeby pojeździć do piątku i przyjechać na zaczytanie błędów może wszystko się w silniku ułoży i już nie będzie tego problemu". Co do przekaźnika to mówił że podkładał dwa jakieś inne i że wyskakiwał taki sam błąd cały czas więc może gdzieś jest jakąś wiązka przerwana tylko dziwne jest to że auto np z rana odpaliło mi bez problemów. No i podczas jazdy dosyć często zapala mi się kontrolka od świec żarowych i po jakieś chwili gaśnie i znowu się zapala i tak w kółko. Mechanik mówi że ta kontrolka nie jest tylko od świec żarowych ale również od wtrysków i ona się tak zapala bo jest ten cały błąd na czwartym wtryskiwaczu. Zobaczymy co będzie gadał w piątek ale póki co to nie jestem zadowolony a tyle kasy poszło..... :shock:
Mlody231090
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2012, 11:34

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez cyberhuman wtorek, 23 października 2012, 21:23

Wybacz, że pytam, ale ogląd chciałbym mieć: ile kasy poszło w ten temat?

Kolejna rzecz - co prawda nie znam się, ale "wypadanie zapłonów" to termin związany raczej z silnikami benzynowymi. Diesel to silnik o zapłonie samoczynnym - mieszanka wybucha pod wypływem wysokiego ciśnienia (stąd tak duże sprężanie w dieslach) oraz pod wpływem wysokiej temperatury...

Może to jednak jest kowal, dentysta lub malarz... - wybacz, ale nie kiepsko to wygląda... Jakby się cokolwiek słabo znał...
A może użył skrótu myślowego, jednakże zrobił to bardzo niebezpiecznie, bo od razu dostaje etykietkę...
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez Lucass środa, 24 października 2012, 09:17

Wypadanie zapłonów w diesłu, he, he, he... dobre!
Elektronika "się ułoży"... tez dobre!

A radziłem...
Lucass napisał(a):Prędko zmień mechanika zanim Cię puści z torbami :mrgreen:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez Mlody231090 środa, 24 października 2012, 19:51

Co do kasy to: słupek 2000, turbo 500 zł no i robocizna 400 zł. :shock:
Może mu się coś popierdo..... z tym wtryskiem a najlepsze jest to że na tamtym silniku taki błąd nie wyskakiwał. Jutro jadę na zaczytanie błędów zobaczymy co mądrego będzie mówił. A powiedzcie mi czy to prawda z tą kontrolką od świec że ona może też odpowiadać za wtryski??
A od poniedziałku zaczynam rozbiórkę starego słupka zobaczymy czy to czasami nie winna ich remontu, że tamten silnik padł.
Mlody231090
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2012, 11:34

Re: Problem z silnikiem 1.5 DCI

Postprzez edpawel środa, 24 października 2012, 22:12

Mlody231090 napisał(a):" że na komputerze wywala mu tylko błąd zaworu EGR i że dzisiaj jeszcze ma na niego popatrzeć a jak się okaże że to nie zawór to prawdopodobnie trzeba będzie cały słupek kupić czyli silnik i robić przekładkę bo on nie widzi innego wyjścia.... :(

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#10330296 podobny problem... ,ale rozwiązany
Wita, myśle , że problem jest z zaworem EGR , lub pompowtryskiwaczami...
Dobra rada , >>>>> ''zmień mechanika'' <<<<<


PS: Z silnikami dci w renault jest chyba najwiecej problemów , 1.9 D i 1.9dti to jeszcze są ok :D
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron