Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez edpawel środa, 31 października 2012, 20:47

senator napisał(a):Wymienić pompkę koszt nowej ~20zl , radość z psikania nową bezcenna :D

:D Hhhm nie wiedziałem ,że jest taka tania , przed chwilą sprawdziłem na allegro i jednak tanizna , sugerując się marka renault myślałem ,że powyżej 100zł :lol: .
Hhmm w serwisie może jednak i tyle kosztuje :?
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez cyberhuman czwartek, 1 listopada 2012, 00:46

Drążki możesz nastawić sam, ale żeby to dobrze zrobić, musisz wyjąc te dolne.
A to już nie jest łatwe. Potrzeba trochę wprawy, sporo chemii odrdzewiającej, młotek bezwładnościowy, wielki młot, dwie szczotki druciane - powinien być profesjonalny przyrząd do ustawiania odległości tylnych wahaczy, taki ze śrubą rzymską, ale, na własne oczy widziałem - da się to zrobić dwoma równymi innymi detalami o odpowiedniej długości - ta długość jest ważna.
U mnie koszt wyszedł 350 pln, ale to dlatego, ze udało się dolne drążki wyjąć - trzeba było zeszlifować nadlewkę belki (takie dyngsy na zewnątrz belki w pobliży dolnych drążków).
Jeśli się nie uda, trzeba zdjęć belkę i wycisnąć drążki prasą hydrauliczną - a to już koszt, który może dojść do 1000 pln.
Robiłem to u nich: http://www.franceautoservice.pl/

Cały trik polega na tym, żeby dobrze ustawić drążki/wahacze i spiąć je łącznikiem. Ale bez wyjęcia dolnych drążków to kosmicznie trudne...

Z krzywą nastawą nie da się jeździć. Czuć to na nierównościach, podczas hamowania w łuku itp. Nawet nie chcę myśleć, co będzie na śliskim - śnieg/lód. Dlatego to zrobiłem...
I kilka innych rzeczy: viewtopic.php?f=80&t=9873
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez edpawel czwartek, 1 listopada 2012, 09:36

Tak z krzywą belką naprawde zle sie jezdzi , szczególnie jak ktoś lubi dynamiczna jazde :< , z ta belka sie jeszcze zastanowie , jestem z lubelskiego więc niezabardzo mi pasuje jechac do krakowa aby ładowac belke , Słyszałem ,że w Zamościu jeden warsztat mógł by mi to naprawić , prawdopodobnie będę jeżdził z tą belką aż peknie drązek albo jakaś awaria w belce będzie... w końcu juz niecałe dwa lata jezdze z taką belką... zaznaczam ,że aż tak mocno nie jest przechylony , ktos kto tego niewie tego nie zauważy , ale doświadczony kierowca poczuje w czasie jazdy...
Sam niedam rady naprawic tej belki bo nie mam z kim tego zrobić , samemu to niebardzo...
Ostatnio itak mniej jezdze kangoo bo coraz wiecej używam forda transita 92 rok 2.5D w rodzinie prawie 10 lat ... oczywiscie chodzi o ładownośc i objetość paki ale kangoo zdecydowanie sie jezdzi przyjemniej i ciszej ^^ , ale z transitem niemm żadnych problemów poza korozją i eksploatacją , ostanio wymieniałem pare żeczy w przednim zawieszeniu bo wszystko sie zużyło (drązki , koncówki drązków , łożyska kół, klocki , amortyzatory , gniazda amortyzatórów ,i pare innych drobiazgów ) :D

Cytowanie w całości posta bezpośrednio poprzedzającego naprawdę mija się z celem... (admin/mod)
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez Lucass czwartek, 1 listopada 2012, 12:59

cyberhuman napisał(a):Wg tego rysunku powinien stać prosto: http://renaultkangoo.w.interia.pl/wymiary.htm

Może opuszczone nosy to właśnie efekt zużytych przednich sprężyn. Tył mam ustawiony na wysokość fabryczną.
/manewrowałem przy sprężynach przy innym aucie robiąc lift 2" - wiele egzemplarzy niedłubanych o przebiegach ma też nosy opuszczone. Sprężyny wygniatają się, zużywają jak i inne elementy.../
Pewnie tak, ale jak już wcześniej napisał xbastardx ten szkic to kangoo na podnośniku ;)

Tu są bardziej wiarygodne dane:
wymiary2.gif
wymiary2.gif (103.74 KiB) Przeglądane 711 razy

wymiary1.gif
wymiary1.gif (21.17 KiB) Przeglądane 711 razy



Mnie podniesienie tyłu na drążkach kosztowało 180 zł (na fakturę). Było to ze 4 lata temu i po wcześniejszych zabiegach mających na celu ułatwienie mechanikowi pracy (traktowanie wszystkich połączeń naftą)

A odnoście pompki spryskiwaczy:
Problem zapewne wystąpił po zalaniu zimowego płynu co?
Temat znany od lat. Z pompką jest zespolony rozdzielacz na przód/tył. Jego tłoczek często pod wpływem płynu puchnie. Wystarczy go lekko podciąć.
Na forum był nawet manual ze zdjęciami o ile pamiętam.
Pompkę można wymienić, tylko że to zapewne chińska taniocha i za rok... :mrgreen:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez edpawel czwartek, 1 listopada 2012, 13:42

Dzięki Lucass , z kupnem pompki wstrzymam sie az rozbiore pompke a przynajmniej sie do niej dostane , nie wiem czy mam rozbieralną czy nie i to sie okaże(na forum przeczytałem ,że są rozbieralne i nie ), dam znać co i jak :D i przepraszam za cytowanie... :D
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez cyberhuman czwartek, 1 listopada 2012, 20:23

Skoro kasztanimy wątek pompkami, dołoże się i ja - wymieniałem ostatnio filtr kabinowy. W tym celu, musiałem zdjąć podszybie ze spryskiwaczami. Po ponownym montażu zalałem płynem zimowym. I od razu zauważyłem, że pryska na dolną krawędź szyby. Pomyślałem, że pewnie zmieniło się delikatnie ułożenie podszybia, przez co, działając na innym ramieniu, dysze pryskają niżej. A Wy mi tu o zmianach natury fizycznej pompki, leczonych nożem...
Chyba zacznę od manewrowania szpilką w kierownicach dysz...
Co myślicie?
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez edpawel czwartek, 1 listopada 2012, 20:28

Ciekawostka >>>> Dzisiaj sprawdzam spryskiwacz w czasie jazdy od tak... i działa :D , nic nie robiłem , nawet nie dolewałem płynu O,o
Działa jak by normalnie ,a przez kilka dni ledwo co sikało :oops: ciekawe jak bedzie w najblizszych dniach... :roll:



PS: Może sie przenieśmy do działu ze spryskiwaczami bo robi sie off topic , żeby nie było na mnie :D
skoczek 02r. 1.9 DTI 80km (KC0U)
KOD SILNIKA: F9Q 780 (sprzedany 12.11.2018) daleko nie poszedł... 7.5 roku jazdy XD szkoda było sprzedac ( 340kkm nalatane , jezdził bym dalej bo silniczek jak dzwon , ale buda i elektryka to szkoda gadać...
VW lt 35 2.5 TDI 109km 02r blaszak :P
Vw t5 2.0 CR 102 km 2011r
audi a4 b6 1.6 benzynka 02r...
Avatar użytkownika
edpawel
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 187
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 18:58
Lokalizacja: Lubelskie / Zamość

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez cyberhuman piątek, 2 listopada 2012, 11:22

Wracając do wątku głównego: firma w podanym przeze mnie linku, jak i inni specjaliści w tym temacie, naprawiają tylne belki na poczekaniu. Operacja trwa ok. 2-4h, w zależności od stopnia zapieczenia elementów... Ja bym nie czekał do awarii zawieszenia... Poza tym mnie skrzywienie denerwowało... Tak, jak denerwuje mnie leżący przód. Dziś zrobię pomiar i jeśli okaże się, że jest poniżej normy, będę przymierzał się do wymiany sprężyn i pewnie amortyzatorów za jedną pracą. Zrobi się z tego koszt, ale przemyślę to. Może nie zrobię tego od razu, bo nie ma to wpływu na bezpieczeństwo i tak dużego wpływu na wygląd jak krzywo zmontowana tylna belka...

A powiedzcie/napiszcie: jakie wyższe sprężyny mogę włożyć, aby podnieść przód? Od jakiego modelu szukać?
Jaka jest różnica między Kangoo terenowym a 4x4?? Bo jako offroadowiec, nie rozumiem tego opisu... :)
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez Lucass piątek, 2 listopada 2012, 16:11

Jeżeli kangoo "terenowy" to Pampa (taka wersja z tuningiem wizualnym na terenowca), to różnica jest zasadnicza. Pampa ma lekko zmodyfikowane przednie zawieszenie (inne wahacze i ich mocowanie do sanek, inny stabilizator i być może inne macPhersony) i jest ciut wyższy. Wyższy nawet od 4x4, a to prawdopodobnie dlatego że ten ostatni ma co prawda wyżej budę, ale niżej silnik i zupełnie inne zawieszenie, więc de facto przód (spód silnika) ma niewiele wyżej od klasycznego dwułapca. Myślę, że tył Pampy jest po prostu podniesiony na drążkach. A 4x4 z tyłu ma wahacze i sprężyny.

Kiedyś marzyło mi się podniesienie przodu. Zamienników do odmian z ciężkim silnikiem nie ma. Włożenie do 1,2 8V springów z np 1,9D lub 1,6 16V da pewien efekt. Można próbować kombinować z innych modeli, ale to droga długa i nieprzetarta. Springi kangoo maja taki nietypowy kształt z nieznacznie różnymi średnicami na obydwu końcach. To utrudnia dobór.
Ja próbowałem wyciągania sprężyn, ale ponieważ kowal robił mi to na zimno, to po pierwszym ugięciu sprężyny wróciły do poprzedniego stanu.
Można próbować kombinować z polimerowymi podkładkami pod sprężyny, ale jeśli nie pojawiły się specjalnie dedykowane do kangoo (a wątpię) to koszt zamówienia nietypowego pierścienia był zaporowy.

Jeżeli wymieniasz całe macPhersony, to wymień też łożyska oporowe amortyzatorów. Koszt stosunkowo niewielki, a element się zużywa.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Kangur zwisa na lewy bok - sprężyna czy drążek

Postprzez cyberhuman piątek, 2 listopada 2012, 21:03

Te łożyska chyba szwankują już u mnie. Na mocno skręconych kołach dość nieprzyjemnie przód przemieszcza się po dziurach...
Ale jeszcze jakoś mocniej się nie przyjrzałem... Zrobię chyba test amortyzatorów, o ile to w ogóle ma jakiś sens...
Przód niby nie buja. Po hamowaniu nurkuje raz i wraca do stanu neutralnego, bez bujania...

Co do podnoszenia - jeśli Pampa ma tak wiele elementów innych, w moim przypadku chyba się to nie opłaca... Podnosząc przód na sprężynach zmieni się kąty zawiasu, w konsekwencji przednie koła zmienią nachylenie i zmniejszy się nieznacznie ich rozstaw. Korygowanie tego dystansami jest takim sobie pomysłem. Jeśli można regulować katy w pionie, to jeszcze pół biedy...
To już raczej wejdę w zestaw fabryczny. Musze tylko zmierzyć wysokość przodu, może jutro się uda...
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron