Skaczący automat

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Automatyczna skrzynia w Kangoo?

Dobry pomysł!
2
14%
Nie warto
8
57%
Tak, ale tylko z silnikiem 1,6
1
7%
Nie mam zdania
3
21%
 
Liczba głosów : 14

Postprzez KiK wtorek, 1 sierpnia 2006, 19:33

Gavel napisał(a):Myślełem ze OT się kasuje ale skoro nie to niech bedą


OT'ów się nie kasuje :D OT'y się przenosi do działu Off topic :lol:

Kuba

PS: Nie mam zdania - nidy w żadnym aucie nie jeździłem automatem ;) ... to tak by zupełnie nie odbiec od tematu :D
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wiz środa, 2 sierpnia 2006, 00:54

Ja jezdzilem w kolejnosci:
Ford Probe
Opel Vectra
Renault Kangoo - Brody :)))

Pozdrawiam i zycze milego dnia
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Kupiłem...

Postprzez Greg_PL wtorek, 15 sierpnia 2006, 10:45

No i stało się. Od niespełna dwóch tygodni jestem posiadaczem Kangoo 1,4 z automatyczną skrzynią więc będę mógł na bieżąco relacjonować przebieg użytkowania, w tym zalety i wady tego auta.

Nie mam może wielkiego doświadczenia z automatami bo ograniczają się do jednej przejażdżki BMW więc tu brak odniesienia ale widzę że automat w Kangoo sprawdza się jak na razie znakomicie. Skrzynia dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy, więc nie ma czegoś takiego że przeszkadza mi moment zmiany biegu. Wręcz gazem można kontrolować zmiany.

Oczywiście jest jeden minus o którym ktoś wcześniej pisał - pali więcej niż manual. U mnie średnio 10l/100 km. W czasie spokojnej jazdy na trasie spala kolo 8, choć gdy wracałem do domu, bezpośrednio po zakupie (jakieś 440 km) z prędkością prawie cały czas 130-150 km/h to spalił i ponad 10l, choć to już zapewne nie ma związku ze skrzynią.

Mówi się, że każdy swoje chwali. Tak i ja powiem że jestem zadowolony. Niemniej jednak gdy zauważę jakieś wady chętnie podzielę się z Wami tą informacją.

Pozdrawiam
Greg
Greg_PL
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 28 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez sw wtorek, 15 sierpnia 2006, 12:08

Gratuluje zakupu i niech służy! Napisz coś więcej o przyspieszeniach i płynności jazdy. No i hamowaniu.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez Greg_PL wtorek, 15 sierpnia 2006, 21:42

sw napisał(a):...coś więcej o przyspieszeniach i płynności jazdy. No i hamowaniu.


Jeździłem wcześniej firmowym kangusem z manualna skrzynią, też silnik 1,4 i choć wiadomo że auto firmowe potrafi zawsze więcej niż prywatne :wink: oto co mogę powiedzieć:

Przyspieszenie żadnego z nich nie odbiega od drugiego. Jeśli chcę dłużej przytrzymać go na niższym biegu po prostu dociskam gaz, jeśli zaś pedał gazu popuszczę to przełącza się na bieg wyższy. Czasami mam wrażenie że przy tzw normalnej jeździe przełącza się z 1 na 2 przy dość dużych obrotach, ale to kwestia przyzwyczajenia bo można nie dociskać gazu i zmiana następuje szybciej. Jeśli w miarę równomiernie naciskamy pedał gazu to z 2 na 3 przełącza się bardzo szybko, czasem mam nawet wrażenie że za szybko.

Po gwałtowniejszym zahamowaniu przy szybszej jeździe, redukcja do niższego biegu owocuje bardzo wysokimi obrotami co nie jest zbyt przyjemne dla ucha (zapewne dla silnika też). To tak jakbym w manualu wrzucił 2 redukując z 5.

Co do płynności to nie mam porównania z innymi automatami bo niestety brak doświadczenia ale raczej nie jest źle. Czasami czuć lekkie szarpnięcia ale przy spokojnej jeździe są prawie niewyczuwalne.

Zastanawiam się jak będzie wyglądała jazda w zimie. To lekki samochód o sporych gabarytach. Co prawda ma jakiś system antypoślizgowy ale nie mam pojęcia na czym on polega (włącznik przy dźwigni zmiany biegów).

Reasumując, jeżdżący manualem spotkają tu kilka różnic i powodów do narzekań, ale jak się dobrze przyjrzeć problemowi - wszystko jest kwestią pewnych nabytych przyzwyczajeń.

Jeszcze nie szukam kupca;)
Greg_PL
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 28 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez sw wtorek, 15 sierpnia 2006, 22:06

Pamiętam, że kiedyś czytałem coś o tym przełączniku w instrukcji. Zajrzyj - tam to chyba wyjaśnili.
Co do hamowania to szkoda, że tak skaczą obroty. Rozumiem, że na hamowanie silnikiem nie ma szans...
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez Wiz środa, 16 sierpnia 2006, 09:40

SW czytaj uwaznie co napisalem wczesniej.
Te skrzynie biegow NORMALNIE hamuja silnikiem - to nie ta konstrukcja co lat temu 15. Sam sie zdziwilem jak sie przejechalem.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez Greg_PL środa, 16 sierpnia 2006, 21:44

Czy normalnie.. no nie wiem. Jak wcisnę na moment mocniej hamulec to bieg spada na niższy i na pewno jest pewien opór. Mogę jeszcze wrzucić ręczną dwójkę, ale to chyba nie o to chodzi. Pewnie więcej dowiem się zimą bo teraz nie zwraca się na to takiej uwagi, po prostu hamulec i już.
Greg_PL
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 28 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez MK wtorek, 22 sierpnia 2006, 08:42

Greg, pamiętaj jeszcze w sprawie zużycia paliwa,że max ekonomiczna prędkość Twego Kangusia to około 120km/h, potem strasznie żre :wink:
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez Greg_PL wtorek, 22 sierpnia 2006, 10:23

Niestety masz rację. U mnie zarówno w mieście jak i na trasie 10l/100km +- 2l. To chyba związane jest z 4 biegową skrzynią o której napisane w instrukcji. Nawet nie miałem czasu sprawdzić słuchowo czy to rzeczywiście tylko 4 przełożenia:)
Greg_PL
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek, 28 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Biała Podlaska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron