istanbul napisał(a):Samochód nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa. Najczęściej przez awarię układu wtryskowego , ale nie zawsze. Ja miałem podobny problem (te same kontrolki) , ale został rozwiązany u źródła. Przyczyną był osad , który zebrał się w pompce (smoku) w baku. Po wyczyszczeniu od 2,5 roku spokój ...
Trkam napisał(a):Zgodnie z zapowiedzą chce się podzielić moim doświadczeniem : EGR zaczoł mi się zawieszać w pozycji otwartej co skutkowało dławieniem się silnika swoimi spalinami , duży spadek mocy. Zawór EGR zostało odłączony po przez wyciągniecie wtyczki na zgaszonym silniku , zawór przed zgaszeniem pracował prawidłowo.
Efekt : przejechane ponad 1000 km i nic się nie dzieje , świeci się kontrolka pomarańczowego silnika w prawej strony na dole tylko ponieważ komputer nie widzi zaworu , poza tym silnik chodzi normalnie , nawet mam wrażenie że lepiej idzie z samego domu, spalania bez zmian , przyśpieszenie i elastyczność ok. Na razie zaworu nie zmieniam ponieważ uważam ja i mój mechanik że nie warto pchać 400 zł w zakup nowego jak nic to nie daje, a kontrolka mi nie przeszkadza jak tylko wiem dlaczego świeci i czemu tak się dzieje . W razie pytań chętnie odpowiem i podzielę się moją wiedzą
Riposato napisał(a):Trkam napisał(a):Zgodnie z zapowiedzą chce się podzielić moim doświadczeniem : EGR zaczoł mi się zawieszać w pozycji otwartej co skutkowało dławieniem się silnika swoimi spalinami , duży spadek mocy. Zawór EGR zostało odłączony po przez wyciągniecie wtyczki na zgaszonym silniku , zawór przed zgaszeniem pracował prawidłowo.
Efekt : przejechane ponad 1000 km i nic się nie dzieje , świeci się kontrolka pomarańczowego silnika w prawej strony na dole tylko ponieważ komputer nie widzi zaworu , poza tym silnik chodzi normalnie , nawet mam wrażenie że lepiej idzie z samego domu, spalania bez zmian , przyśpieszenie i elastyczność ok. Na razie zaworu nie zmieniam ponieważ uważam ja i mój mechanik że nie warto pchać 400 zł w zakup nowego jak nic to nie daje, a kontrolka mi nie przeszkadza jak tylko wiem dlaczego świeci i czemu tak się dzieje . W razie pytań chętnie odpowiem i podzielę się moją wiedzą
Witam, odgrzebię trochę temat.
Od jakiegoś czasu miałem problem ze znikającą mocą, szczególnie poniżej 2tys obrotów kangoo czasami w ogóle nie chciało przyspieszać. EGR był czyszczony kilka razy, ale problem powracał. Postanowiłem odłączyć wtyczkę EGR tak jak pisał Trakm. Moc powróciła, jak na razie przejechałem tak ze 200km i wszystko idealnie, co dziwne po odłączeniu wtyczki nie mam żadnej kontrolki. Zastanawiam się teraz czy zostawić i jeździć tak na odłączonym EGR (jakie mogą być negatywne skutki dla silnika?), czy wymienić EGR, jaki ewentualnie wybrać?
Riposato napisał(a):Trkam napisał(a):Zgodnie z zapowiedzą chce się podzielić moim doświadczeniem : EGR zaczoł mi się zawieszać w pozycji otwartej co skutkowało dławieniem się silnika swoimi spalinami , duży spadek mocy. Zawór EGR zostało odłączony po przez wyciągniecie wtyczki na zgaszonym silniku , zawór przed zgaszeniem pracował prawidłowo.
Efekt : przejechane ponad 1000 km i nic się nie dzieje , świeci się kontrolka pomarańczowego silnika w prawej strony na dole tylko ponieważ komputer nie widzi zaworu , poza tym silnik chodzi normalnie , nawet mam wrażenie że lepiej idzie z samego domu, spalania bez zmian , przyśpieszenie i elastyczność ok. Na razie zaworu nie zmieniam ponieważ uważam ja i mój mechanik że nie warto pchać 400 zł w zakup nowego jak nic to nie daje, a kontrolka mi nie przeszkadza jak tylko wiem dlaczego świeci i czemu tak się dzieje . W razie pytań chętnie odpowiem i podzielę się moją wiedzą
Witam, odgrzebię trochę temat.
Od jakiegoś czasu miałem problem ze znikającą mocą, szczególnie poniżej 2tys obrotów kangoo czasami w ogóle nie chciało przyspieszać. EGR był czyszczony kilka razy, ale problem powracał. Postanowiłem odłączyć wtyczkę EGR tak jak pisał Trakm. Moc powróciła, jak na razie przejechałem tak ze 200km i wszystko idealnie, co dziwne po odłączeniu wtyczki nie mam żadnej kontrolki. Zastanawiam się teraz czy zostawić i jeździć tak na odłączonym EGR (jakie mogą być negatywne skutki dla silnika?), czy wymienić EGR, jaki ewentualnie wybrać?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości