1,5 dci brak mocy

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez Lucass wtorek, 23 października 2012, 09:11

To nie jest kontrolka emisji spalin. Chyba, że w dieslu są inne. U mnie silnik razem ze stopem jest koloru czerwonego i jest w centralnej części deski, natomiast emisja spalin to silnik bez stopu w kolorze zółtym i jest po prawej stronie deski.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez istanbul wtorek, 23 października 2012, 12:17

Gdy miałem te problemy ze smokiem w baku , to auto średnio co 3 dni gasło niedługo po uruchomieniu i po jakimś czasie dopiero łapało ciąg paliwa
istanbul
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 329
Dołączył(a): czwartek, 4 lutego 2010, 19:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez czarek0402 wtorek, 23 października 2012, 16:22

Nie tylko w baku,ale na krućcu od gruszki-pompki ręcznej też może się przytkać,tym bardziej jak zagięty wąż...objawy,kontrolki jak od kontroli wtrysków,do zgaśnięcia i nie odpalenia włącznie.
Renault Kangoo 1.5dci Korsika Blau 2003
czarek0402
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 726
Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:16
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez agnas wtorek, 27 listopada 2012, 19:40

istanbul napisał(a):Samochód nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa. Najczęściej przez awarię układu wtryskowego , ale nie zawsze. Ja miałem podobny problem (te same kontrolki) , ale został rozwiązany u źródła. Przyczyną był osad , który zebrał się w pompce (smoku) w baku. Po wyczyszczeniu od 2,5 roku spokój ...



U mnie okazało się, że sam zawór na pompie wtryskowej był walnięty. Ciśnienie na listwie common rail było za małe i stąd te błędy.
Wstawiłam używany, oryginał. Teraz śmiga ładnie, kontrolek brak :)
Kangoo z 2002r. 1,5dCi 65KM.
agnas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2010, 05:04

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez Riposato niedziela, 27 marca 2016, 20:46

Trkam napisał(a):Zgodnie z zapowiedzą chce się podzielić moim doświadczeniem : EGR zaczoł mi się zawieszać w pozycji otwartej co skutkowało dławieniem się silnika swoimi spalinami , duży spadek mocy. Zawór EGR zostało odłączony po przez wyciągniecie wtyczki na zgaszonym silniku , zawór przed zgaszeniem pracował prawidłowo.
Efekt : przejechane ponad 1000 km i nic się nie dzieje , świeci się kontrolka pomarańczowego silnika w prawej strony na dole tylko ponieważ komputer nie widzi zaworu , poza tym silnik chodzi normalnie , nawet mam wrażenie że lepiej idzie z samego domu, spalania bez zmian , przyśpieszenie i elastyczność ok. Na razie zaworu nie zmieniam ponieważ uważam ja i mój mechanik że nie warto pchać 400 zł w zakup nowego jak nic to nie daje, a kontrolka mi nie przeszkadza jak tylko wiem dlaczego świeci i czemu tak się dzieje . W razie pytań chętnie odpowiem i podzielę się moją wiedzą :)


Witam, odgrzebię trochę temat.
Od jakiegoś czasu miałem problem ze znikającą mocą, szczególnie poniżej 2tys obrotów kangoo czasami w ogóle nie chciało przyspieszać. EGR był czyszczony kilka razy, ale problem powracał. Postanowiłem odłączyć wtyczkę EGR tak jak pisał Trakm. Moc powróciła, jak na razie przejechałem tak ze 200km i wszystko idealnie, co dziwne po odłączeniu wtyczki nie mam żadnej kontrolki. Zastanawiam się teraz czy zostawić i jeździć tak na odłączonym EGR (jakie mogą być negatywne skutki dla silnika?), czy wymienić EGR, jaki ewentualnie wybrać?
Kangoo 1,5d 48KW 2003
Avatar użytkownika
Riposato
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 29
Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 05:58

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez Lucass poniedziałek, 28 marca 2016, 10:18

Dla silnika skutki mogą być jedynie pozytywne :lol:
Zawór EGR to wymysł typowo ekologiczny na potrzeby norm euro-ileśtam. W pewnych warunkach otwiera się i wpuszcza część spalin ponownie do kolektora ssącego i cylindrów celem ich "dopalenia". Z oczywistymi skutkami w postaci zmniejszenia, choć pewnie niemal niezauważalnego, mocy. Jednym słowem silnikowi krzywdy nie zrobisz.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez istanbul środa, 30 marca 2016, 15:15

Riposato napisał(a):
Trkam napisał(a):Zgodnie z zapowiedzą chce się podzielić moim doświadczeniem : EGR zaczoł mi się zawieszać w pozycji otwartej co skutkowało dławieniem się silnika swoimi spalinami , duży spadek mocy. Zawór EGR zostało odłączony po przez wyciągniecie wtyczki na zgaszonym silniku , zawór przed zgaszeniem pracował prawidłowo.
Efekt : przejechane ponad 1000 km i nic się nie dzieje , świeci się kontrolka pomarańczowego silnika w prawej strony na dole tylko ponieważ komputer nie widzi zaworu , poza tym silnik chodzi normalnie , nawet mam wrażenie że lepiej idzie z samego domu, spalania bez zmian , przyśpieszenie i elastyczność ok. Na razie zaworu nie zmieniam ponieważ uważam ja i mój mechanik że nie warto pchać 400 zł w zakup nowego jak nic to nie daje, a kontrolka mi nie przeszkadza jak tylko wiem dlaczego świeci i czemu tak się dzieje . W razie pytań chętnie odpowiem i podzielę się moją wiedzą :)


Witam, odgrzebię trochę temat.
Od jakiegoś czasu miałem problem ze znikającą mocą, szczególnie poniżej 2tys obrotów kangoo czasami w ogóle nie chciało przyspieszać. EGR był czyszczony kilka razy, ale problem powracał. Postanowiłem odłączyć wtyczkę EGR tak jak pisał Trakm. Moc powróciła, jak na razie przejechałem tak ze 200km i wszystko idealnie, co dziwne po odłączeniu wtyczki nie mam żadnej kontrolki. Zastanawiam się teraz czy zostawić i jeździć tak na odłączonym EGR (jakie mogą być negatywne skutki dla silnika?), czy wymienić EGR, jaki ewentualnie wybrać?


Kontrolka będzie się pojawiać co jakiś czas :)
istanbul
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 329
Dołączył(a): czwartek, 4 lutego 2010, 19:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 1,5 dci brak mocy

Postprzez MK poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 11:56

Riposato napisał(a):
Trkam napisał(a):Zgodnie z zapowiedzą chce się podzielić moim doświadczeniem : EGR zaczoł mi się zawieszać w pozycji otwartej co skutkowało dławieniem się silnika swoimi spalinami , duży spadek mocy. Zawór EGR zostało odłączony po przez wyciągniecie wtyczki na zgaszonym silniku , zawór przed zgaszeniem pracował prawidłowo.
Efekt : przejechane ponad 1000 km i nic się nie dzieje , świeci się kontrolka pomarańczowego silnika w prawej strony na dole tylko ponieważ komputer nie widzi zaworu , poza tym silnik chodzi normalnie , nawet mam wrażenie że lepiej idzie z samego domu, spalania bez zmian , przyśpieszenie i elastyczność ok. Na razie zaworu nie zmieniam ponieważ uważam ja i mój mechanik że nie warto pchać 400 zł w zakup nowego jak nic to nie daje, a kontrolka mi nie przeszkadza jak tylko wiem dlaczego świeci i czemu tak się dzieje . W razie pytań chętnie odpowiem i podzielę się moją wiedzą :)


Witam, odgrzebię trochę temat.
Od jakiegoś czasu miałem problem ze znikającą mocą, szczególnie poniżej 2tys obrotów kangoo czasami w ogóle nie chciało przyspieszać. EGR był czyszczony kilka razy, ale problem powracał. Postanowiłem odłączyć wtyczkę EGR tak jak pisał Trakm. Moc powróciła, jak na razie przejechałem tak ze 200km i wszystko idealnie, co dziwne po odłączeniu wtyczki nie mam żadnej kontrolki. Zastanawiam się teraz czy zostawić i jeździć tak na odłączonym EGR (jakie mogą być negatywne skutki dla silnika?), czy wymienić EGR, jaki ewentualnie wybrać?


Jak się nie zapaliła to już się nie zapali.Miałem ten sam rocznik i 65KM, odpiąłem wtyczkę, zaizolowałem i cieszyłem się jazdą ;) :mrgreen: ;) :mrgreen: :( :mrgreen:
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron