Biegi prędkość i obroty

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez zuwik poniedziałek, 15 sierpnia 2005, 22:27

sw napisał(a):Nie chodzi o przeliczanie. Obrotek jest potrzebny gdy chcesz optymalnie wykorzystać silnik (np. goniąć się spod świateł). Wtedy 100obr/min. robi różnicę. Oczywiście, że w normalnej jeździe raczej słuchasz silnika niż patrzysz na wskazówkę.
Aaaa no to jasne :) Teraz się rozumiemy i nie śmiem zaprzeczyć :wink: Wyścigówki w końcu mają obrotek a nie mają prędkościomierza :wink: Jednak do jazdy płynnej bądź ekonomicznej nie jest potrzebny w takim stopniu, a w mniej więcej 100 razy mniejszym. Za to zaraz trzeba będzie komputera by przetrawić wszystko co tu już zostało powiedziane :wink: Andrzey powinieneś już być "ukontentowany" :D :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez PanKot wtorek, 16 sierpnia 2005, 15:38

kiedyś Renófki (9/11) miały wskaźnik ekonomicznej jazdy. Trzy diody:zieloną, pomarańczową i czerwoną. Oczywiście należało jeździć tak aby świeciła się zielona. Ten wskaźnik podłączony był do cewki zapłonowej i węzykiem do kolektora ssącego.
Później, do kolejnego swojego samochodu (Opla Rekorda) dokupiłem takie urządzenie oddzielne bo bardzo pomagało w ekonomicznej jeździe. Chyba nawet się poniewiera jeszcze gdzieś w garażu.
Delikatne wprowadzanie silnika na obroty na poszczególnych biegach, tak by caly czas wskaźnik utrzymywal się w zielonym polu, pozwalało zaoszczędziś sporo benzynki. Opel miał 2 litry pojemności więc spalał kazdą ilość paliwa, ktore przeleciało przez gaźnik.
Wskazania tegoż urządzenia pokazywały, że ekonomiczna jazda w większym stopniu zależna była od sposobu dodawania gazu niż od obrotów i prędkości. Oczywiście, że przy max obrotach wsazywał czerwone pole niezależnie od tego jak bardzo delikatnie naciskałem pedał gazu. Chociaż można było utrzymać go na granicy zielono-pomarańczowego do czasu otwarcia drugiej przepustnicy.
Teraz pracą silnika steruje komputer i dobiera sobie optymalne spalanie.
Jednak ciekaw jestem czy to stare urządzonko zdałoby teraz egzamin - musze pokombinować.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sw wtorek, 16 sierpnia 2005, 21:06

mialem taki wskaznik w ladzie samarze. Doskonałe narzedzie do nauczenia sie reagowania na dzwieki silnika. Nie zastepuje obrotomierza, ale daje informacje, ktore sa niezbedne uczacemu sie kierowcy. Mysle, ze gdyby montowali to seryjnie w autach, ludzie jezdziliby znacznie spokojniej. :)
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez Alberciak wtorek, 16 sierpnia 2005, 21:35

Taki wskaźnik montowany buł seryjnie w starych ( kanciastych ) PASSATACH
POZDRAWIAM
_______________________________________
1,5 dCi Privilege
Gwiezdny Pył
Avatar użytkownika
Alberciak
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 368
Dołączył(a): sobota, 22 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa - BEMOWO

Postprzez czerja środa, 17 sierpnia 2005, 12:06

a o wartburgu nikt nie wspomni?tam to dopiero była choinka :!: ok.12 światełek :D
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez docent161 wtorek, 5 lutego 2008, 17:34

W telewizji nawołują żeby jeżdżić ekstensywnie czyli minimalnie jaki bieg taka prędkość 3-od 30stu 4-od 40stu itp...
Avatar użytkownika
docent161
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 175
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: 1,4 benz 2000 E7J 634

Postprzez Masaccio wtorek, 5 lutego 2008, 17:41

5 od 50? To korki dopiero by były :lol: Ja piątkę tak przy 70 mogę wrzucić, no ze stałą prędkością to może i 60 dało by się jechać.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kavka wtorek, 5 lutego 2008, 22:57

Ale silnik też bardzo cierpi jak sie używa zbyt niskich obrotów ... Wszystko dostaje wibracji : od całego dołu silnika aż po układ przeniesienia napędu , wszystko cierpi ... Nie zawsze oszczędnie znaczy dobrze ... Mieszajcie biegami to nie boli (choc niektórych boli :wink: ) ... W benzyniaku to 3000 obr/min na zmiane jest takim optimum a dieselek około 2500 .
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez branio wtorek, 5 lutego 2008, 23:06

kavka napisał(a):W benzyniaku to 3000 obr/min na zmiane jest takim optimum a dieselek około 2500 .

Dla młodych :wink:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kavka czwartek, 7 lutego 2008, 18:24

A to niby czemu ?? :wink: Przecież benzyna do 3000 nie jedzie jeszcze zabójczo szybko a dieslem poniżej 2500 to tylko chyba na drugim biegu bo dalej to wibracje przy niższym kręceniu są nieprzyjemne :lol: :lol: :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron