Strona 1 z 1

Jakie sprężyny przód do 1,9 dTI

PostNapisane: środa, 18 grudnia 2013, 10:08
przez cyberhuman
No i nadszedł czas wymiany sprężyn.
I tu do Was pytanie, jakie?

Czytam opinie i te tanie nie mają dobrych ocen: LESJÖFORS, MAGNUM TECHNOLOGY itp wydają się słabe. W IC kosztują po 150-165 zł za szt. Alternatywnie SACHS, ale tu już 350/szt :(
A jakiś środek?
Z drugiej strony nie chcę kupić tanich, żeby mi za 5 kkm siadły znów na pysk... Jakby nie patrzeć, 1,9 dTi to lekki silnik nie jest... Patrząc ile wchodzi oleju, to kawał kloca jak na takie małe auto...

Re: Jakie sprężyny przód do 1,9 dTI

PostNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2014, 12:09
przez dominik3000
Fabryczną mi pękła,więc wymieniłem na LESJÖFORS po jakimś czasie też ja rozwaliłem w trasie, więc teraz ma 3 sprężyny KYB przebieg obecny łączny auta to 98 tys. z tym że 1.5dci

Re: Jakie sprężyny przód do 1,9 dTI

PostNapisane: sobota, 25 stycznia 2014, 17:08
przez TomekCh
Ja wymieniałem zaraz po kupnie czyli około 90 tys. km. temu na sprężyny Sachs, z tym, że wtedy zapłaciłem 460 zł za 2 szt. Moim zdaniem warto, nie stać nas na oszczędzanie. Dodam, że mimo to nie 4x4 to dość często zdarza mi się zjechać z utwardzonych traktów.

Re: Jakie sprężyny przód do 1,9 dTI

PostNapisane: czwartek, 30 października 2014, 14:08
przez cyberhuman
Za tydzień/dwa wymieniam pęknięte sprężyny. Mechanior proponuje KYB, ale jeśli Sach nie będzie wyraźnie droższy, może je włożę.
Do tego mają iść nowe amory, też KYB. Nie przepadam za tą firmą, ale szczerze mówiąc, do terenówki wkładałem Koni Heavy Track, które są zbyt drogie na Kangoo z 2000r, bo mogą stanowić połowę wartości auta ;P

Dam znać, co i jak. Zrobię zdjęcie przed i po, bo teraz mam niskopodłogowy autobus ;( Rozwaliłem przez to przedni zderzak o jakiś krawężnik. I muszę poszukać jakiegoś...

Re: Jakie sprężyny przód do 1,9 dTI

PostNapisane: środa, 12 listopada 2014, 13:06
przez cyberhuman
[edit]:

szczegóły i zakres napraw tutaj: viewtopic.php?f=80&t=9873#p126332

Re: Jakie sprężyny przód do 1,9 dTI

PostNapisane: środa, 17 grudnia 2014, 14:21
przez tommies
Odgrzebię trochę temat.

Robiłem wczoraj zapoznanie z nowym nabytkiem na kanale :)
Wyszło, że w obydwu sprężynach są ułamane końcówki.
I teraz pytanko. Wg katalogu do mojego 1.5 dci 82 kunie powinienem mieć :

LESJOFORS 4072940 = KYB RC2280
Wysokość 363 mm
Średnica drutu 12,25 mm

Ale do na przykład 1.9 dTi /1.9D
LESJOFORS 4072941 = KYB RC2282
Wysokość 353 mm
Średnica drutu 12,75 mm

Zastanawiam się czy nie lepiej dać od cięższych diesli skoro te oryginalnych wymiarów pękają.
Niby są niższe 10 mm, ale z grubszego odrobinę drutu. No i nie wiem nic o różnicy w hartowaniu.
Pasować będą na pewno bo stosowany jest ten sam amortyzator.

Przerabiał ktoś temat aby doradzić ?