Strona 1 z 2

Potencjometr przepustnicy

PostNapisane: sobota, 3 września 2005, 15:40
przez lora
Drodzy Kanguromaniacy.
Od niedawna jestem posiadaczem Kangoo z silnikiem 1,2 (98r) i już problem !
Nagle jego wolne obroty są nierówne lub wręcz gaśnie, poza tym zauważyłem, iż ma trudności z wejściem na obroty w czasie jazdy. Poza tym widzę, że łyka przy tym jak małe pryyy... (przy tych cenach benzyny) :cry:. Po wielu zabiegach myślę - chyba potencjometr przepustnicy. Proszę, może ktoś mierzył wartości oporu na złączu w położeniu min. i max? Bardzo proszę bo nie chcę robić pochopnych zakupów.
Niech moc będzie z Wami.

PostNapisane: sobota, 3 września 2005, 18:41
przez loocky
Poszukaj w torbie kangura tam w schematach serwisowych powinieneś znaleść coś na temat wartości.
A tak wogóle to zapraszam do działu "Jestem tu nowy".

problem z przepustnicą

PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2005, 17:40
przez pete_rock
Miałem ten sam problem w kangoo 1.4 2000
Myślałem że nierówne obroty i czeste gasniecie przy schodzeniu z obrotów to wina przybrudzonej przepustnicy. Wyczyściłem ją tak, ze wyglądała lepiej niż nowa ale neistety to nie rozwiązało porblemu...
postanowiłem więc, że pobawie się śrubą do regulacji uchylenia przepustnicy i co?? po problemie! :) początkowo przesadziłem i kangoor miał za wysokie obroty ale z 2gim podejsciem udało się wyregulowac tak, ze teraz jest nawet lepiej niz było bo nawet nie słysze pracy silnika na niskich obrotach...pracuje równiutko i nie gaśnie.
Warto tez dodać, że problem pojawił się przy gwałtownym spadku temperatury na zewnątrz co by świadzcyło iż plastikowy opornik śruby reaguje na temperaturę otoczenia i dlatego doporowadza do rozregulowania.

PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2005, 18:32
przez branio
Wyreguluj zawory :idea:
Wymień filtr powietrza(20zł).

Re: problem z przepustnicą

PostNapisane: środa, 7 grudnia 2005, 22:22
przez fabrycy
pete_rock napisał(a):Miałem ten sam problem w kangoo 1.4 2000
...
postanowiłem więc, że pobawie się śrubą do regulacji uchylenia przepustnicy i co?? po problemie! :) początkowo przesadziłem i kangoor miał za wysokie obroty ale z 2gim podejsciem udało się wyregulowac tak, ze teraz jest nawet lepiej niz było bo nawet nie słysze pracy silnika na niskich obrotach...pracuje równiutko i nie gaśnie....


Witam,
Czy istnieje podobna możliwość regulacji przepustnicy w Kangoo z silnikiem 1.6 16V? Od pewnego czasu mam problemy z wolnymi obrotami zarówno na zimnym jak i gorącym silniku (falowanie obrotów).

Michał

PostNapisane: czwartek, 8 grudnia 2005, 20:35
przez czerja
przerabiałem to w peugocie,sama część potencjometr przepustnicy to parę lat temu 760pln!objawy - gasł na jałowym i ciężko wchodził na niskie obroty,trzeba było go piłować i szybko jeżdzić(zapłaciłem wtedy mandat za szybką jazdę w oczekiwaniu na naprawę we wrocku!)

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2005, 15:52
przez pete_rock
Witam! myliłem się z tą srubą 8O problem powrocil :/ Pojechalem dzis do kolesi ktorzy siedza tylko i wylacznie w autach renault. Podpieli komputer ktory nic nie stwierdzil :? 50zł w błoto. Opowiedzialem im moja historie (gasniecie na swiatlach itp) oraz to co juz zrobilem czyli izolacja wtyczek z ktorych w ASO wylamali zaczepy, czyszcenie przepustnicy itd... tylko sie usmiechneli do siebie. Wykrecili silniczek krokowy z przepustnicy nabryzgali jakiegos specyfiku potem wydmuchali wkrecili na miejsce i wszystko gra :D niestety zapłaciłem fryzowe 100zł za cała usługe bo spokojnie moglem to zrobic sam... Pytałem tez o inne wasze dolegliwosci wiec tak:
Jak gasnie na niskich obrotach to czyszczenie silniczka krokowego
jak obroty pływają to sonda lambda
Jak są za wysokie to impulsator (mnie go tez wyczyscili!)

Pozdro

Re: problem z przepustnicą

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2005, 15:54
przez pete_rock
fabrycy napisał(a):
pete_rock napisał(a):Miałem ten sam problem w kangoo 1.4 2000
...
postanowiłem więc, że pobawie się śrubą do regulacji uchylenia przepustnicy i co?? po problemie! :) początkowo przesadziłem i kangoor miał za wysokie obroty ale z 2gim podejsciem udało się wyregulowac tak, ze teraz jest nawet lepiej niz było bo nawet nie słysze pracy silnika na niskich obrotach...pracuje równiutko i nie gaśnie....


Witam,
Czy istnieje podobna możliwość regulacji przepustnicy w Kangoo z silnikiem 1.6 16V? Od pewnego czasu mam problemy z wolnymi obrotami zarówno na zimnym jak i gorącym silniku (falowanie obrotów).

Michał


Regulacja na bank istnieje ale jak napisalem wczesniej to nie w tym problem! Nie bede pisal indywidualnie jeszce raz przeczytaj co napisalem..pozdro

PostNapisane: czwartek, 22 grudnia 2005, 23:35
przez iruloid
nie znam się najlepiej na mechanice ale z własnego doświadczenia wiem że regulacji w silniku 16V nie ma , no bo gdzie?

PostNapisane: piątek, 23 grudnia 2005, 00:26
przez pete_rock
iruloid napisał(a):nie znam się najlepiej na mechanice ale z własnego doświadczenia wiem że regulacji w silniku 16V nie ma , no bo gdzie?



no ja tez nie jestem majstrem a do tego nie mailem do czynienia z 16V wiec moje słowo "na bank" zamieniam w "chyba"