Strona 1 z 2

Olej

PostNapisane: sobota, 31 stycznia 2004, 08:03
przez arek
:roll: Witam KANGOOSIE!!! Pierwszy raz będę w swoim autku wymieniał olej,a mam silniczek 1,9dti.Wiadomo każda firma chwali swoje(stosowałem i castrole i mobil w innych autach),a co Wy sądzicie na ten temat.Liczę na pomoc w doborze odpowiedniego oleju(przebieg 90tyś.km.)dla mojego konika.Pozdrowionka dla wszystkich koników ze stadniny KANGOO!!! :lol:

PostNapisane: sobota, 31 stycznia 2004, 08:39
przez Bullitt
A czy wiesz jaki olej lał poprzedni właściciel :?:

PostNapisane: sobota, 31 stycznia 2004, 14:14
przez arek
:roll:To był mobil S

PostNapisane: sobota, 31 stycznia 2004, 15:12
przez Bullitt
arek napisał(a)::roll:To był mobil S


Czyli 10W40 klasa jakości SJ/CF
Nie wiem jakie są fabryczne zalecenia co do lepkości w 1,9 ( wg Castrola to 5W30), ale przy tym przebiegu powinieneś przy zmianie stosować olej o tej samej klasie jakości, albo o jedną wyżej. A najbezpieczniej pozostać na tym samym oleju. Nie ma wtedy ryzyka ew. wypłukiwania nagarów przez inne środki myjące zawarte w innym oleju.

PostNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2004, 08:12
przez Bullitt
Bullitt napisał(a): Nie wiem jakie są fabryczne zalecenia co do lepkości w 1,9 ( wg Castrola to 5W30)


Już wiem w/g Renault 0W40 lub 10W40

PostNapisane: wtorek, 3 lutego 2004, 19:57
przez arek
:P Wielkie dzięki za pomoc.zastanawiam się tylko czy lać elf a może castrola,ile da się przejechać do następnej wymiany.dajcie coś na ten temat HEJ KANGOOSIE!!! :P 8)

PostNapisane: czwartek, 5 lutego 2004, 00:16
przez michal
najbezpieczniej trzymać się rad producenta (elf- to co miałem wlane fabrycznie staczyło na 30 tyś - jedna dolewka 0,3 l i zero problemów. 1.5dci
ważniejsza moim zdaniem jest odp. klasa oleju , ja np. np chciałem wlać
najnowszy wynalazek elf evolution który daje bodaj 5% zmniejszenie zużycia paliwa, ale okazało się, że było by to zabójcze dla turbiny bo jest on zbyt rzadki .
na marginesie Warszawa i okolice - zaoszczędziłem z 50 zł kupując 5l olej
w hurtowni na ul Postępu ??? (chyba ,mogę sprawdzić ) a nie np. w supermarkecie - jest duży wybór , sprzedają nawet po litrze
inna rzecz to, w instrukcji mówią, że trzeba wlać 5l oleju a wlazło bodaj
4,2l i jest górny poziom - ktoś już to robił??

olej

PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2004, 13:57
przez Jaro_Krakow
pytanie nie tylko jaki olej ale czy z beczki ( nie koniecznie oryginał) czy z bańki ( przewaznie oryginal) , z beczkami róznie bywa czasem ich nie p lukaja i na dole jest stary olej jak zatankujesz z gory to oki ale jak konc ówke z beki to co ??????????

PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2008, 11:20
przez kulek
ja jednak bym sie sklanial do olejuz baniaka za duzo mnie samochodzik kosztowal abym teraz ryzykowal i oszczedzal kilka zlotych

PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2008, 17:41
przez wierjacek
Przy tym silniczku(1,9 dti) zalecano wymianę co 30 tys.km, koleś ma takiego od nowości i cały czas leje syntetyk(choć serwis chciał mu wlać półsyntetyk przy drugiej wymianie)i silniczek przeganiał już 500n tys. km i jest ok, wszystko chodzi cacy. Ja kupiłem takiego z przebiegiem jakimś tam oczywiście, i leję 10w40 valvoline przy wymianie co 15 tys.km i jest ok, ubytku jest ze trzy kreseczki.Pozdrawiam