Strona 1 z 2
EGR - recyrkulacja spalin ????? !!!!!!!!!!

Napisane:
piątek, 20 lutego 2004, 19:49
przez Gość
czy to prawda ze nasz " kangor" zasysa w³asne spaliny i jest duszony ?!
http://www.renault.triger.com.pl/artykuly.html - temat jest tutaj opisany , jezeli ktos zrobil tak jak to jest tam odpisane i jego kangorek juz sie nie dusi niech podzieli sie opiniemi.

Napisane:
sobota, 21 lutego 2004, 08:24
przez sw
Niezbyt jasno to jest tam opisane.
wiem, ze w ciezszych dieselkach (mam tu na mysli TIRy i autobusy) stosowane są tzw. hamulce górskie, ktore polegaja na tloczeniu spalin do silnika, co polepsza hamowanie silnikiem. Efekty stosowania tego są niezłe (przynajmniej z tego co obserwowalem w autobusach. Natomiast nie spotkalem sie z tym co jest opisane na stronie.
Nie bardzo jest tez napisane jak to przetestowac, bo silnik na rysunkach to raczej nie renault.

Napisane:
sobota, 21 lutego 2004, 11:04
przez Bullitt
Owszem, ma zawór recyrkulacji , jak i większość poruszających sie po drogach samochodów. To po prostu wymagania ekologii.

Napisane:
sobota, 21 lutego 2004, 11:08
przez Bullitt
sw napisał(a):Niezbyt jasno to jest tam opisane.
wiem, ze w ciezszych dieselkach (mam tu na mysli TIRy i autobusy) stosowane są tzw. hamulce górskie, ktore polegaja na tloczeniu spalin do silnika, co polepsza hamowanie silnikiem
Tu nie chodzi o hamulec silnikowy, tylko o recyrkulacje spalin. Podawane są one w niewielkich ilościach do silnika w zakresie niepełnego obciążenia.

Napisane:
poniedziałek, 23 lutego 2004, 13:31
przez RAPczyn
sw napisał(a):Niezbyt jasno to jest tam opisane.
wiem, ze w ciezszych dieselkach (mam tu na mysli TIRy i autobusy) stosowane są tzw. hamulce górskie, ktore polegaja na tloczeniu spalin do silnika, co polepsza hamowanie silnikiem. Efekty stosowania tego są niezłe (przynajmniej z tego co obserwowalem w autobusach. Natomiast nie spotkalem sie z tym co jest opisane na stronie.
Nie bardzo jest tez napisane jak to przetestowac, bo silnik na rysunkach to raczej nie renault.
W samochodach ktorymi jezdzilem zawsze wypinalem EGR`a (F8Q eco - Kangoo/ LublinIII). silniki ktore sa na obrazkach to siniki Renaulta sa nawet opisane C3J/F3N - Marky raczej sie natym zna. mozna odczuc niewielkoa poprawe momentu obrotowego po zamknieciu Egr`a - zreszta pisalem na ten temat w dziale "Tuning".
pozdro.

Napisane:
wtorek, 24 lutego 2004, 08:49
przez sw
RAPczyn napisał(a): natym zna. mozna odczuc niewielkoa poprawe momentu obrotowego po zamknieciu Egr`a - zreszta pisalem na ten temat w dziale "Tuning".
pozdro.
W takim razie jak wylaczyc to to w 1.5dci? Gdzie szukac?

Napisane:
wtorek, 24 lutego 2004, 10:46
przez RAPczyn
sw napisał(a):
W takim razie jak wylaczyc to to w 1.5dci? Gdzie szukac?
Co do 1.5dCi to moze byc problem. Moze (nie musi) sie okazac, ze jak wypniesz "recznie" EGR to moga sie pojawic bledy w ECU. Najwiecej na ten temat powinni wiedziec SPECJALISCI od Chiptuningu (V-tech, Master/s itd.). Niepamietam jak dokladnie wyglada K9K ale EGR powinien znajdowac sie gdzies z tylu silnika (przy przegrodzie), jak zdejmiesz plastiki z silnika to napewno znajdziesz (okoloce kolektora wydechowego i dolotowego). Nie wiem czy przypatkiem w technikaliach/schematy serwisowe tego niema.
Pozdro.

Napisane:
wtorek, 24 lutego 2004, 11:32
przez sw
Dzieki, bede szukal. Jakby co to Vtech mam 5km od domu.


Napisane:
środa, 3 października 2007, 21:19
przez siwy261976
hamulec silnikowy nie tłoczy spalin do silnika, najprosciej zasadę działania tego hamulca można porównac do tego jak byście podczas zjazdu z górki przytykali wylot rury wydechowej jednak nie na tyle mocno by zgasic silnik to jest najprostszy hamulec silnikowy, bardzo skutecznie działa ale dopiero w zakresie wysokich obrotów (często konieczna przed zjazdem redukcja biegu by zwiekszyc oborty silnika i skutecznie wykorzystac hamulec silnikowy) o czym czasem zapominają kierowcy a potem sa tragedie bo hamulec zasadniczy idzie z dymem bo nie potrafiło sie skrzystac ze zwalniacza

Napisane:
środa, 3 października 2007, 22:31
przez shoti
uuuu...ale wykopaliska tu mamy. A podobno sezon ogórkowy sie skończył
