Strona 1 z 4

pasek rozrzadu

PostNapisane: piątek, 27 lutego 2004, 17:43
przez reksiohancio
co ile kilometrów trzeba wymienic pasek rozrządu i olej w 1,4 1999 r.

PostNapisane: piątek, 27 lutego 2004, 22:21
przez Lukasz_Kangoo
Pasek powienien wytrzymać koło 90kkm, ale warto go wymienić wcześniej (u mnie był wymieniany przy 77kkm)
Zaś olej mniej więcej co 15-20kkm (a razem z olejem filtr powietrza i oleju). Warto też wymienić filtr benzyny.

pasek rozrządu 1,4

PostNapisane: sobota, 28 lutego 2004, 09:46
przez reksiohancio
czy przy wymianie paska przewiduje sie wymiane rolek, napinacza i ile to kosztuje

PostNapisane: poniedziałek, 1 marca 2004, 08:38
przez _ONE_
Witam!

Ja wymieniłem przy 70 tys. ...ale wtedy właśnie kupiłem auto.
Z tego co się dowiedziałem to nie powinno się dłużej czekać.
Podobno zerwały się już przy 60tys ...ale to w 1.2 8O
Koszty... nie pamiętam dokładnie!
- pasek GATES koniecznie ten mocniejszy (XS) coś ok. 50-70zl
- rolka napinacza INA 120zł
- robocizna ok 150zł
pompa była ok.

PostNapisane: poniedziałek, 1 marca 2004, 09:40
przez Lukasz_Kangoo
Wymiana paska bez wymiany rolek nie ma sensu. Bo rolki też się zużywają i to właśnie zużycie rolek może być także przyczyną zerwania paska :o

PostNapisane: wtorek, 2 marca 2004, 15:33
przez Gość
TROSZKÊ MNIE WYSTRASZYLI¦CIE 8O 8O 8O 8O
Przecie¿ w instrukcji jest napisane ¿e wymiana paska po 100 tys. kilometrów. Czy kto¶ mia³ z³e doswiadczenia z paskiem ????

PostNapisane: wtorek, 2 marca 2004, 16:19
przez _ONE_
Ja przed wymianą dzwoniłem do różnych serwisów i pytałem...
Odpowiedź jednoznaczna - wymina w 1.2 przy 60tys i 1.4 przy 70tys

PostNapisane: wtorek, 2 marca 2004, 16:33
przez Lukasz_Kangoo
Różnie to bywa :-(
Właśnie przeczytałem na forum Pikur'a, że gościowi w Lagunie 2.0 przy 50 kkm zerwało pasek.
I cytuję za Piotrem Tyborowskim (zna się na Renoofkach nieźle)
A co jest w instrukcji? 120 k km (w praktyce 80 k km) lub 5 lat

Zatem nie tylko przebieg jest ważny.
Lepiej wcześniej niż za późno, bo grozi niezła sieczka w silniku (straty w opisywanej Lagunie: pogięte zawory, wypadły dwie płytki regulacyjne zaworów a jedna z nich wybiła dziurę w głowicy) :-(

PostNapisane: wtorek, 2 marca 2004, 20:41
przez Toster
W takim razie mam jeszcze pytanie, czy mozna wymiane paska rozrzadu (i rolek jak wnioskuje z toku dyskusji) zlecic jakiemus mechanikowi, czy tez jechac do serwisu i im zlecic wymiane? I ile kosztuje wymiana oleju oraz wymiana paska w serwisie? Aha no i jaki olej najlepiej stosowac do silnika 1,4 benzyna (98'), jaki poleca serwis a jaki wynika z Waszych doswiadczen?

PostNapisane: środa, 3 marca 2004, 09:41
przez _ONE_
Nie polecam autoryzowanego serwisu... są drodzy i często partaczą
robotę. :evil:
Jak kupowałem jakieś auto to szukałem sobie odpowiedniego mechanika.
Może to i jest trochę chore, ale zawsze mam pewność, że nie trafię do morderców albo kowali :P :P :P :P
Najlepiej kupować części samemu... zrobić rozeznanie na rynku.
Ja polecam tak jak pisałem pasek Gatesa (koniecznie XS) i rolkę
napinacza jakiejś dobrej firmy (najlepiej w okolicach fabrycznych)
np. INA. Nie wiem jak będzie u Ciebie z pompą - tego nie robiłem i nie
wiem co polecić.
Renault leje elfa... ja nie polecam bo jest rozlewany u nas... ale to
jest moje zdanie. Do tej pory lałem Qukera, ale został wchłonięty przez shella i nie można go teraz dostać. IMHO to był najlepszy olej w dobrej
cenie. Ostatnio ostro walczy valvoline... nie znam, ale można się
zakręcić i popytać.