Strona 1 z 3

... i stanie sie 4x4

PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2006, 14:36
przez shoti
Witam

Przywołany na privie do porządku i kierowany szczerym żalem za swoje dotychczasowe off-topicowanie zakładam ten temat żeby jednoznacznie rozwiązać konkretny problem. Mianowicie taki :

Zwierzaczka mam jak w opisie. Standardowe koła to oponki 165/70 r14 i felgi ET36. Teraz kupiłem seryjne koła z kangoo 4x4 = opona 185/65 r15 i felga 5 1/2 J x 15 H2 ET 43

Pytanie do wszystkich powiększających łapki swoim pupilkom brzmi (grzmi? :wink: ) : Jakie dystanse na przód a jakie na tył żeby to wszystko powłaziło, nie obcierało itp. ? Czy dystanse z przodu i z tyłu powinny byc takie same?

PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2006, 16:07
przez shoem
... z tego co pamiętam to w 4x4 zderzak z przodu i z tylu ma zdeka inny profil (tzn ma wiekszy łuk co skutkuje zwiększeniem przestrzeni ma koło....), Rozstaw osi jest o 19mm wiekszy, (doomniemuje że...) przednia i tylna oś przesunieta jest o 1cm na zewnątrz pojazdu........ żeby zrobić więcej mniejsca na koła. i... aby się wszystko zmieściło, do tego zawieszenie jest wyższe o jakieś 5cm więc wszystko co ma ocierać jest zdecydowanie wyżej.
..tak więc przed dobieraniem dystansów zobacz czy uda Ci się zmieścić w ogóle te koła... i czy będziesz mógł skręcać:)

Pozdrowienia

PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2006, 16:54
przez Lucass
Nawiązując do posta w temacie z którego zostałeś wyrzucony ( :?: ) :wink: :lol:
shoti, pewnie znów powiesz, że jestem nabijacz postów ale uważaj z tymi dekielkami. Chodzi mi o to, że ze zdjęcia wynika, że dekielki są mocowane do piasty tak jak kołpaki do rantu felgi, a nie przez śruby. Nie pamiętam w tej chwili dokładnie jak wyglądają piasty ale łożyska chyba są schowane pod takimi małymi grzybkami (zaślepkami). Żeby zamocować te dekielki trzeba by chyba wyjąć te zaślepki. A co na to łożyska? :?
Kupowanie w necie ma swoje zalety ale i wady :twisted:
Ale dekielki są zajefajne i cena przystępna 8) :wink:

PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2006, 21:03
przez zuwik
Shoem: Rozstaw OSI jest większy, a więc między środkiem przedniego koła i tylnego. A spowodowane to jest zupełnie inną konstrukcją tylnego zawieszenia.

Shoti załóż jak jest i sprawdź, jak nie będzie pasiło to myśl nad dystansami. Jednak wg mnie powinieneś wsadzić dystanse 7mm żeby nie zmieniać geometrii samochodu.

PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2006, 21:49
przez shoti
Próbowałem je dzisiaj założyć. Sprawa wygląda tak ,że pod błotnik wchodza spokojnie. Jeśli idzie o średnice kół to wszystko jest ok. Z przodu też nic nie obciera (nie mam już tych plastikowych nadkoli od jakiegoś czasu :roll: ). Chodzi mi tylko o konkretną informacje, jakiej grubości mam kupić dystanse na przód i jakiej na tył bo wiem ,że na forum są napewno jacyś ludzie którzy mają felgi 15" ET 43 z oponami 185/65.

Lucass: Spokojnie, bardzo cenie sobie twoje zdanie na kangoorkowe tematy. Jeśli idzie o

http://www.allegro.pl/item136830635_dek ... 4_szt.html

to też już dostrzegłem ten problem. Ciekawe jak to zamontowali w normalnym 4x4 bo miedzy piastą a krawędzią dziury w feldze tego sie nie wciśnie

PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2006, 22:06
przez Lucass
Widzę, że dekielki są Twoje 8)
Jak będą problemy z montażem coś wymyślimy, spokojna czaszka 8)

PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2006, 22:37
przez shoti
Dekielki to małe piwo. Ostatecznie można przykleić do felgi na stałe :twisted: Zresztą jak dystanse będą powyżej 20mm to chyba będzie sie dało je wcisnąć w otwór centrujący dystansu bez zdejmowania tego "grzybka"...ale to już czas pokaże. Na razie wiem tyle że dystanse są potrzebne...ale wiadomo chce jak najmniejsze. A nie chce kupić 10mm i żeby mi sie okazało że machnąłem sie o 2 mm. Korci mnie żeby kupić największe jakie są bezpiecznie możliwe ,żeby koło weszło pod błotnik - i to bedzie właśnie jakieś 20mm.

Jak ktoś ma dystanse w zwierzaczku to niech napisze jakie i jaka felga i opona to może coś wywnioskuje. Chyba że ktoś już przerabiał ten numer z kołami od 4x4 ?

PostNapisane: środa, 8 listopada 2006, 05:33
przez shoem
zuwik napisał(a):Shoem: Rozstaw OSI jest większy, a więc między środkiem przedniego koła i tylnego. A spowodowane to jest zupełnie inną konstrukcją tylnego zawieszenia.


To oczywiste :) ...ale przedni wózek (sanki) podobno też jest inny w 4x4 więc można wnioskować że coś tam pokombinowali....

z miarką nie sprawdzałem....

zresztą jakie to ma znacenie skoro jak pisze shoti koła się zmieściły :)

PostNapisane: środa, 8 listopada 2006, 07:46
przez Lucass
Znaczenie to ma o tyle, że nie wystarczy, że koła się zmieściły do wnęki. Dobrze byłoby gdyby się jeszcze mogły obracać :wink: .
A tak serio to trzeba sprawdzić czy nie ocierają o nadkola ale nie w ustawieniu na wprost tylko w maksymalnych skrętach. Rzadko które koło jest aż tak przewymiarowane żeby ocierać na wprost ale przy skręcie to już co innego :twisted:
I jeszcze jedno shoti, licz się ze spadkiem mocy samochodu po założeniu tych kół. Są zdecydowanie większe od standardowych więc przełożenie będzie inne, dodatkowo większe opory toczenia na 185-ce, no i będą też zaniżać wskazania prędkościomierza i drogomierza. Oblicz procentowo o ile obwód nowych jest większy od starych i mniej więcej o tyle procent będą zafałszowane wskazania

PostNapisane: środa, 8 listopada 2006, 08:49
przez Masaccio
Jakieś 6%
Obrazek