Strona 1 z 4

prędkościomierz - czasami pokazuje 0

PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 10:26
przez shap
Witam!

Od jakiegoś czasu, podczas jazdy wskazówka prędkościomierza spada do zera. Początkowo zdarzało się to sporadycznie, raz na kilka tygodni, albo rzadziej. Teraz jest jest to regułą. Najczęściej objaw jest taki, że robię pierwsze kilkaset metrów - wszystko jest ok. Potem licznik przestaje działać. Potem kilka km i powrót do normy. Przy dłuższych trasach licznik potrafi "zawiesić się" na dłużej, równocześnie zapala się lampka "awaria elektroniki" (takie EKG). Gdzie szukać awarii?

Kangoo 1998/1,4/B

PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 10:50
przez tato
Witam !
A mi licznik pokazuje dobre 10 km za mało. :?
Sprawdziłem to jadąc w dwa samochody.
Czy ktoś wie jak to naprawić?
Może wskazówkę jakimś sposobem "pchnąć" do przodu? :oops:

PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 13:33
przez _ONE_
shap, zacznij od przeczyszczenia złączek kabli deski

PostNapisane: piątek, 11 maja 2007, 07:47
przez shap
jak rozebrać deskę?

PostNapisane: piątek, 11 maja 2007, 07:52
przez _ONE_
Odkręcasz śruby budki suflera, rozbierasz osłonę kolumny kierownicy i włala... :D

PostNapisane: czwartek, 17 maja 2007, 19:50
przez Arkadek
Mialem podobne problemy, sprawdzilem polaczenia elektryczne przy zegarach i bylo dobrze, byly tez zabezpieczone jakas wazelina ale wyciagnalem impulsator ze skrzyni biegow, troche nim pokrecilem recznie, przesmarowlem sa tam tylko jakies tulejki, wiec kapnalem troche oliwy i pomoglo ale nie na dlugo, wiec kupilem nowy i teraz dziala. Jesli masz impulsator zabezpieczony taka zawleczka tj. taki starszy to nie przejmuj sie jesli nowy ma dwa "wasy"- pasuje, otoz te wasy wskakuja ladnie w otwory przeznaczone do zawleczki, w serwisie powiedzieli mi, ze urywaja wasy i impulsator trzyma sie na samych oringach ale nie trzeba nic urywac. Jesli to nie zegary to bedzie to, chociaz sprawdz jeszcze przewod od masy, czy nie jest uszkodzony i nie skorodowany i polaczenie impulsatora czy nie jest zasniedziale. Zeby to zrobic trzeba odkrecic lewe kolo, sciagnac oslone termiczna na impulsatorze, wyciagnac zawleczke a nastepnie impulsator ze skrzyni biegow i wtedy najlatwiej go rozlaczyc.

PostNapisane: czwartek, 17 maja 2007, 20:00
przez Arkadek
tato napisał(a):Witam !
A mi licznik pokazuje dobre 10 km za mało. :?
Sprawdziłem to jadąc w dwa samochody.
Czy ktoś wie jak to naprawić?
Może wskazówkę jakimś sposobem "pchnąć" do przodu? :oops:


Wszystkie liczniki troche klamia ale wskazania zaleza tez romiaru kol, jesli masz wieksze kola niz przewiduje producent - predkosc mniejsza i na odwrot

PostNapisane: wtorek, 5 czerwca 2007, 13:07
przez zbysios
to chyba na tą pogodę tak świrują liczniki Kangusiów - niestety mi też to się przytrafiło.
Arkadek: możesz 'po chłopsku" wytłumaczyć, w którym miejscu jest zamontowany impulsator w skrzyni (koniecznie trzeba sciągać koło - pytam bo moje się zapiekło i są problemy z jego zdjęciem) i ile kosztuje "przyjemność" wymiany impulsatora na nowy .

pozdrawiam
Zbyszek

PostNapisane: wtorek, 5 czerwca 2007, 17:42
przez Arkadek
Impulsator kosztuje jakies 120 zl, w tych granicach. Nie mam podnosika ale przypuszczam, ze mozna wyciagnac impulsator od spodu, zalezy jakie masz dlugie rece :) Ale jakbys sciagnal lewe kolo to tez dosyc gleboko musisz wsunac reke, zeby sie dostac, napewno zauwazysz gdzie jest impulsator jak sobie przyswiecisz troszke, jest na gorze na skrzyni biegow i jest do niego podlaczony kabel, nie ma tam czegos innego z czym moglbys go pomylic ( przynajmniej u mnie w dieslu) Z tyl kolem to zrob tak: odkrec troche sruby, nieduzo i sprobuj pojezdzic na podworku ostro i gwaltownie skrecajac, to nie znaczy szybko! Uslyszysz jak felga poluzuje sie na piascie. Taka piaste nalezy oczyscic papierem sciernym, takze felge na obwodzie i nalozyc troche smaru, sruby tez sie smaruje, jest wielu, ktorym sie wydaje, ze im sie kolo odkreci jak sruby posmaruja i to sa ci co skacza po kluczu, zeby sruby odkrecic albo metrowe rurki woza jako przedluzke do klucza.
Nie wiem czy Ci cos pomoglem ale ktos juz opisywal ten impulsator, to poszukaj, mozesz go takze zobaczyc na allegro, poszukaj w czesciach, ja tak go ujzalem pierwszy raz. W razie czego napisz odkrece kolo i zrobie zdjecie.

Pozdrowienia 8)

PostNapisane: niedziela, 10 czerwca 2007, 21:02
przez sop3k
Arkadek napisał(a):Impulsator kosztuje jakies 120 zl, w tych granicach. Nie mam podnosika ale przypuszczam, ze mozna wyciagnac impulsator od spodu, zalezy jakie masz dlugie rece :) Ale jakbys sciagnal lewe kolo to tez dosyc gleboko musisz wsunac reke, zeby sie dostac, napewno zauwazysz gdzie jest impulsator jak sobie przyswiecisz troszke, jest na gorze na skrzyni biegow i jest do niego podlaczony kabel, nie ma tam czegos innego z czym moglbys go pomylic ( przynajmniej u mnie w dieslu) Z tyl kolem to zrob tak: odkrec troche sruby, nieduzo i sprobuj pojezdzic na podworku ostro i gwaltownie skrecajac, to nie znaczy szybko! Uslyszysz jak felga poluzuje sie na piascie. Taka piaste nalezy oczyscic papierem sciernym, takze felge na obwodzie i nalozyc troche smaru, sruby tez sie smaruje, jest wielu, ktorym sie wydaje, ze im sie kolo odkreci jak sruby posmaruja i to sa ci co skacza po kluczu, zeby sruby odkrecic albo metrowe rurki woza jako przedluzke do klucza.
Nie wiem czy Ci cos pomoglem ale ktos juz opisywal ten impulsator, to poszukaj, mozesz go takze zobaczyc na allegro, poszukaj w czesciach, ja tak go ujzalem pierwszy raz. W razie czego napisz odkrece kolo i zrobie zdjecie.

Pozdrowienia 8)


Mam wielka prośbe do Ciebie czy mogłbuś zrobić zdjęcie tego czujnika bo mi licznik kompletnienie działa.