Strona 1 z 3

żółte światło

PostNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2007, 21:46
przez shoti
Dawno, dawno temu kiedy halogeny to było coś a nia standard jak dziś a ja jeszcze nie miałem samochodu, na ulicach często spotykało sie samochody z żółtymi reflektorami (mniej wiecej z taką częstotliwością jak dzisiaj oryginalne soczewkowe xenony). Pare dni temu natrafiłem na artykuł (który potwierdził moje przypuszczenia) że zólte światło z racji mniejszego rozpraszania tej długości fali na różnych "farfoclach: w powietrzu typu mgła, śnieg czy deszcz lepiej spisuje się w takich ekstremalnych warunkach.

Czy dzisiaj gdzieś można kupić takie żarówki ? Żółte, czy też sodowe (tak sie chyba zwały) tak żeby wymienić na nie standardową h4'kę ? Wszyscy dzisiaj zakładają jakieś podejrzane niby xenony z niebieskimi filtrami, nie dość że oślepiają innych to jeszcze sobie topią klosze itp. a ja chce po prostu lepiej widzieć we mgle.

Miał ktoś z was kiedyś do czynienia z takim zółtym światłem? Wie jakich żarówek mam szukać ? A może starczy tylko zółta szybka w halogenie z normalną zarówką ?

PostNapisane: wtorek, 10 lipca 2007, 06:43
przez siwy261976
wątpie żeby udało sie coś takiego kupic, możesz z jakiejś zastawy to wyciągnąc ale tam nie było żarówek H :)
Poza tym wg mnie żółta selektywna barwa lepiej nadawała by sie do przeciwmgielnych niz do głownych reflektorów
Jak nazwa wskazuje jest to selektywne - to troche tak jak byś miał założony filtr (ale na stałe), bedzie się on sprawdzał w określonych warunkach dobrze, za to w przeciętnym użytkowaniu - przeciętnie
Myślę ze po trosze z tego powodu się wcofano z tego pomysłu, w normalnych warunkach to światło dawało mierne rezultaty oświelteniowe, za to we mgle sprawdzały sie świetnie

PostNapisane: wtorek, 10 lipca 2007, 06:47
przez MK
Dokładnie.
Żółte kiepsko nadaje się do reflektorów głównych.
Natomiast jako przeciwmgielne, jeszcze w połączeniu z białym głównym sprawdzaja się b. dobrze.

PostNapisane: wtorek, 10 lipca 2007, 09:02
przez Bullitt
Na naszym rynku z czysto żółtych zostały już chyba tylko Tungsram Gold.

Obrazek

PostNapisane: środa, 11 lipca 2007, 13:05
przez kerry
Ja się od jakiegoś roku bujam na Philips Allweather - cytuję:"Żarówki posiadające bańkę pokrytą specjalnym filtrem, powodującym emisję żółtawego światła, dającego wyraźnie lepsze oświetlenie drogi w złych warunkach atmosferycznych (mgła, deszcz, śnieg). Philips Allweather emitują żółtawo-fioletowe światło. Philips Gold posiadają gęstszy filtr, niż Allweather, dają bardziej żółte światło, ale i o mniejszym strumieniu. Osram Allseason produkowane są w wersji zwykłej i +30%. Emitują jasnocytrynowe światło.

Żarówki tego rodzaju nadają się doskonale do reflektorów przeciwmgłowych posiadających biały odbłyśnik i szyby. W reflektorach głównych dają natomiast gorsze oświetlenie drogi podczas dobrej przejrzystości powietrza, niż żarówki typu +30%. Jednak filtr żółty osłabia strumień światła i aby temu zaradzić zwiększa się strumień świetlny emitowany przez żarnik, co powoduje znaczne skrócenie żywotności żarówek." (http://www.vtuning.com/zarowki.html)

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2007, 08:07
przez shoti
widać nie taka przegrana sprawa z tymi żarówkami. po wstępnych badaniach netu obszar poszukiwań zawęził się do takich typów:
Philips Allweather

Philips Gold

Osram Allseason

Osram Allseason +30%

Narva Azurro

Tungsram All Day

wygląda na to ,że takie całkiem żółte będa gold'y albo alseason'y + 30%. Pytanie teraz co to oznacza "żółtawo fioletowe siwatło" tudzież "bardziej zółte światło od zwykłych" czy ktos kto uzywa tych żarówek mógłby zamieścić jakąś fotkę?

i pytanko do posiadaczy oryginalnych przeciwmgielnych : jaka tam jest żarówka i czy posiadają one osłonkę przeciwolśnieniową jak zwykłe lampy?

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2007, 09:11
przez kerry
"bardziej zółte światło od zwykłych" oznacza... bardziej zółte światło od zwykłych :lol: Światło z moich żarówek jest faktycznie "żółciejsze" od standardowych, oprócz tego ma, w zależności od kąta patrzenia, lekko fioletowe refleksy - podobno lepiej od tego widać białe pasy na drodze - całkiem możliwe:) Żarówki te dostałem i jestem zadowolony, aczkolwiek nie jestem jakimś tak niesamowitym znawcą oświetlenia - jakiś STRASZNYCH różnic w oświetleniu drogi nie widzę. Przy zwykłych żarówkach też mi się dobrze jeździło:) Inna sprawa, że mimo częstych mgieł w moich okolicach nie jeżdżę ostatnio po "ćmoku", więc też nie mam jak testować żarówek:)

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2007, 10:52
przez shoti
Dzięki kerry. Teraz już jakos to sobie umiem wyobrazić...poprostu nie mogłem "pojąć" żółto-fioletowego koloru. A z refleksami to już chyba takie coś widziałem.

Chodzi mi po głowie taki zestaw żółte główne + żółte przeciwmgielne. Osobiście jeżdżę często w nocy przez lokalną "depresję;)" w okolicy zbiorników wodnych i w 3 przejazdach na 4 jest tam mgła która mnie trochę wkurza :D

W międzyczasie pojawiła sie jeszcze koncepcja założenia zółtego klosza/filtra na zwykłą h4'kę, albo lepiej taką białą h4+30%. Ktos ma jakieś doświadczenia z takim patentem ?

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2007, 13:38
przez kerry
Doświadczenie mogą mieć:
A. policjanci
B. uprawniony diagnosta
:lol: :lol: :lol:

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2007, 21:13
przez siwy261976
jeśli masz przeciwmgielne to załóż tam żółte, głowne pozstaw jak sa - tak by m doradzał (żarówki w głównych reflektorach pochodzą dłużej, w przeciwmgielne będa lepiej speniac swoje zadania\e