problem z odpaleniem 1,4

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

problem z odpaleniem 1,4

Postprzez slavob czwartek, 4 października 2007, 22:44

Witam
No i zostałem szczęśliwym posiadaczem „kangoo-ra” wersja RXE
1,4 8v 2001r. (31.000 km):D

Wszystko bardzo ładnie , jeszcze pachnie nowością – jest tylko jeden problem
':('

I tu zwracam się do Szanownego Starszego ( oczywiście tylko stażem ) Koleżeństwa
Kangurek odpala bardzo ładnie, ale niestety skrzynia biegów dostaje dość intensywnych
drgań, silnik pracuje nierówno i w zasadzie nie można ruszyć , bo albo zgaśnie i trudno go ponownie odpalić – trzeba próbować kilkakrotnie , albo jeśli nawet nie zgaśnie to trudno ruszyć – jak by nie było mocy w silniku.
Trzeba odczekać z włączonym silnikiem kilka minut i wtedy uda się ruszyć , ale i tak trzeba ujechać kilkaset metrów żeby zaczął działać poprawnie.
Nie dzieje się to zawsze,kilka dni odpala bez problemu a potem nagle jest problem.
I przeważnie dzieje się to po nocy , ewentualnie po dość długim postoju w ciągu dnia (8-10 godzin).
Przeglądałem posty i ewentualnie co mi przychodzi na myśl to że jest to coś związane z czujnikiem położenia wału .:?:
:!:
czy to możliwe ':?:'

dodam , że gasną wszystkie kontrolki które powinny zgasnąć .
Czekam na sugestie
Avatar użytkownika
slavob
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2007, 23:00
Lokalizacja: kielce-ślichowice

Re: problem z odpaleniem 1,4

Postprzez Zbycho piątek, 5 października 2007, 06:52

slavob napisał(a):... Kangurek odpala bardzo ładnie, ale niestety skrzynia biegów dostaje dość intensywnych
drgań, silnik pracuje nierówno i w zasadzie nie można ruszyć , bo albo zgaśnie i trudno go ponownie odpalić – trzeba próbować kilkakrotnie , albo jeśli nawet nie zgaśnie to trudno ruszyć – jak by nie było mocy w silniku.
Trzeba odczekać z włączonym silnikiem kilka minut i wtedy uda się ruszyć , ale i tak trzeba ujechać kilkaset metrów żeby zaczął działać poprawnie.
Nie dzieje się to zawsze,kilka dni odpala bez problemu a potem nagle jest problem.
I przeważnie dzieje się to po nocy , ewentualnie po dość długim postoju w ciągu dnia (8-10 godzin)...


Wydaje mi się, że czujnik położenia wału sprawiałby problem cały czas.
Sprawdź przewody WN, pewnie przebijają po zawilgoceniu.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Zbycho
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek, 11 września 2007, 23:00
Lokalizacja: Zawadzkie

Postprzez MK piątek, 5 października 2007, 07:24

Podejrzewałbym również cewkę WN (tzw. moduł zapłonowy).
Czy silnik chodzi na 2, 3 cylindrach?
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez branio piątek, 5 października 2007, 08:05

Wymieniłeś świece?Iskra jest na wszystkich cylindrach?
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez miguello piątek, 5 października 2007, 15:59

Sprawdż zależność miedzy temp silnika a problemami...tzn u mnie np. przy zimnym silniku na gazie silnik chodzi nierówno do tego stopnia ze trzesie autem, po rozgrzaniu chodzi idealnie... Równiez problemy z odpalaniem itp...

Wymieniłem cewkę, Kable WN, świece i dalej jest to samo więc niekoniecznie to może być to... Po mało zbliżam sie do tego słynnego czujnika ale jakos nie moge dojechac do mechanika :P

Właśnie małe OT, ale wie ktos ile kosztuje nowy czujnik położenia wału :?:


pozdrawiam
nie ważne czym jeździsz...ważne jak tym jeździsz...

BYŁO 1.4 LPG 99r.

KANGOO+ XENON+ ALU17"+ AUDIO BLAUPUNKT = LANS MACHINE

Obrazek
Avatar użytkownika
miguello
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 218
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: K-ce

Postprzez branio piątek, 5 października 2007, 19:42

Mam za 80PLN :)
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez peter321 poniedziałek, 8 października 2007, 14:18

1.Sprawdz luzy zaworowe KONIECZNIE
2.Cewka sa dwie i to rózne (czarna i siwa)
opisywałem to gdzies
Peter321@wp.pl
Kangoor Kolor J (pomaranczowy) 1.4 8v 1998r. LPG sekwencyjna
Avatar użytkownika
peter321
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 105
Dołączył(a): niedziela, 28 stycznia 2007, 00:00

Postprzez Lucass poniedziałek, 8 października 2007, 18:29

A jeżeli wszystko inne zawiedzie to sprawdź czujnik temp cieczy chłodzącej. Dzięki niemu w zależności od temp. korygowany jest skład mieszanki i kąt wyprzedzenia zapłonu
Konieczny miernik. Napięcie na stykach B1 i B2 5V
rezystancja:
przy 20*C 3060-4045 ohm
przy 40*C 1315-1600 ohm
przy 80*C 300-370 ohm
przy 90*C 210-270 ohm
Skoro objawy występują okresowo zwłaszcza po chłodnych i wilgotnych nocach zacznij od przeczyszczenia jego styków.
Czujnik położenia wału - hmmm... myśle, że nie bo uruchomić sie daje tylko ma problem z mocą do momentu nagrzania.

BTW rocznik 2001 i 31 tys :?: :?: :?:
Nie chciałbym cię martwić ale...
...no sam wiesz :wink: :P
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez miguello środa, 24 października 2007, 16:47

Nnnnnnno więc... Podjechałem wreszcie do mechanika który odradził mi wymienianie rzeczy "na pałe" bez sprawdzania... Polecił mi warsztat z dobrym komputerem i kazał przyjechać z odczytem... Więc podjechałem... warsztat troche przyczajony ale po wjeździe w brame okazał sie dosyć dużym i dobrze wyposażonym...

Nie mówiłem specjalnie co sie dzieje tylko kazałem podłaczyć i odczytac błedy... Jeszcze przed włączeniem silnika macher zapytał czy czasem mam problemy z odpalaniem :D Oczywiście czujnik położenia wału :D więc powiedziałem mu tez o trzesieniu ;) Jakoś zsynchronizował (niewiem czy to odpowiednie słowo) bieg jałowy za pomoca komputera i o dziwo jest lepiej ;) W piatek wymieniam CPW (pododbno są jakies różne serie) i zobaczymy...


aaa podłączenie pod komputer 60 zł, ogólnie polecam warsztat więc jeśli ktoś z okolic Katowic chce namiary to chętnie podam :)

pozdrawiam
nie ważne czym jeździsz...ważne jak tym jeździsz...

BYŁO 1.4 LPG 99r.

KANGOO+ XENON+ ALU17"+ AUDIO BLAUPUNKT = LANS MACHINE

Obrazek
Avatar użytkownika
miguello
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 218
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: K-ce

Postprzez dominik środa, 24 października 2007, 18:20

a w OFJONIE 80+VAT :evil:
F8Q 1,9/65/ 283 kkm, 1999r GRIS FJORD MET. 2CT (920) klima,relingi,zahaczony,CB,naklejki klubowe, Leichtmetallfelgen
Obrazek
Avatar użytkownika
dominik
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron