Strona 1 z 1

Szarpie na wolnych obrotach

PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 22:51
przez AN-hawk
Witam wszystkich. Dawno sie do was nie odzywałem ale od jakiegoś czasu nurtuje mnie pewien problem który pojawił się w moim kangurku. Dla ścisłości dodam że jest to 1,2 16V helios 2002.
Problem pojawił się kiedy kilka tygodni temu jechałem w/w kangurkiem. Zaświeciła się kontrolka błędu silnika. Zaczęła mrugać. Poza tym że mrugała nie odczułem żadnej różnicy w pracy silnika. Po jakichś 10 minutach sama zgasła. Minęły z 2 tygodnie i kiedy znów byłem w trasie i trochę przyciskałem w pedał gazu ponieważ śpieszyłem się, nagle zapaliła sie znowu kontrolka błędu silnika z tym że tym razem odczułem wyraźna różnicę w pracy silnika, jakby jeden cylinder zrobił sobie przerwę. Nie mogłem się zatrzymać gdyż zależało mi na czasie więc pomęczyłem kangurka jeszcze z 30 minut jadąc 60 (poza terenem zabudowanym) -więcej się nie dało. Zatrzymałem się, zrobiłem 3 godzinną przerwę, kangurek został na dworze przy jakichś -4 C. Po przerwie odpaliłem, kontrolka mrugała jakieś 3 minutki i zgasła, ale gdy ruszałem na 1 biegu silnik nie działał równomiernie tylko troszeczkę szarpał. Obroty silnika w przedziale 1000 - 2000 obr. min. Na wyższych biegach cisza i spokój.
Następnego dnia pojechałem do mechanika, komputer wykazał błąd cewki a że mam cewkę zespoloną i koszt jej wymiany to jakieś 1000 zł (tak twierdzi mechanik) postanowiliśmy zacząć od świec. faktycznie były stare więc wymieniliśmy i wykasowaliśmy błędy z komputera.
I od tego czasu szarpie mi na wolnych obrotach, tylko na 1 biegu jak ruszam czuć i słychać że nie pracuje równomiernie.
Co radzicie? Jakieś sugestie, propozycje?
Nadmienię że jestem z Oświęcimia wiec jeśli któryś z was miał sprawdzonego mechanika w okolicy to proszę o kontakt.
Pozdrawiam Andrzej Jastrzębiowski

PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2008, 15:06
przez Lucass
Dla spokoju sumienia przed wymianą cewki możesz jeszcze wymienić przewody WN ale ta cewka to chyba będzie to niestety...
Możesz jeszcze dla próby na biegu jałowym kolejno po jednym odłączać przewody WN od poszczególnych cylindrów. Jeżeli przy odłączeniu któregoś silnik nie zmieni stylu pracy to prawdopodobnie będzie winowajca. Podłącz wtedy do przewodu od tej świecy jakąś inną świecę (musi być dobra tzn dawać iskrę, nie musi być nowa) zetknij jej gwint z masą samochodu i jeżeli przy pracującym silniku nie będzie dawała iskry lub będzie ona słaba, przerywana itp, a przewód będzie na 100% sprawny to cewka padła.

Re: Szarpie na wolnych obrotach

PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2008, 19:02
przez branio
AN-hawk napisał(a):a że mam cewkę zespoloną i koszt jej wymiany to jakieś 1000 zł (tak twierdzi mechanik)

Komplet zapłonowy mam za 175 :D
Możesz przyjechać na tester :)

PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2008, 22:33
przez AN-hawk
Dzięki za szybką odpowiedz. Przyznam się, że chętnie skorzystał bym z pomocy kogoś bardziej bystrego w sprawach silnikowych, więc drogi branio jeżeli byłbyś tak dobry to poproszę namiary na ciebie w celu ustalenia terminu spotkania na tester

Posty dotyczące spotkania zostały przeniesione TUTAJ (mod)