Strona 1 z 1

Problemy z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 3 sierpnia 2004, 14:30
przez hubertl
Witam

Mam kangurka 1.4 RN (75KM) z roku 2000. Mam niestety problem z silnikiem. W upalne dni występuje wyraźny spadek mocy.
Wymieniłem już świece, w serwisie wymienili mi pasek rozrzadu bo twierdzili ze "przekoczył" (bez zmian).
Problemu tego nie zauważyłem zimą i w chłodniejsze dni. Może ktoś już się z tym spotkał. Czytałem, ze są problemy z cewkami (ale glownie przy zapaniu) a tego akurat nie obserwuję.

Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrowionka dla wszystkich Torbaczy.

Re: Problemy z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 3 sierpnia 2004, 16:03
przez yasak
Czołem Hubercie .
Mogę polecić dobrego mechanika który już wielokrotnie pokazał co potrafi.Mnie i moim znajomym zaoszczędził bardzo dużo pieniędzy i czasu.
Niestety nie wiem skąd jesteś bo warsztat jest k/Warszawy ale podaję nr. telefonu 022-774 4321 do godz. 16

Pozdrawiam YASAK
Blue Privilege 1,2 16V

Re: Problemy z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 3 sierpnia 2004, 19:25
przez kiler
Witam
A czy sprawdzałeś poziom płynu chłodniczgo, termostat, może np.: się przegrzewa silnik a kontrolki nic nie pokazują? Czy wentylator na chłodnicy często się włącza?

Re: Problemy z silnikiem

PostNapisane: środa, 4 sierpnia 2004, 07:40
przez hubertl
yasak napisał(a):Czołem Hubercie .
Mogę polecić dobrego mechanika który już wielokrotnie pokazał co potrafi.Mnie i moim znajomym zaoszczędził bardzo dużo pieniędzy i czasu.
Niestety nie wiem skąd jesteś bo warsztat jest k/Warszawy ale podaję nr. telefonu 022-774 4321 do godz. 16

Pozdrawiam YASAK
Blue Privilege 1,2 16V


Wielkie dzięki za kontakt. Skorzystam przy najbliższej okazji będąc w Warszawie. Nie jest tak daleko z Łodzi :)

Pozdrawiam
Hubert L.

Re: Problemy z silnikiem

PostNapisane: środa, 4 sierpnia 2004, 07:45
przez hubertl
kiler napisał(a):Witam
A czy sprawdzałeś poziom płynu chłodniczgo, termostat, może np.: się przegrzewa silnik a kontrolki nic nie pokazują? Czy wentylator na chłodnicy często się włącza?


Witam
Tak, sprawdziłem wszystko - wszystko z układem chłodzenia jest ok - "niestety" - bo to byłoby łatwo usunąć. Wentylator też załącza się sporadycznie - głównie po zgaszeniu silnika w gorące dni.
Co gorsza problem ten nie występuje cały czas - pojawia się i znika :( co jeszcze bardziej utrudnia diagnozę.
Nie wiem co może być powodem (kable, cewka, przepływomierz) - kurcze ale wymieniać pół silnika ....

Pozdrawiam
Hubert L.

PostNapisane: czwartek, 5 sierpnia 2004, 07:19
przez _ONE_
Z tego co wiem dosyć często pojawiają się usterki cewki/cewek. Proponuję sprawdzić... dobry elektryk z multimetrem powinien sobie poradzić - trzeba sprawdzić oporności między wyprowadzeniami.
Co jeszcze można sprawdzić... filtr paliwa, powietrza, ukł. chłodzenia.
Niestety nasze silniki mają dużo elektroniki i tak jak w moim przypadku, elektronika potrafi bardzo zmylić w lokalizowaniu uszkodzeń. Dla przykładu podam, że borykałem się obrotami - w większości przypdków
wystarcza umycie silnika krokowego przy przepustnicy (70%), a u mnie winnym okazał się czujnik ciśnienia w układzie wsp. kierownicy na podstawie którego (m.in.) jest ustalana ilość obrotów.
Mam nadzieję, że u Ciebie będzie to jakaś prosta sprawa 8)

PostNapisane: niedziela, 8 sierpnia 2004, 00:48
przez Toster
Kilka dni temu miałem podobny problem... wyraźny spadek mocy, jakbym stado mułów za sobą ciągnął... kangurek rozpędzał się max do 80 km/h!!!! Nie wspomne o dynamiczności jazdy.
Ale do rzeczy, a wiec wystąpił u mnie taki sam problem... poskarżyłem się kolegom w pracy... że czekają mnie wydatki itd. Ktoś wówcza podsunął mi pewną myśl (dziękuję Panie Janku ;)), że może to paliwo...
Chwilę podumałem i doszedłem do wniosku, że ostatnie tankowanie było jakiś czas temu, ale na dobrej i renomowanej stacji... jednak nie zmieniało to faktu, że byłem tuż tuż przed rezerwą. Pomyślałem więc, że nic mi nie zaszkodzi jeśli podjade na stację i wleje troche paliwa... a nuż widelec cos "drgnie"?
I tak też zrobiłem... Wyjeżdżając ze stacji nie zauważałem żadnej różnicy... ale zaraz za stacją, wyszedłem na prostą i... zero efektu... dalej muł... aż tu nagle... wyraźnie coś się odetkało... jak mnie wyrwało do prodzu, wcisnęło w fotel... no poczułem się prawie jak pilot odrzutowca ;)
Tak więc wszystko wskazuje na to, że to byłą po prostu zapchana jakaś dysza...
Jednak zastanawiające jest to, że problem opisany na początku dyskusji pojawia się w gorące dni... ciekawe... ale dywagacje pozostawiam ekspertom, ja laik swoją "przygodę" przedstawiłem... Pozdrowionka dla wszystkich Kangoomaniaków :) Niech Kangoo będą z Wami :)

Toster

Re: Problemy z silnikiem

PostNapisane: środa, 29 września 2004, 08:19
przez arci
hubertl napisał(a):Witam

Mam kangurka 1.4 RN (75KM) z roku 2000. Mam niestety problem z silnikiem. W upalne dni występuje wyraźny spadek mocy.
Wymieniłem już świece, w serwisie wymienili mi pasek rozrzadu bo twierdzili ze "przekoczył" (bez zmian).
Problemu tego nie zauważyłem zimą i w chłodniejsze dni. Może ktoś już się z tym spotkał. Czytałem, ze są problemy z cewkami (ale glownie przy zapaniu) a tego akurat nie obserwuję.

Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrowionka dla wszystkich Torbaczy.

witam mój problem jest taki że silnik muli tylko jak jest zimny i pierwsze jego palenie jest tkie że silnikiem kołysze i nie ma mocy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem sprawdzone wszystko i nic

PostNapisane: środa, 3 października 2007, 21:25
przez siwy261976
pewnie pali na trzy gary :)
ps to tak dla potomych ta odpowiedź :)

Re: Problemy z silnikiem

PostNapisane: środa, 16 lipca 2008, 23:25
przez Lolek
.. albo na dwa.. :-)

. u mnie 2 i 4 cylinder wypadał..

problem jeszcze nie rozwiązany..