
Co to za rura, co przewodzi, dlaczego cieknie i czym to grozi?
Silnik to Renault 1,9 dTi od Kangoo, foto jest zapożyczone i przedstawia motor od tyłu

jackwys napisał(a):Co to za rura, co przewodzi,
Istotny wpływ na żywotność turbosprężarki ma szczelność układu doprowadzania powietrza do silnika (włączając w to intercooler). Nawet niewielkie nieszczelności w tym układzie powodują, poza spadkiem mocy silnika, rozbiegiwanie się układu wirującego turbosprężarki (ponieważ w przewodach spada ciśnienie powietrza). To powoduje przedostawanie się oleju do kolektora ssącego i pogarsza smarowanie łożysk.
Bardzo ważną rzeczą jest również zaniechanie, do czasu naprawy, eksploatacji samochodu, w którym nastąpiła awaria silnika lub w którym silnik jest technicznie zużyty w dużym stopniu. Każda turbosprężarka posiada dynamiczne uszczelnienia typu labiryntowego, które są bardzo wrażliwe na podwyższony poziom nadciśnienia w skrzyni korbowej silnika (wtedy olej smarujący łożyska turbosprężarki ma bardzo utrudniony lub nawet wręcz uniemożliwiony swobodny spływ do miski oleju). Tak więc każda sytuacja, w której zbyt wiele spalin przedostaje się z komór spalania do skrzyni korbowej i układ odpowietrzający nie jest w stanie ich odprowadzić, skutkuje natychmiastowym wyciekiem oleju z turbosprężarki do kolektora ssącego i układu wydechowego. Na dłuższą metę sytuacja taka prowadzi do bardzo poważnej awarii lub nawet do zniszczenia turbosprężarki.
dempsej napisał(a):Jak dla mnie, to to też jest dolot z turbiny, czyli nic sie nie zmienia.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości