Strona 1 z 4

wyciek - co to jest ?

PostNapisane: wtorek, 18 marca 2008, 21:26
przez jackwys
Witam, zaobserwowałem ostatnio wyciek czarnej oleistej mazi z miejsca zaznaczonego na zdjęciu (okolice opaski)
Obrazek
Co to za rura, co przewodzi, dlaczego cieknie i czym to grozi?
Silnik to Renault 1,9 dTi od Kangoo, foto jest zapożyczone i przedstawia motor od tyłu
Obrazek

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: wtorek, 18 marca 2008, 21:29
przez branio
Pocenie dopuszczalne,kapanie- niedobrze.

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: wtorek, 18 marca 2008, 22:18
przez Lucass
jackwys napisał(a):Co to za rura, co przewodzi,

Dolot.
Powietrze z (edit: oczywiście, że DO) turbosprężarki

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: wtorek, 18 marca 2008, 22:31
przez jackwys
Skoro leci tędy powietrze to dlaczego sączy się olej ? Sorki ale słabo znam się na budowie silników.

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: wtorek, 18 marca 2008, 22:54
przez Lucass
Bo sprężarka smarowana jest pod ciśnieniem olejem. I ten olej czasem sobie wycieka. Zwłaszcza, jak sprężarka ma już dość życia...

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: środa, 19 marca 2008, 07:36
przez jackwys
Eeee... no.. po 72 tyś prawdziwego przebiegu - nie wierzę; proszę o bardziej optymistyczne scenariusze

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: środa, 19 marca 2008, 08:14
przez reno
Znalazłem coś na temat objawow wystepujacych u Ciebie - nie brzmi to za dobrze :cry:

Istotny wpływ na żywotność turbosprężarki ma szczelność układu doprowadzania powietrza do silnika (włączając w to intercooler). Nawet niewielkie nieszczelności w tym układzie powodują, poza spadkiem mocy silnika, rozbiegiwanie się układu wirującego turbosprężarki (ponieważ w przewodach spada ciśnienie powietrza). To powoduje przedostawanie się oleju do kolektora ssącego i pogarsza smarowanie łożysk.

Bardzo ważną rzeczą jest również zaniechanie, do czasu naprawy, eksploatacji samochodu, w którym nastąpiła awaria silnika lub w którym silnik jest technicznie zużyty w dużym stopniu. Każda turbosprężarka posiada dynamiczne uszczelnienia typu labiryntowego, które są bardzo wrażliwe na podwyższony poziom nadciśnienia w skrzyni korbowej silnika (wtedy olej smarujący łożyska turbosprężarki ma bardzo utrudniony lub nawet wręcz uniemożliwiony swobodny spływ do miski oleju). Tak więc każda sytuacja, w której zbyt wiele spalin przedostaje się z komór spalania do skrzyni korbowej i układ odpowietrzający nie jest w stanie ich odprowadzić, skutkuje natychmiastowym wyciekiem oleju z turbosprężarki do kolektora ssącego i układu wydechowego. Na dłuższą metę sytuacja taka prowadzi do bardzo poważnej awarii lub nawet do zniszczenia turbosprężarki.


Więcej w temacie znajdziesz tu:
http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacja.htm

Może wystarczy dobre uszczelnienie układu dolotu powietrza do turbo, bo tam maszy wyciek oleju, i oby tak było.
Powodzenia!!!

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: środa, 19 marca 2008, 10:47
przez jackwys
Ojoj, uwaga, będzie sprostowanie.. to wszystko przez tą paskudną pogodę, źle pokazałem. Nie chodzi o tą rurę co w pierwszym poście, tylko o ten obszar w kółku:Obrazek
I tu ewidentnie wali spod opaski. Tym razem nie wiem co to jest za element, w przeciwnieństwie do dolotu z turba:) Ale wiedzę o budowie kangura zdobywam małymi kroczkami:)

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: środa, 19 marca 2008, 11:55
przez dempsej
Jak dla mnie, to to też jest dolot z turbiny, czyli nic sie nie zmienia.

Re: wyciek - co to jest ?

PostNapisane: środa, 19 marca 2008, 13:06
przez reno
dempsej napisał(a):Jak dla mnie, to to też jest dolot z turbiny, czyli nic sie nie zmienia.

No raczej, moim zdaniem, się zmienia, bo na pierwszych zdjęciach był pokazany dukt dolotowy powietrza do turbiny
a nowe zdjęcie pokazuje odlot powietrza, już "sprężonego," z kompresora do kolektora ssącego,
chyba że ja coś źle widzę ;)
Tak czy siak również nic dobrego :cry: