Strona 1 z 2

Pompa wspomagania

PostNapisane: sobota, 5 kwietnia 2008, 21:26
przez 79buli
Pytanie dotyczace tejze wlasnie pompy, dzis znalazlem plame niebieskiego plynu pod samochodem i idac po sladach doszedlem do tego, ze to cos co cieknie jest podpiete do zbiorniczka wyrownawczego od wspomagania i w zwiazku z tym pytanie, czy to tylko przewod puszcza, czy pompa, w razie jesli to pompa to czy cos powaznego czy da sie zrobic wlasnymisilami?

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 07:28
przez dominik
a coś więcej :?:

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 08:27
przez Lucass
Pompa jest pod nadkolem lewego przedniego koła (wewnątrz nadkola)
Niebieski powiadasz....
a może to ze spryskiwacza... ;)

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 11:35
przez dominik
1,9D bez klimy miały pompę na pasek pod alternatorem (w miejscu sprężarki klimy)


gdzie kapie, wycieka :?:

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 12:23
przez Lucass
No tak :oops: bo to nie dCi
Czyli tak jak u mnie pompa napędzana paskiem.
Po śladach trzeba znaleźć żródło

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 13:22
przez _ONE_
Sprawdź jakiego koloru jest płyn w zbiorniczku od wspomagania :D

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 17:16
przez 79buli
sprawdzilem, kolor w zbiorniczku czerwony, wiec szukac musze albo plynu chlodzacego albo spryskiwacza, ale plama jest tam gdzie pompa wspomagania, moze tam pompa wodna tez jest i stad wyciek, bede musial poszukac i poobserwowac, ale dzieki za wsparcie :D

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 17:48
przez reno
W układzie wspomagania stosuje się, z reguły, olej ATF taki jak w skrzyniach automatycznych.
Jeżeli ciecz która wyciekła nie jest oleista (konsystencja bardzo rzadkiego oleju) to będzie raczej
spryskiwacz lub układ chłodzenia. Jeśli nie widzisz jaki masz kolor płynu w zbiorniczku
wyrównawczym układu chłodzenia możesz za pomocą strzykawki jednorazowej wyciągnąć trochę płynu
i stwierdzisz jaki ma kolor.
Oleje ATF mają zazwyczaj barwę różowo-czerwona.

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 20:07
przez Lucass
Jeżeli to "niebieskie" będzie lekko słodkawe bez wyraźnego zapachu to płyn chłodniczy (nie każę pić wystarczy wziąć na język ;) ), chociaż najczęstszy kolor z jakim się spotkałem to różowy lub zielony. Nie tłuste ale nie wysycha na ręce po roztarciu. Płyn ze spryskiwaczy pewnie jakiś tam zapach ma więc sie powinieneś zorientować. Po roztarciu na ręce wyschnie. Ale to raczej po lewej stronie z progu by ciekło.

Też kiedyś miałem wyciek płynu chłodniczego. Trochę mi zeszło zanim znalazłem źródło bo kapało zupełnie gdzie indziej niż ciekło

Re: Pompa wspomagania

PostNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2008, 20:57
przez 79buli
no to juz wiem ze jest to plyn chlodniczy, bo oleiste i nie wysycha, teraz tylko szukac miejsca gdzie cieknie :\