Strona 1 z 2

Przepał po naprawie

PostNapisane: niedziela, 29 czerwca 2008, 20:36
przez mumin
Witam.
Na chwilę obecną brak mi już pomysłów co dalej robić i kaski na paliwko które kosztuje tyle ile kosztuje.
Zacznę od początku.
Postawiłem mojego skoczka do mechanika celem wymiany uszczelki pokrywy zaworów, uszczelek kolektora wydechowego, świec. W trakcie roboty okazało się, że mechanik uwalił przypadkiem końcówkę elektryczną jednego wtryskiwacza. Na swój koszt kupił nowy wtryskiwacz SAGEM. Podpiął wóz do kompa, skasował 8 błędów i powiedział, że będzie ok.
Auto po naprawie odebrałem z radością, że mam spokój na jakiś czas. Po 2 kkm obliczyłem że zużycie paliwa podskoczyło z 7,5 do 9 - 10 litrów na 100. Mechanik stwierdził drobną nieszczelność w kolektorze ssącym co zakleił jakimś klejem specjalistycznym.
Niestety zużycie dalej na poziomie 10 l/100km.
Kurcze poradźcie co mam dalej robić nim zbankrutuję.

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: niedziela, 29 czerwca 2008, 20:46
przez branio
Mumin Ty daj nam szansę, Ty napisz jaki silnik :!: :mrgreen: :twisted: :roll:
Chyba że piszesz o 19.403 to spalanie dużo poniżej normy :mrgreen: :lol:

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 07:58
przez mumin
Silnik 1,2 16V rocznik 2002 :D

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 08:30
przez Lucass
A wiesz jakie to były błędy?
Bo to mogłoby coś powiedzieć... :roll:

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 08:37
przez Bullitt
Sprawdz podłaczenie czujników, skoro złamał wtryskiwacz to moze i przewody pourywał.

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 09:05
przez mumin
Jak był uwalony wtrysk to auto parskało i kulało na trzy gary więc zakładam, że gdyby kable to objaw był by podobny. Teraz fura śmiga znakomicie tylko co z tego jak pali też znakomicie.
Z błędów to wiem napewno że był nieszczelny kolektor. Dzisiaj mechanik ma posprawdzać jakie to były błędy bo są zapisane w komputerze. Zobaczymy co wymyśli mądrego.

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 09:17
przez Bullitt
Niekoniecznie, wiekszosc tego typu usterek jest niezauwazalnych podczas pracy silnika. Np. przy uszkodzonym przewodzie moze dostawac info o niskiej temp zasysanego powietrza, silnik pracuje tylko własnie dostaje za duza dawke paliwa i sie przelewa.

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 09:25
przez mumin
Wobec tego taką usterkę komputer powinien wykazać????

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 09:29
przez Bullitt
Zalezy od umiejętności interpretacji :lol: Błedu jako takiego nie będzie. Ale to tylko jedna z mozliwości. Masz teraz podwyzszone obroty biegu jałowego? Cos syczy?

Re: Przepał po naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 30 czerwca 2008, 09:32
przez branio
Koniecznie sprawdź pierwszą sonde.