Strona 1 z 1

Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: piątek, 11 lipca 2008, 15:09
przez Artjet
Witam,
mam taki problem jak nie mam włączonej klimy to wszystko jest ok. Jak włączę klimę w czasie jazdy i jadę sobie,
nawet mimo zatrzymania się na światłach nic się nie dzieje - wskazówka temperatury w poziomie i ani drgnie.

Ale niech tylko stanę w korku lub na postoju wystarczy 4-5 minut już wskazówka temp. wędruje do góry.
Niby nic nie świeci na czerwono, ale wygląda denerwująco jak podskakuje na dwie krechy od góry.
Dodam że jak przerzucam na klimę to czuję szarpnięcie dosyć mocne jakby mu moc zabrali.
Wcześniej tego nie zauważyłem, a jeżdżę moim zwierzakiem już 2 lata (chodzi mi o temp. a nie o spadek mocy).
Jak podskoczy wskazówka i wyłączę klimę w 2 minuty wskazówka jest w poziomie - praktycznie obniża się w oczach. Naprawdę nie dramatyzuję :-)

Co to może być? Pomóżcie

PS. Kangoo z 2003 roku 1,6 16V

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
przez gregorgregor
o ile się nie mylę silnik wentylatora powinien mieć w Twoim samochodzie dwa biegi wolny i szybki,zobacz czy włącza się drugi bieg jak nie to prawdopodobnie to jest przyczyna.

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: piątek, 11 lipca 2008, 18:20
przez Lucass
Poza tym przy włączonej klimie podnoszą się okresowo (gdy działa sprężarka) wolne obroty. Teraz jest dość ciepło więc żadna sztuka spocić zwierzaka ;)
A drugi bieg trzeba sprawdzić. A może w ogóle wiatrak się nie włącza?
Swoją drogą mam ten sam silnik i (odpukać) nie mam Takich problemów. Tych z uciekającą mocą też.
Więc chyba jednak coś nie tak jest...

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: poniedziałek, 14 lipca 2008, 11:34
przez Artjet
Witam,dzięki za odpowiedzi, co do spadku mocy to nie jest on jakiś taki znaczny. Po prostu jeśli włączam klimę a jednocześnie naciskam pedał gazu to czuję pod nogą takie delikatne ale jednak tąpnięcie, szarpnięcie. Natomiast jeśli chodzi o II biegi wentylatora to może podpowiedzcie jak to sprawdzić. Niestety nie wiem jak to zrobić - bo że się załącza to pewne. Mam podejrzenie że to właśnie ten II bieg się nie załącza bo nie umiem inaczej wytłumaczyć sobie faktu że dzieje się to tylko na włączonej klimie i tylko na postoju. Gdyby było coś "uchowaj Boże" z uszczelką to by ten stan się utrzymywał . A tak zagrzeje się na klimie - wyłączenie klimy i za dwie minuty wskazówka ustawia się poziomo i ani drgnie. Dodam że nie wzrasta drastycznie o 3 kreski nic się nie zapala na czerwono ale jednak - podskakuje. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: wtorek, 15 lipca 2008, 09:07
przez sw
Jak jest gorąco, to klima w korku ma prawo się wyłączyć. Niestety. Mnie w 1.5dCi zdarzyło się to kilka razy. Ale nie powinno się to dziać zbyt często, tylko przy naprawdę wysokich temperaturach.
Wrażenie przy tym jest okropne - raz stałem w Grecji na asfaltowym parkingu, 35st. na zewnątrz. W ciągu minuty temperatura w środku z 25st. wzrosła do 45st.

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: wtorek, 15 lipca 2008, 14:12
przez gregorgregor
hmm,ciekawe,to po co ta klimatyzacja jak w upał ma prawo się wyłączyć???

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: wtorek, 15 lipca 2008, 20:44
przez sw
No niestety prawa fizyki są nieubłagane. Jeśli różnica między otoczeniem a chłodziwem w chłodnicy jest za mała, to nic nie poradzisz.
Generalnie łatwiej ogrzać niż schłodzić. :-)

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: środa, 16 lipca 2008, 23:14
przez czubcia
Pod maską, obok akumulatorka masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekażnikami.
Tam muszą być dwa przekażniki odpowiadające za pracę wiatraka na poszczególnych biegach.

Sprawdz czy te przekażniki nie są uszkodzone i czy pracują prawidłowo.
Jeśli są OK, to sprawdz działanie poszczególnych biegów przez podanie masy na przekażniki.
Przekażniki na 99% są sterowane przez podanie masy z centralki klimy, ty możesz podać bezpośrednio z akumulatora.


Jaki symbol ma ten silnik? Jak tylko napiszecie jaki symbol ma ten silnik to zerknę w schematy i napiszę dokładniej co i jak.

Re: Silnik się grzeje na klimatyzacji w korku i na postoju HELP

PostNapisane: piątek, 18 lipca 2008, 19:28
przez Lucass
K4M