Strona 1 z 2

wiatrak

PostNapisane: piątek, 8 sierpnia 2008, 08:01
przez tato
Czy wiecie przy jakiej temp. ma się załączyć 1 bieg wiatraka na chłodnicy w 1,9d '98 i jak go uruchomić. :roll:
I druga sprawa: po założeniu nowego termostatu i czujnika temp. po miesiącu spokojnego jeżdżenia znów pojawiły się problemy z ekstremalnie wysoką temperaturą (wskaźnik w okolicy przed "kropkowanym polem"). Czy tak szybko nowy termostat padł ? :oops:

Re: wiatrak

PostNapisane: piątek, 8 sierpnia 2008, 14:27
przez Lucass
Jednobiegowe wentylatory włączają się przy 99*, a wyłączają po opadnięciu temp do 96*.
Wątpię, żeby to była kwestia termostatu. Musiałbyś mieć wyjątkowego pecha i nabyć felerny.
Może to głupia rada ale spróbuj podmienić deskę z wskaźnikami.

Re: wiatrak

PostNapisane: piątek, 8 sierpnia 2008, 21:25
przez tato
Tak, tylko gdzie jest te 96 i 99 st. na skali temp.
Pytam się o bieg I , bo ten który się teraz rusza wiatrak jest chyba biegiem II gdyż startuje bardzo późno.
Wskazówka podchodzi w okolice kropek więc to chyba ten II bieg (wyższe obroty wiatraka?). No nie wiem więc pytam. :roll: :oops:

Re: wiatrak

PostNapisane: piątek, 8 sierpnia 2008, 22:04
przez Lucass
Bieg II występuje tylko jeśli masz klimę i jest ona włączona i jest włączany sterownikiem klimy. Nie ma bezpośredniego przełożenia z temp płynu, tylko ma za zadanie chłodzić skraplacz klimy. Wskaźnik nie jest aż tak dokładnie wyskalowany. Ze sprawdzeniem temp włączenia bez wymontowania czujnika ( a co za tym spuszczania płynu) w domowo garażowych warunkach będzie problem. Trzeba byłoby go zagotować z termometrem laboratoryjnym żeby sprawdzić dokładnie oporność.
Zanim rozbierzesz pół silnika sprawdź czy w tym czasie gdy wskaźnik pokazuje za wysoką temp. płyn w zbiorniczku wyrównawczym bąbelkuje. Jeśli nie - temp nie jest tak wysoka jak chciałby wskaźnik.

Re: wiatrak

PostNapisane: poniedziałek, 11 sierpnia 2008, 22:21
przez tato
A w jakiej pozycji wskazówki temp. ma się włączyć wiatrak (z wyłączoną klimą) :?

Re: wiatrak

PostNapisane: wtorek, 12 sierpnia 2008, 14:28
przez Wiz
Jesli chodzi o mojego dieselka to NIGDY w zyciu nie przekroczyl polowy skali, nie ma znaczenia czy z klima czy bez, na postoju czy w czasie jazdy. Nigdy wiecej niz polowa, wskazowka idealnie w poziomie i nic wyzej.

Re: wiatrak

PostNapisane: wtorek, 12 sierpnia 2008, 14:36
przez tomekg
Wiz napisał(a):Jesli chodzi o mojego dieselka to NIGDY w zyciu nie przekroczyl polowy skali, nie ma znaczenia czy z klima czy bez, na postoju czy w czasie jazdy. Nigdy wiecej niz polowa, wskazowka idealnie w poziomie i nic wyzej.


no i umnie tak samo

Re: wiatrak

PostNapisane: środa, 13 sierpnia 2008, 08:51
przez czubcia
W moim standard to pół działki więcej niż połowa skali.
Za poprzedniego czujnika temperatury i termostatu było dokładnie połowa.

Sprawdz czy 1 bieg się wogle załącza.

Re: wiatrak

PostNapisane: środa, 13 sierpnia 2008, 19:10
przez trabancik
A czy przypadkiem w kangurku nie ma dwóch czujników - osobny sterujący wentylatorem chłodnicy i osobny pod wskaźnik ?
Tak tylko zgaduję - pamiętam że tak było w Lanosie ...

Re: wiatrak

PostNapisane: środa, 13 sierpnia 2008, 19:36
przez tato
czubcia napisał(a):W moim standard to pół działki więcej niż połowa skali.
Za poprzedniego czujnika temperatury i termostatu było dokładnie połowa.

Sprawdz czy 1 bieg się wogle załącza.


Jak sprawdzić i w którym miejscu na skali temp. wiatrak powinien się włączyć (wiatrak sam w sobie jest sprawny) :roll: :?