TITEK MIGACZY

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

TITEK MIGACZY

Postprzez fiXXXer poniedziałek, 27 września 2004, 22:42

Cry Cry HELP BO ZWARIUJE Cry Cry

Nie wiem jak to sie nazywa fachowo,ale chodzi mi o te czesc co "tika" przy wlacoznych kierunkach. Problem w tym ze jesli mam wrzucony migacz to wszsytko jest jak zawsze... Tylko jak nie ma wlaczonych migaczy (mormalna jazda na prostej) to TIKA,TIKA i to w tepie 3 razy szybszym. JEst to na tyle glosnie i denerwujace ze szalu idzie dostac.. Czasami w trakcie jazdy,szczegoolnie na dlugich prostych przstaje na chwile ale potem znow zaczyna :/.. Ma kots konspekt jak to naprawic albo wogole wywalic te urzadzenie - byle to tykac nie bedzie Cry
Avatar użytkownika
fiXXXer
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 125
Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2004, 23:00

Postprzez orys wtorek, 28 września 2004, 10:04

Witam

Miałem coś podobnego w innym samochodzie niż Kankus:
-sprawdć kierunki czy nie przepaliła się żaróweczka w krórejś lampie
-następnie przekaźnik od kierunków (powinien być gdzieś pod kierownicą "taka mała kostka wsuwana")
Pozdrawim orys
Gwiezdny Pył 1.5 dci 65KM (kaleido)
Avatar użytkownika
orys
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 225
Dołączył(a): niedziela, 9 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Bocze wtorek, 28 września 2004, 10:44

W moim Kangurze było dokładnie to samo. Problemem nie był jednak przerywacz (który niepotrzebnie wymieniłem), ale przełącznik kierunkowskazów. Wystarczy go rozebrać i wyczyścić w nim styki.
Aby go wymontować nie musisz odkręcać kierownicy wraz z poduszką.
Godzinka roboty i ok 300zł w kieszeni, tyle chcieli w serwisie ponieważ wg nich ta część nie podlega naprawie tylko wymianie.
Avatar użytkownika
Bocze
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 25
Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2004, 23:00

Postprzez fiXXXer wtorek, 28 września 2004, 12:47

Bocze napisał(a):W moim Kangurze było dokładnie to samo. Problemem nie był jednak przerywacz (który niepotrzebnie wymieniłem), ale przełącznik kierunkowskazów. Wystarczy go rozebrać i wyczyścić w nim styki.
Aby go wymontować nie musisz odkręcać kierownicy wraz z poduszką.
Godzinka roboty i ok 300zł w kieszeni, tyle chcieli w serwisie ponieważ wg nich ta część nie podlega naprawie tylko wymianie.


Bog Ci zaplac - bo wlasnie chcialem po przerywacz jechac. Jak mozesz to powiedz mi jak sie dostac do tego cuda i jak to dokladnei zrobic. :roll: :oops:

:twisted:
Avatar użytkownika
fiXXXer
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 125
Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2004, 23:00

Postprzez _ONE_ wtorek, 28 września 2004, 13:21

Też już kilka razy robiłem cosik podobnego... Opis demontażu zapewne jest w torbie kangoora. Nie musisz demontować kiery. Jeżeli chodzi o sam włącznik wielofunkcyjny to trzeba to zrobić spokojnie, najlepiej w domu.
W zależności od tego czy masz wersję z halogenami czy bez są różnice w budowie, ale to co powodowało problemy z kierunkami to utlenione drobinki, które łączyły się ze smarem (waz. tech), którym są wysmarowane wewnętrzne części tego ustrojstwa. Zanim rozbierzesz musisz dokładnie oblookać jak to jest zbudowane i jak działa - inaczej możesz mieć problem ze złożeniem. Jak już będziesz miał w rękach "płytkę" ze ścieżkami musiz dokładnie ją wyczyścić z wszelkich zabrudzeń/tlenków - najlepiej spirytusem. To samo tyczy się wszystkich części przewodzących. Zwykłe przemycie nie pomogło i musiałem rozbierać ponownie. Przy odrobinie wprawy całość można zrobić w 30min. Powodzenia.

PS jeżeli nie dasz rady to zapraszam do wrocka :twisted:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

upierdliwe tikanie przerywacza kierunkowskazów

Postprzez pete_rock poniedziałek, 21 marca 2005, 17:49

Witam!

Przed chwilą dobrałem się do tego cholerstwa i z dumą przyznam iż zakończyłem sukcesem :D Wczoraj odwiedziłem salon Renault gdzie na pytanie czy naprawiają tego typu usterki Pan postukał się po głowie mówiąć " Panie tego sie nie da naprawić...trza nowe za 350 zł "...śmiechu warte! Naprawa zajeła mi ponad godzinę i jest naprawde prosta!
Poniżej zamieszczam krótki opis jak to zrobić:

1. Odkręcamy dolną osłonę pod kierownicą (3 śruby torx)
2. Odkręcamy 2 małe śruby (krzyżakowe) trzynające puszkę zespoloną z przełącznikiem kierunkowskazów.
3. Odpinamy dużą kostkę z kablami od góry
4. Odpinamy małą kostkę z dołu.
5. Wyciagamy przełącznik

1sza częśc za nami :)

1. Odkręcamy 2 śruby (krzyżakowe) z boku obudowy
2. Delikatnie podważamy zatrzaski z górnej pokrywy i ją sciągamy
3. Delikatnie podważamy zatrzaski z dolnej pokrywy i ją sciągamy
4. Zapamiętujemy położenie włącznika świateł oraz plastikowego suwaka
5. Demontujemy plastikowe elementy
6. Czyścimy wszystko przy pomocy wacików i alkoholu
7. Smarujemy styki wazeliną techniczną (z umiarem)
8. Składamy do kupy bez górnej pokrywy!
9. Sprawdzamy czy wszystko działa przede wszystkim włącznik świateł!
10. Jeżeli tak mocujemy górną pokrywę z odbojnikiem, montujemy do samochodu i delektujemy się ciszą
11. Jeżeli nie rozbieramy jeszcze raz i sprawdzamy położenia plastikowego suwaka oraz pozycji włącznika świateł! Warto też zwrócić uwagę na małą plastikową kostkę ze stykami która znajduje się z boku! powina się opierać na plastikowym dinksie, który porusza się wraz ze zmianą pozycji dźwigni kierunkowskazów (czasami podczas demontażu dinks wyskakuje!!)

Mam nadzieję że pomogę wam tym skromnym opisem!

Pozdrowienia
Ostatnio edytowano wtorek, 22 marca 2005, 08:09 przez pete_rock, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
pete_rock
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Katowice

Postprzez MK wtorek, 22 marca 2005, 06:47

Taaaaaaaaaak :roll: :)
Trzeba przyznać,że to był majstersztyk :wink: :) :arrow: gratulacje z okazji oszczędzenia kasy i satysfakcji własnej.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez misiek288 wtorek, 22 marca 2005, 09:02

ja mam coś podobnego podczas włanczania kierunków, mianowicie jak delikatnie nacisne dźwignie tak żeby tylko raz mignoł (np. podczas szybkiej jazdy kiedy wyprzedzam "furmanke") to słysze jakby zwarcie w przełączniku. dzieje się to zarówno do góry jak i na dół. problemu nie ma jak szybko przesunę dźwignie tak, że zostaje na stałe włączony kierunek. czy to też wina styków i muszę go rozbierać :?: miał już ktoś coś takiego :?: jak kupiłem samochód to był chyba nie czyszczony od nowości więc może jakiś syf się tam dostał :?:
Avatar użytkownika
misiek288
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 537
Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pete_rock wtorek, 22 marca 2005, 09:16

Niestety konstrukcja przełącznika wielofunkcyjnego oparta jest na połaczeniu plastiku, miedzi i wazeliny technicznej. Wszystkie te elementy ocierają się o siebie co po jakimś czasie owocuje mieszanką drobinek miedzi i plastiku zespolonych w jedną masę za pomocą wazeliny technicznej. Jeżeli słyszysz dziwne chrobotanie (najprawdopodobniej wydobywające się z przerywacza) jest to oznaką (przynajmniej wg mnie) zabrudzenia styków. Myślę że przeczyszczenie nie zaszkodzi!
Avatar użytkownika
pete_rock
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Katowice

Postprzez misiek288 wtorek, 22 marca 2005, 09:38

w takim razie jak słonko zacznie bardziej przygrzewać to i ja będe miał zaszczyt rozebrania swojego pająka :D
a jaka jest różnica przy rozbieraniu przełącznika z halogenami i bez, bo padło tutaj jakieś stwierdzenie na ten temat :?:
Avatar użytkownika
misiek288
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 537
Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron