Strona 1 z 3

Problem z zapalaniem

PostNapisane: sobota, 9 października 2004, 17:19
przez Afek
Mam Kangoo z 99 r., benzyna, 1,4. Na zimnym silniku zapala zawsze, a na ciepłym już kilka razy nie zaskoczył. Po kilku próbach zapalenia, robię pięciominutowa przerwę i wtedy odpala. Nie wiem czy to problemy techniczne czy związane z blokadą zapłonu. Czy ktoś może też ma z tym problemy?

PostNapisane: niedziela, 10 października 2004, 22:11
przez korabl
Przeżyłem coś podobnego w moim Kangórku w czasie wakacji. Schemat był ten sam- bez problemu zapalał na zimno, a po zgaszeniu rozgrzanego silnika zaczynały się problemy- nie zawsze, ale czasami potrafił nie zapalić nawet przez 15 min. Gdy problem powtórzył się w drodze na wczasy ( torbacz pełny: 4-osobowa rodzina, pies i rowery na klapie ! ) nie wytrzymałem i po odpaleniu na pych ( nie polecam ) podjechałem do dealera Renault w Szczecinie. Okazało się , że to nawalił czujnik koła zamachowego- po wymianie wszystko wróciło do normy i można było kontynuować jazdę na wczasy. Po około miesiącu zebrałem jeszcze owoce długiego piłowania rozrusznika, tym razem on odmówił posłuszeństwa. Okazało się , że jego nadużywanie w tamtym czasie spaliło szczotki. Po ich wymianie problemy / odpukać/ nie wróciły.

zapalenie

PostNapisane: niedziela, 17 października 2004, 05:16
przez luk
Ja mam odwrotny problem! Zimny silnik uruchamia się ciężkon natomiast ciepły natychmiast. Wiecie może dlaczego? :?:

PostNapisane: niedziela, 17 października 2004, 09:54
przez Gość
Do: LUK
Mo¿e po prostu masz s³aby akumulator.

Re: Problem z zapalaniem

PostNapisane: wtorek, 19 października 2004, 14:48
przez dwypij
Witam. Również ja miałem ostatnio podobny, chyba nawet identyczny problem. Objawy były identyczne, na początku myślałem że może immobilizer zakończył żywot, zmieniłem kluczyk i wszystko się powtarzało nadal. Ogólnie nie miałem pojęcia co to może być aż do momentu gdy po telefonie do serwisu (Inowrocław) i opisaniu objawów pan powiedział że to musi być jeżeli dokładnie pamiętam "czujnik zapłonu". Część w serisie kosztowała 120 zł z groszami, podłączenie pod komputer i sama wymiana ok 100 zł. Po wymienie wszystko chodzi jak marzenie. Posiadam Kangoo z 98 także 1.4, mam nadzieję że to jakoś pomoże. Pozdrawiam.

PostNapisane: środa, 27 października 2004, 20:31
przez Afek
Dziękuję za odpowiedzi.
Wczoraj nie wytrzymałem i wybrałem się do serwisu Renault "Zodiac" w Ładnej k. Tarnowa. Szybko, fachowo i chyba niedrogo (205 zł) usunieto usterkę. Rzeczywiście była to wina uszkodzonego czujnika zapłonu (czujnik GMP). Nowy czujnik kosztował 137 zł.

PostNapisane: czwartek, 28 października 2004, 11:40
przez jon104
:lol: I co to znaczy należeć do KLUBU KANGOO-RKA - sprawa załatwiona od ręki :lol: :lol: :lol:

Czujnik, szczotki...?

PostNapisane: środa, 27 kwietnia 2005, 06:06
przez Rafal_B
Zdarzyło się mi to już trzy razy. Wygląda na to, że sprawa jest niezależna od pory roku i temperatury silnika. Otóż kangoorek nie chce zapalić, rozrusznik wcale nie kręci. Akumulator jest O.K. (po przyciśnięciu gazu nie ma reakcji w postaci rozjaśnienia świateł). Po przekręceniu kluczyka wszystko przygasa na chwilę jak zawsze, słychać klapnięcie (jakiś przekaźnik?) i... nic. Gdy stało się to pierwszy raz, odpalił przy ok. piątej próbie. Wczoraj, po raz trzeci, po ok. piętnastym przekręceniu kluczyka i różnych innych zabiegach (odczekiwanie, bujanie do przodu i do tyłu i włączanie biegu). Obawiam się, że po raz kolejny może się to skończyć źle. Kiedyś w takim starym Fiacie 125p podobny objaw był powodowany zawieszaniem się szczotek w rozruszniku. Kłopoty z wypinającym się złączem czujnika GMP już przerabiałem, ale wtedy rozrusznik kręcił tyle, że bez efektu. A tu cisza... Czy ktoś przerabiał już taki temat?

Re: Czujnik, szczotki...?

PostNapisane: środa, 27 kwietnia 2005, 06:24
przez MK
Rafal_B napisał(a):). Po przekręceniu kluczyka wszystko przygasa na chwilę jak zawsze, słychać klapnięcie (jakiś przekaźnik?) i... nic..........

Obowiązkowo sprawdź zaciski akumulatora :arrow: gdy "-" jest zaśniedziały to jest taki efekt. Dodatkowo główną "masę" rozrusznika czy sie nie poluzowała.

Re: Czujnik, szczotki...?

PostNapisane: środa, 27 kwietnia 2005, 09:12
przez Rafal_B
MK napisał(a):Obowiązkowo sprawdź zaciski akumulatora :arrow: gdy "-" jest zaśniedziały to jest taki efekt. Dodatkowo główną "masę" rozrusznika czy sie nie poluzowała.

Dzięki, sprawdzę...