Strona 1 z 2

Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 11:20
przez B-RAD
Tak jak w temacie, mam kangoo z 2000r, 1.9d 65km. Dziś zaciął mi się zamek centralny i niestety nie mogę otworzyć samochodu. Działają tyko jedne drzwi, od strony kierowcy przesuwane. Tylko się zamykają bo otwierać też nie chcą.

Myślę że przyczyną jest centralka zamka centralnego. Chodzi o otwieranie z pilota oczywiście.

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 12:48
przez Lucass
Pod plastikiem (boczkiem) lewego tylnego błotnika. Tam gdzie zwykle jest oświetlenie bagażnika. Przynitowane, żeby było trudniej wyciągnąć :twisted: .
Ale to jest sterownik. Bo odbiornik sygnału z pilota w ph I jest chyba w okolicy górnej lampki ośw. wewnetrznego.
Sprawdź też baterię w pilocie.

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 21:09
przez B-RAD
Niestety u mnie tam nie ma centralki... Szukałem i nic. Bateria to nie jest bo jedne drzwi działają.

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: sobota, 7 lutego 2009, 22:57
przez Lucass
No to w takim razie...
dekoder CZ.jpg
dekoder CZ.jpg (68.05 KiB) Przeglądane 1039 razy

Tylko ostrożnie, bo ten moduł działa razem z blokadą zapłonu. Cobyś go nie uśmiercił ;)

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: niedziela, 8 lutego 2009, 12:01
przez B-RAD
Ok, dzięki. Jutro będę szukać.... A mam jeszcze takie pytanko... Bo byłem ostatnio na ustawianiu geometrii kół i mam teraz skrzywioną kierownice... Co muszę zrobić żeby odpiąć poduchę??? Odłączyć akumulator wystarczy??

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: niedziela, 8 lutego 2009, 13:44
przez Lucass
Na pewno, ale ja bym była za powtórnym sprawdzeniem i ustawieniem zbieżności. Ale tak, żeby drążki były symetrycznie. Bo może się okazać, że promień skrętu w prawo masz większy niż w lewo na przykład. Jeżeli kierownica nie była ruszana to jej nie przekładaj. Niech Ci porządnie ustawią geometrię układu kierowniczego, a potem dopiero zbieżność kół :twisted:
A kierownica powinna wrócić na swoje miejsce.
Sama... ;)
Jednym słowem REKLAMACJA :twisted:

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: niedziela, 8 lutego 2009, 13:58
przez Masaccio
Dokładnie, REKLAMACJA, też to przerabiałem, poprawili bez gadania.

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: niedziela, 8 lutego 2009, 14:16
przez B-RAD
To że kierownica jest krzywo to normalna rzecz po ustawianiu zbieżności. Przedtem ściągał np. przy hamowaniu. Teraz jest ok. Zawsze przy ingerencji w drążki kierownicze, ustawianie zbieżności ma prawo się kierownica przestawić...

Czyli co tylko akumulator odpiąć? Czy coś jeszcze ?

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: niedziela, 8 lutego 2009, 14:38
przez branio
Wystarczy aku odpiąć

Re: Gdzie centralka od zamka?? Zamek się zaciął...

PostNapisane: niedziela, 8 lutego 2009, 15:27
przez Lucass
B-RAD napisał(a):To że kierownica jest krzywo to normalna rzecz po ustawianiu zbieżności.[...] Zawsze przy ingerencji w drążki kierownicze, ustawianie zbieżności ma prawo się kierownica przestawić...
Teoria ciekawa... :roll:
Kierownica jest montowana na wielowypuście. I tylko jedno wzajemne położenie przekładni, kolumny i samej kierownicy odpowiada ustawieniu "na wprost". Nie wiem dokładnie ile ten wielowypust ma zębów ale teoretycznie zakładając że 36, to na 1 ząb przypada Ci 10* przestawienia kierownicy. A jeżeli masz przestawioną o np 15* to co zrobisz? Nabijesz między zębami?
Zrobisz jak będziesz chciał, w końcu to Twój samochód, a ja się nie muszę znać. ;)
Tylko uważaj, bo w ten sposób zmieniając geometrię układu kierowniczego zmieniasz też kąty skrętu kół, a w zakręcie może się to skończyć na drzewie...
Pamiętaj, że na łuku koło wewnętrzne jest skręcane bardziej niż zewnętrzne. Zmieniając wartości kątów dowolnie(tak jak to zapewne zrobił Twój mechanik), możesz spowodować utratę przyczepności jednego z kół w zakręcie.
Poczytaj o trapezie układu kierowniczego albo trapezie Ackermana. I w ogóle o geometrii układu kierowniczego. A potem dopiero ewentualnie odłączaj akumulator ;)