Masaccio napisał(a):Miałem tak samo, pomogła wymiana półosi.
Ale tu do tej pory nie pomogła.
Sprzęgło raczej biłoby przy określonych obrotach, a nie prędkości...
Poduszek nie wymieniaj zanim nie sprawdzisz. Jeżeli są w porządku szkoda je wymieniać "ot tak - może pomoże".
Wymiana opon - słuszny kierunek. Przy okazji obejrzyj dokładnie felgi, zwłaszcza od wewnętrznej strony, czy nie są pokrzywione.
Gdyby uszkodzone łożysko przegubu miało uszkodzić skrzynię, to raczej byś to usłyszał i odczuł. Jeden zgrzyt, albo zablokowanie lewarka. Z drugiej strony jeśli części tego łożyska nadal są w skrzyni, bo mechanik nie wpadł na to, że lepiej byłoby je wyciągnąć przy okazji wymiany półosi to to jest d... a nie mechanik.
Ale nieśmiało stawiałbym jednak na poduszki. Wszystkie inne proponowane przyczyny związane są z wirującymi elementami. Elementy te wirują niezależnie od tego czy silnik napędza samochód czy nie. Innymi słowy powinno telepać cały czas przy określonej prędkości. Jeżeli trzepie tylko przy dodawaniu gazu to powodem drgań może być np przemieszczanie się silnika na poduchach na skutek momentu reakcyjnego przeciwnego do kierunku obrotów wału. Silnik nie jest trzymany przez poduszkę i sobie podskakuje. Po zdjęciu nogi z pedału gazu silnik wraca do normalnego położenia i drgania ustają. Taką sobie uknułem teorię
A jak się zachowuje lewarek zmiany biegów przy dodawaniu i odejmowaniu gazu? Jeżeli wychyla się bardzo, to może potwierdzać "zejście" którejś z poduszek