Strona 1 z 3

Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: środa, 17 czerwca 2009, 07:50
przez jerzyrudnik
Witam. Mam dziwny problem. Jakiś czas temu zapaliły się w moim torbaczu jednocześnie dwie kontrolki: temperatury oraz olejowa. Nie wiem dlaczego, olej wymieniony, silnik pracuje normalnie, nic nie wskazuje na jakies nieprawidlowosci.
Temperatura wody tez nie wzrasta.
Prosze o podpowiedz, moze Ktos mial juz podobne zdarzenie.
Moj silnik to 1.4 benzyna 55 kW 75KM.
Z góry dziękuję za szybką reakcję, strach jezdzić z tym.

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: środa, 17 czerwca 2009, 08:13
przez branio
Popraw styki licznika

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: czwartek, 18 czerwca 2009, 08:46
przez jerzyrudnik
Styki poprawilem - nic nie pomoglo, kangurek po podlaczeniu do komputera i nic nie wykazalo, nie wiem co moze byc. moze czujnik padl.... ale pytanie, czy czujnik temperatury i cisnienia oleju to ten sam ? nie znam sie, dlatego pytam. dodatkowo musze powtorzyc, iz kontroli zapalaja sie jak sie silnik troszke nagrzeje i pozostaja tak na stale. prosze wtajemniczonych o jakas podpowiedz. dziekuje z gory.

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: czwartek, 18 czerwca 2009, 10:39
przez branio
Masz czujnik temperatury oleju??? :o

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2009, 09:19
przez jerzyrudnik
Hehe, glupio sie przyznac, ale sadzilem ze istnieje. Nigdy nie mialem do czynienia z silnikami tak gleboko. No skoro nie ma takowego, to co mam robic, gdzie szukac, bo mnie juz sie pomysly koncza, a diagnostyka komputerowa w serwisie wykazala, ze wszystko OK, poprostu nie mam informacji o bledach. Nic nie rozumiem... ;-<

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: wtorek, 23 czerwca 2009, 08:13
przez Lucass
Jeżeli po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka oleju to może po prostu nie ma odpowiedniego ciśnienia?
Olej za rzadki?
Jaki miałeś wcześniej, a jaki wlałeś?

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: wtorek, 23 czerwca 2009, 11:39
przez jerzyrudnik
Olej w silniku to ELF polsyntetyk 10W40, wczesniej byl jakis olej, jednak nie wiem jaki, samochod przyjechal z Danii i niestety nie znam jego wczesniejszych losow. Kontrolka oleju pojawia się jeszcze przed uruchomieniem silnika, co jest norma, jednak po odpaleniu nie znika, podobnie jak temperatury na lewo od olejowej ;-| Zatem klapa, nadal nic nie wiem. Zajrze jutro do czujnika cisnienia oleju, moze to on plata figle.

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: wtorek, 23 czerwca 2009, 14:43
przez Lucass
Jeżeli kontrolka zapaliła się bezpośrednio po wymianie oleju to stawiałbym na olej. Tzn może nie tyle olej, co "ogólne zużycie podzespołów powodujące brak ciśnienia oleju".
Samochód sprowadziłeś osobiście czy...? :roll:
Magicy potrafią ze starego muła zrobić ogiera dwulatka. Zwykle na kilkaset km ale jednak. :evil:
Jest jeszcze druga możliwość i tego Ci życzę, że jest to usterka elektryki, np brak masy w którymś z czujników - temp wody lub ciśnienia oleju. Niesprawna kontrolka pobiera sobie prąd od koleżanki i świecą obie...
Brak masy powoduje różne dziwne zjawiska :lol:

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: środa, 24 czerwca 2009, 13:40
przez jerzyrudnik
Wiam, wlasnie wrocilem z serwisu, podobno mam paliwo w oleju ;-( tragedia, czeka mnie remont gruntowny silnika, zna ktos przyblizone ceny takiej zabawy ? WYmiana panewek, tulei etc. Silnik na 206 tys, warto remontowac ? Moze lepiej kupic inny, chociaz znow brak gwarancji, ze bedzie po wymianie OK, co sadziecie ?
Dziekuje za opinie i porady. Pozdrawiam.

Re: Jednocześnie zapalające się kontrolki ciśn. oleju i temp.

PostNapisane: środa, 24 czerwca 2009, 14:06
przez Lucass
jerzyrudnik napisał(a): podobno mam paliwo w oleju

Paliwo w oleju? A skąd się tam wzięło???
Przecież skoczki nie mają mechanicznej pompy paliwa napędzanej z wałka rozrządu, w której mogłaby strzelić membrana i puszczać paliwo do skrzyni korbowej!
Pompa jest elektryczna w zbiorniku paliwa, stamtąd paliwo idzie poprzez filtr i ewentualnie regulator ciśnienia przez kolektor paliwa do wtrysków, dalej rozpylone do łącznika kolektora z głowicą i do cylindrów. To którędy może się dostawać do skrzyni korbowej? :roll:
Nie żebym się mądrzył. Po prostu mocno się zastanawiam :roll:
Ale co do konieczności remontu silnika (panewki tuleje itp) to może być taka konieczność.
Tyle, że to nie ma nic wspólnego z paliwem w oleju.