Strona 1 z 3

Czujnik wentylatora

PostNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2009, 15:28
przez mundek79
Witam . Mam pytanie gdzie szukać czujnika odpowiedzialnego za załączanie wentylatora chłodnicy? Silnik 1.4 rok 98.

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2009, 15:34
przez branio
Głowica, przednia lewa część

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2009, 16:55
przez mundek79
widzę tam dwa które są przy termostacie który odpowiada za załączenie wentylatora

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: środa, 24 czerwca 2009, 09:24
przez mundek79
Nikt nie wie??????????

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: środa, 24 czerwca 2009, 09:35
przez branio
Dolny

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: wtorek, 7 lipca 2009, 09:16
przez pewdor
Mój kangór na chyba podobny problem - "niewydolność układu chłodzenia" - a mianowice w jeździe miejskiej szybko się grzeje, szczególnie przy aktualnych temperaturach. Jak zauważyłem wentylator chłodnicy nawet przy dużej temperaturze nie załącza się. Czujnik temperatury niedawno wymieniany, termostat też. Jak sprawdzić co faktyczni poszło? Wiatrak czy coś innego? W trasie tego problemu nie ma, no ale tam pęd powietrza wymusza chłodzenie.

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: wtorek, 7 lipca 2009, 10:07
przez Wojtek1981
połącz najpierw wiatrak na krótko, może być spalony, jeśli nie to sprawdź przewody.

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: wtorek, 7 lipca 2009, 12:00
przez Lucass
pewdor napisał(a):w jeździe miejskiej szybko się grzeje, szczególnie przy aktualnych temperaturach. Jak zauważyłem wentylator chłodnicy nawet przy dużej temperaturze nie załącza się. Czujnik temperatury niedawno wymieniany, termostat też. Jak sprawdzić co faktyczni poszło? Wiatrak czy coś innego? W trasie tego problemu nie ma, no ale tam pęd powietrza wymusza chłodzenie.

Przeprowadź odpowietrzanie układu chłodzenia. Nie dlatego żeby był zapowietrzony ale to najlepszy sposób na wymuszenie załączenia się wentylatora.
Odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym (na zimnym silniku!!!) włącz silnik, ustaw obroty na 2000-2500 i czekaj aż płyn zacznie lekko bąbelkować i wracać do zbiornika górnym cienkim przewodem (to potrwa parę minut). Jeżeli po kilku minutach takiego stanu wentylator się nie włączy sprawdź ręką temperaturę węży dochodzących i wychodzących z chłodnicy (ostrożnie). Jeżeli będą gorące (wylotowy mniej) to ok., jeżeli nie, to może być wina termostatu - nie otwiera się lub nie otwiera się do końca i nie puszcza płynu do chłodnicy.

BTW u mnie wentylator włącza się praktycznie tylko PO jeździe w korkowych warunkach i PO wyłączeniu silnika. Oba warunki łącznie.
Pamiętaj, że Kangoo to auto francuskie. Tam klimat inny, stąd tolerancja wysokich temperatur. Martwią się za to u nas właściciele diesli w zimie, że niedogrzane. :P

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: wtorek, 7 lipca 2009, 13:50
przez Szumak
Lucass, a nie było przypadkiem tak, że regulacja (a także budowa) układu chłodzenia w samochodach Renault była uzależniona od rynku, na jaki dana partia samochodów była przeznaczana?

Re: Czujnik wentylatora

PostNapisane: wtorek, 7 lipca 2009, 17:45
przez Lucass
Nie sądzę. A poza tym rynek rynkiem, ale większość (chyba) jeździ rynkiem wtórnym (czytaj sprowadzanym) :mrgreen: