Strona 1 z 2

Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: poniedziałek, 10 sierpnia 2009, 18:04
przez Szumak
Witajcie.

Ledwie poradziłem sobie z nierównomierną pracą silnika wymieniając cewkę zapłonową by dzięki temu rozpoznać kolejny problem, który wcześniej zrzucałem na karb powyższego.
Mianowicie kangurzyca śmiga mi ładnie do prędkości ~110kmph, przy wyższych prędkościach pojawiają się dosyć silne wibracje układu napędowego. Efekt jest taki, jakby koła były źle wyważone... ale:
- dotyczy to tylko przedniej osi a koła zamieniałem tył na przód i odwrotnie (obstawiam jakiś problem w układzie przeniesienia napędu)
- zjawisko pojawia się tylko przy rozpędzaniu samochodu powyżej 110 lub hamowaniu silnikiem w okolicach tych prędkości (poniżej 100 kmph nie odczuwam tego)
- przy jeździe ze stałą prędkością szarpanie zanika (tzn. można znaleźć taki punkt położenia pedału gazu, gdy wszystko działa jak należy, lecz lekkie dociśnięcie gazu lub podniesienie pedału powoduje pojawienie się wibracji)
- wibracje oczywiście przenoszą się na układ kierowniczy, tak że ciężko chwilami kierownicę utrzymać,

To mniej więcej wszystko co mogę powiedzieć o tym problemie i teraz zastanawiam się co może być przyczyną?

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: poniedziałek, 10 sierpnia 2009, 18:20
przez branio
Złe wyważenie

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: poniedziałek, 10 sierpnia 2009, 18:28
przez Szumak
Podjadę do gumiarza, sprawdzę.

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: poniedziałek, 10 sierpnia 2009, 19:03
przez Masaccio
Przegub wewnętrzny. Miałem takie objawy w dwóch przed kangoorowych autach i w obu było to samo.

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: poniedziałek, 10 sierpnia 2009, 20:13
przez jarod37
Masaccio napisał(a):Przegub wewnętrzny. Miałem takie objawy w dwóch przed kangoorowych autach i w obu było to samo.

Obstawiam na to samo ja to miałem przy 120 w poprzednim aucie :o

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: środa, 12 sierpnia 2009, 23:32
przez B-RAD
W 99% przypadkach gdy bija przeguby to czuć tylko przy przyśpieszaniu. A gdy normalnie jedziemy to nie czuć..... Może masz na czymś luz? Na drążkach?

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: czwartek, 13 sierpnia 2009, 21:25
przez Drucik
Jak przegub dobija swoich dni to przy wyższych prędkościach czuć wibracje (obwodowa dobra do testowania ;)).

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: piątek, 14 sierpnia 2009, 06:58
przez Szumak
No to jest dokładnie tak jak piszecie, przy 120 kmph wibracje mają najwyższą amplitudę a w ciągu roku przybrały na sile.
Możecie podać orientacyjny koszt naprawy?

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: piątek, 14 sierpnia 2009, 07:31
przez Masaccio
Wymiana półosi, regenerowane nie są jakoś strasznie drogie. Koszt niech branio poda ;)

Re: Kolejny problem z szarpaniem.

PostNapisane: piątek, 14 sierpnia 2009, 11:31
przez Szumak
Właśnie dostałem odpowiedź z Reno-Car z Gdańska: lewa półoś 500zł + 50zł robocizna. Coś mi się wydaje, że można taniej...