przekaźnik, przełącznik czy cos innego w wycieraczkach???

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

przekaźnik, przełącznik czy cos innego w wycieraczkach???

Postprzez Kangloot czwartek, 22 października 2009, 07:55

Podpowiedzcie, bom zielony w temacie, szukałem na czuja, ale nie znalazłem.
Problem polega na zatrzymywaniu się wycieraczek w dowolnej pozycji. Opis: wycieraczki działają prawidłowo na każdym "biegu", a gdy w trakcie pracy je wyłączam - momentalnie się zatrzymują w dowolnym miejscu na szybie i trzeba utrafiać kiedy będą przy dolnej krawędzi.

PS. Podpowiedzcie gdzie i jak szukać wiedzy, tips & trick. Może jakiś link "rapidowy" na prv?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
//\\ Granatowy Osiołek 1.4 8v 1998 - najczęściej między 370 a 440 słupkiem 7/S7
\\// - I inwestycja - wymiana serca na Cliokowe, bo remont był ekonomicznie nieuzasadniony ;)

ex. R19 1.7 8v with muchozol
Kangloot
alias "niewypał" :P
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek, 8 września 2009, 10:48

Re: przekaźnik, przełącznik czy cos innego w wycieraczkach???

Postprzez nastula czwartek, 22 października 2009, 08:33

można sprawdzić mechanizm przy samym silniku .Obudowa z gniazdem kostki instalacji najczęściej z tworzywa zamontowana na samym trzpieniu silnika. Jest tam coś w podobnie do drukowanej ścieżki po której ślizgają się styki . Często gdy wycieraczki maja ciężko lub są blokowane przez mokry śnieg element ten potrafi się tak nagrzać że dana ścieżka się zagłębi w tworzywie i dany styk ma kłopot z poruszaniem się po bieżni. Jest to błahostka a potrafi nieźle na truć nerwów gdy wszystko niby działa a wycieraczki nie pracują tak jak powinny. Po rozebraniu wystarczy nieraz podczyści przegrzany styk ewentualnie podgiąć blasze go prowadząca.
nastula
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 75
Dołączył(a): środa, 11 marca 2009, 18:21

Re: przekaźnik, przełącznik czy cos innego w wycieraczkach???

Postprzez Kangloot niedziela, 25 października 2009, 15:45

Albo ja coś nie comprende, albo źle przekazałem informację.
Wszyscy we wsi wiedzą, że włącznik wycieraczek ma 4 pozycje ustawienia i są to:
0 - czyli pozycja "wyjściowa" ;) a więc wycieraczki sa wyłączone,
1 - wycieraczki przechodzą sobie w ustalonym rytmie,
2 - wycieraczki pracują non stop,
3 - wycieraczki pracuja non stop, ale w przyspieszonym tempie.

Problem polega na tym, że wycieraczki pracuja w porządelu, ale gdy w trakcie pracy, z któregokolwiek biegu, przełącznik ustawię na "0", to wycieraczki zatrzymuja się tam gdzie są, a nie jak w normalnych autach, gdzie jakby automatycznie "schodzą" na dół szyby.
O!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
//\\ Granatowy Osiołek 1.4 8v 1998 - najczęściej między 370 a 440 słupkiem 7/S7
\\// - I inwestycja - wymiana serca na Cliokowe, bo remont był ekonomicznie nieuzasadniony ;)

ex. R19 1.7 8v with muchozol
Kangloot
alias "niewypał" :P
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek, 8 września 2009, 10:48

Re: przekaźnik, przełącznik czy cos innego w wycieraczkach???

Postprzez nastula niedziela, 25 października 2009, 21:51

i z tego co się orientuje za to jest odpowiedzialny właśnie ten mechanizm który opisałem wyżej , rozwiązanie to jest stosowane w prawie wszystkich autach. Proponuje tam zajrzeć nie ma dużo roboty a przy okazji można przesmarować cały mechanizm przekazania napędu na osie wycieraczek co spowoduję ich lepszą a czasami nawet szybszą pracę.
nastula
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 75
Dołączył(a): środa, 11 marca 2009, 18:21

Re: przekaźnik, przełącznik czy cos innego w wycieraczkach???

Postprzez Kangloot poniedziałek, 26 października 2009, 11:18

w takim bądź razie w piątek torxy, smary w dłoń i hajda! (w piątek mam urlopa ;) )
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
//\\ Granatowy Osiołek 1.4 8v 1998 - najczęściej między 370 a 440 słupkiem 7/S7
\\// - I inwestycja - wymiana serca na Cliokowe, bo remont był ekonomicznie nieuzasadniony ;)

ex. R19 1.7 8v with muchozol
Kangloot
alias "niewypał" :P
 
Posty: 30
Dołączył(a): wtorek, 8 września 2009, 10:48

Re: przekaźnik, przełącznik czy cos innego w wycieraczkach??

Postprzez cyberhuman środa, 17 października 2012, 22:39

I co i co? Ciągu dalszego nie ma, a mam podobny problem...
viewtopic.php?f=63&t=6855&p=115825#p115825

Fajnie byłoby kończyć wątki ku potomnym... :(
1,9 dTi RXE, 2000, 59 kW, jakiś taki Gwiezdny Pył; mod Bogdana - koła 15", fotele Scenic, schowki lotnicze, osłona od 4x4 itd itp...

/avatar pochodzi z pasji off... niestety, kangur jest 2WD.../

http://wymiatamy.com
Avatar użytkownika
cyberhuman
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 142
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2012, 17:31
Lokalizacja: POZnan* West Side


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron