Problem z odpaleniem Kangoo-nietypowy

Witam
Od paru dni zmagam się z tym by odpalić moje Kangoo ,usterka pojawiła się nagle -przyjechałem w pewne miejsce i po jakimś czasie nie mogłem odpalić . Nadmienię ,ze w aucie występowały juz problemy z jego rozruchem ale zawsze dawało sie uruchomić .Zwiedziłem juz kilka warsztatów , kilka razy już sprawdzane było juz ustawienie rozrządu - diagnozy ,że źle ustawiony kąt początku wtrysku ,jednak mimo kilku podejść róznych mechaników nikt mi nie był w stanie prawidłowo go ustawic ( silnik F8Q 662 1,9D z elektroniczna pompa Lucas -bez linki).Jednak mimo tego po jakimś czasie odpalał a teraz nie chce -można kręcić aż do rozładowania akumulatora i nic .
Czytając forum dotarłem do informacji ,ze kłopoty z odpalaniem może powodować czujnik położenia wału .Sprawdziłem ten zamontowany w aucie okazuje się ,ze jest tam .8200688406 o dziwo przeznaczony do aut 1,5dCi K9K, 1,9dTi/dCi F9Q http://sklep.salko.pl/produkt,61398,0,impulsator-zaplonu-RE.1,5dCi-1,9dTi-dCi.html -Jego opornośc 840 Om .Zanim jednak wykręciłem wybrałem się do sklepu i tam sprzedali http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=41857#art,sprawdzali w kilku katalogach (inter cars, fota,)więc uznałem ,ze dobrze .(przedstawione linki to zdjęcia z netu-by pokazać co było a co jest założone) Do wymiany tego czujnika skłoniło mnie to ,wczesniej przypadkowo dowiedziałem się ze coś się moze w takim czujniku zewrzec i nalezy go delikatnie popukac - wiec delikatnie puknąłem w niego wkrętakiem i o dziwo wówczas samochód odpalił Uznałem wtedy ,ze być może jakaś przerwa w nim czy coś podobnego .Sprawdziłem ,tez oporność wymontowanego czujnika 664 om co jeszcze bardziej przekonało mnie o słuszności wymiany
Po moich ostatnich zmaganiach z odpalaniem dokładnie zacząłem sprawdzać na ogólnodostępnych stronach w internecie informacji na temat tych czujników .
Wychodzi na to ,ze katalogowo ten który założyłem ma oporność 250 om .Zwracam się więc szanowni uzytkownicy tego forum , jesli ktoś może mi sprawdzić jaki tam powinien być założony czujnik to niech da znac na forum , bo jak dla mnie między 250 om a 840 jest dosć znaczna różnica .Ja zdałem się na to co wyszukali w sklepie w katalogu . Próbowałem zwrócić się do Renault Polska z zapytaniem -lecz uzyskałem informację ,ze nie udzielają informacji o numerach częsci .
Wracając do sedna sprawy - sprawdziłem ,czy przekaźnik świec żarowych puszcza zasilanie na świece - napięcie prawidłowe , kontrolka na desce gaśnie po kilku sekundach ,zaś całkowicie napiecie ze swiec jest odłączane po 20 paru sekundach
Wszystkie 4 świece grzeją , filtry -wszystkie w aucie mają po kilka tygodni , paliwo jest -przynajmniej w węzykach
teoretycznie powinien odpalic . ale nie chce
Czy jest jakaś możliwość stwierdzenia -podpiecia się z komputerem bez odpalania auta by odczytac błedy .
Czy ktos jest mi w stanie polecić dobrego fachwca z trójmiasta lub okolic ,który mógłby mi pomóc z autkiem
Za wszelaką pomoc ,odpowiedzi bedę bardzo wdzieczny
Serdecznie pozdrawiam
Marcin
Od paru dni zmagam się z tym by odpalić moje Kangoo ,usterka pojawiła się nagle -przyjechałem w pewne miejsce i po jakimś czasie nie mogłem odpalić . Nadmienię ,ze w aucie występowały juz problemy z jego rozruchem ale zawsze dawało sie uruchomić .Zwiedziłem juz kilka warsztatów , kilka razy już sprawdzane było juz ustawienie rozrządu - diagnozy ,że źle ustawiony kąt początku wtrysku ,jednak mimo kilku podejść róznych mechaników nikt mi nie był w stanie prawidłowo go ustawic ( silnik F8Q 662 1,9D z elektroniczna pompa Lucas -bez linki).Jednak mimo tego po jakimś czasie odpalał a teraz nie chce -można kręcić aż do rozładowania akumulatora i nic .
Czytając forum dotarłem do informacji ,ze kłopoty z odpalaniem może powodować czujnik położenia wału .Sprawdziłem ten zamontowany w aucie okazuje się ,ze jest tam .8200688406 o dziwo przeznaczony do aut 1,5dCi K9K, 1,9dTi/dCi F9Q http://sklep.salko.pl/produkt,61398,0,impulsator-zaplonu-RE.1,5dCi-1,9dTi-dCi.html -Jego opornośc 840 Om .Zanim jednak wykręciłem wybrałem się do sklepu i tam sprzedali http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=41857#art,sprawdzali w kilku katalogach (inter cars, fota,)więc uznałem ,ze dobrze .(przedstawione linki to zdjęcia z netu-by pokazać co było a co jest założone) Do wymiany tego czujnika skłoniło mnie to ,wczesniej przypadkowo dowiedziałem się ze coś się moze w takim czujniku zewrzec i nalezy go delikatnie popukac - wiec delikatnie puknąłem w niego wkrętakiem i o dziwo wówczas samochód odpalił Uznałem wtedy ,ze być może jakaś przerwa w nim czy coś podobnego .Sprawdziłem ,tez oporność wymontowanego czujnika 664 om co jeszcze bardziej przekonało mnie o słuszności wymiany
Po moich ostatnich zmaganiach z odpalaniem dokładnie zacząłem sprawdzać na ogólnodostępnych stronach w internecie informacji na temat tych czujników .
Wychodzi na to ,ze katalogowo ten który założyłem ma oporność 250 om .Zwracam się więc szanowni uzytkownicy tego forum , jesli ktoś może mi sprawdzić jaki tam powinien być założony czujnik to niech da znac na forum , bo jak dla mnie między 250 om a 840 jest dosć znaczna różnica .Ja zdałem się na to co wyszukali w sklepie w katalogu . Próbowałem zwrócić się do Renault Polska z zapytaniem -lecz uzyskałem informację ,ze nie udzielają informacji o numerach częsci .
Wracając do sedna sprawy - sprawdziłem ,czy przekaźnik świec żarowych puszcza zasilanie na świece - napięcie prawidłowe , kontrolka na desce gaśnie po kilku sekundach ,zaś całkowicie napiecie ze swiec jest odłączane po 20 paru sekundach
Wszystkie 4 świece grzeją , filtry -wszystkie w aucie mają po kilka tygodni , paliwo jest -przynajmniej w węzykach
teoretycznie powinien odpalic . ale nie chce
Czy jest jakaś możliwość stwierdzenia -podpiecia się z komputerem bez odpalania auta by odczytac błedy .
Czy ktos jest mi w stanie polecić dobrego fachwca z trójmiasta lub okolic ,który mógłby mi pomóc z autkiem
Za wszelaką pomoc ,odpowiedzi bedę bardzo wdzieczny
Serdecznie pozdrawiam
Marcin